سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

درسی از باورها



 

درسی از باورها

 

در یک باشگاه بدنسازی پس از اضافه کردن 5 کیلوگرم به رکورد قبلی ورزشکاری از وی خواستند که رکورد جدیدی برای خود ثبت کند. اما او موفق به این کار نشد. پس از او خواستند وزنه ای که 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان کند. این دفعه او براحتی وزنه را بلند کرد. این مسئله برای ورزشکار جوان و دوستانش امری کاملا طبیعی به نظر می رسید اما برای طراحان این آزمایش جالب و هیجان انگیز بود. چرا که آنها اطلاعات غلط به وزنه بردار داده بودند. او در مرحله اول از عهده بلند کردن وزنه ای برنیامده بود که در واقع 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر بود و در حرکت دوم ناخودآگاه موفق به بهبود رکوردش به میزان 5 کیلوگرم شده بود. او در حالی و با این «باور» وزنه را بلند کرده بود که خود را قادر به انجام آن می دانست.

هر فردی خود را ارزیابی میکند و این برآورد مشخص خواهد ساخت که او چه خواهد شد. شما نمی توانید بیش از آن چیزی بشوید که باور دارید«هستید». اما بیش از آنچه باور دارید«می توانید» انجام دهید


ویدیو مرتبط :
باورها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود



 

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود

 

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین كتاب‌های درسی جدید برای پایه اول و ششم ابتدایی تا سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۰ خبر داد.

 


محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: پیش‌بینی ما برای تغییر سایر كتاب‌های درسی و متناسب‌سازی آنها با برنامه درس ملی ۶ سال است.

 


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اعلام این كه ویرایش نهایی برنامه درس ملی پس از ۴ سال تمام شده است، گفت: پس از اتمام تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی، آن را در صحن علنی بررسی می‌كنیم.

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اداره بدون مدیر دفتر تالیف كتب درسی در ۸ ماه گذشته تصریح كرد: مدیركل این دفتر خودم هستم و از زمانی كه حجت‌الاسلام ذوعلم استعفا كرده‌اند، خودم مسوولیت را برعهده دارم تا بیشتر در این دفتر حضور داشته باشم و كارها را پیگیری كنم.محمدیان افزود: طی هفته‌های آینده مدیركل مستقل این دفتر را معرفی می‌كنم.

 


وی با بیان این كه ساختار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در حال نهایی شدن است، گفت: ۲ معاونت و ۴ دفتر را برای این سازمان پیشنهاد كرده‌ایم كه بزودی تصویب خواهد شد.

 


كتاب كمك درسی «خلیج فارس»



معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره كتاب خلیج‌فارس نیز گفت: این كتاب جزو كتاب‌های رسمی آموزشی نیست بلكه كتاب كمك آموزشی است كه مورد استفاده كارشناسان، معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 


محمدیان با بیان این كه این كتاب ۱۲ فصل دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و تاریخچه آن، ژئوپلتیك سیاسی، اقتصادی و زیست بومی جزو فصل‌های مهم كتاب است و در تاریخچه آن به قدیمی‌ترین اسناد خلیج فارس ـ كه در مراكز بین‌المللی موجود است ـ اشاره شده است.

 


وی افزود: مخاطبان این كتاب دانش‌آموزان دوره دبیرستان و معلمان هستند و چاپ اول آن در ۳۰۰۰ نسخه است.... /  جام‌جم آنلاین