سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دربِ باغ مخفی، پس از یک قرن باز شد


شهر ممنوعه چین یک کاخ امپراتوری باشکوه است که محل اقامت امپراتوران سلسله مینگ تا پایان سلسله چینگ بوده است. این مکان یک نمونه باشکوه از هنر و معماری چینی است که هرساله میلیون ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.

صبح بخیر: شهر ممنوعه چین یک کاخ امپراتوری باشکوه است که محل اقامت امپراتوران سلسله مینگ تا پایان سلسله چینگ بوده است. این مکان یک نمونه باشکوه از هنر و معماری چینی است که هرساله میلیون ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. با این حال، آنچه که بسیاری از بازدیدکنندگان نمی دانند این است که یک باغ منفی در دیوارهای این شهر پنهان شده است. باغی که از زمان آخرین امپراتور یعنی از سال 1924 مهروموم شده است. برای اولین بار در نزدیک به یک قرن قرار است باغ Qianlong به روی عموم باز شود. 

خود باغ به دستور امپراتور چهارم سلسله چینگ به عنوان بخشی از مجموعه خلوت و بازنشستگی اش ساخته شد. به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان زمان خودش، فرمان داد که هیچ چیز بعد از مرگش تغییر نکند و به همین دلیل بخش اعظم باغ همچنان دست نخورده باقی مانده است. تزئینات چوبی بامبو، نقاشی های ابریشم، کنده کاری یشم و هنر شیشه گری قرن هجدهم، تزئیناتی هستند که در این باغ پراکنده شده اند. انتظار می رود که درهای این باغ که منبعی از هنر قرن 18 در چین است، در سال 2020 به روی عموم باز شود. 

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن

بازگشایی درهای شهرممنوعه به روی باغ مخفی برای اولین بار در قرن


ویدیو مرتبط :
دربِ جادویی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وال استریت ژورنال: احمدی نژاد باز هم در باغ نبود و برای خود هورا کشید/ اظهاراتش دیگر ارزش خبری ندارد



اظهارات احمدی نژاد,اخبار سیاسی

گزارش وال استریت ژورنال از سخنان اخیر رئیس دولت:

احمدی نژاد باز هم در باغ نبود و برای خود هورا کشید/ اظهاراتش دیگر ارزش خبری ندارد و گوش شنوایی وجود نداشت/ صداوسیما شرکت روابط عمومی شخصی احمدی نژاد است/ مردم به کاندیدایی رای دادند که کمترین شباهت به احمدی نژاد را داشت

ظاهرا چیزی جلودار احمدی نژاد و حامیانش نیست، انها می گویند احمدی نژاد در پنج نوبت دیگر تریبون را در اختیار خود خواهد گرفت.هنگامیکه احمدی نژاد به منظور سخنرانی به روی صحنه آمد، مشخص بود که به خود به عنوان فردی نه برای اداره کشور بلکه فردی با ماموریت حفظ جهان نگاه می کند.

وال استریت ژورنال طی گزارشی در خصوص سخنان اخیر احمدی نژاد با عنوان" اگر رئیس جمهوری سخن بگوید و کسی به آن توجه نکند، آیا در این صورت او پیروز میدان خواهد بود؟ نوشت: احمدی نژاد که کمتر از یک ماه تا پایان دوره ی ریاست جمهوری اش باقی است، مشتاق استفاده از هر فرصت برای دفاع از میراث خود است.

 

به گزارش انتخاب، احمدی نژاد درست به همان سبک خاص خودش، آخرین هورا کشیدن ها و صدآفرین گفتن های خود را باز هم محدود به سیاست های دولت و موضوعات خسته کننده اجرایی نمی کرد. او تنها سعی در توجیه تقریبا تمامی سخنان تحریک آمیز و اقداماتش طی هشت سال گذشته داشت، از نامه نگاری اش با بوش تا بحث تنش بین شیعه و سنی با رهبران دینی مصر.

 

اما آیا کسی گوش شنوایی برای شنیدن این سخنان داشت؟ در ایران و خارج از کشور که زمانی سخنان احمدی نژاد تیتر یک رسانه های بین المللی می شد، خبر سخنان او فاقد ارزش خبری و به مانند خبر سوخته بود.

 

بسیاری از ایرانیان خواهان خاتمه ی دوره ی او ، وضعیت مشقت بار اقتصادی و تنش های سیاسی که دولت او می آفرید ، هستند. ماه گذشته، مردم پای صندوق های رای حاضر شدند تا پیروزی بزرگی تحویل کاندیدایی دهند که کمترین شباهت را به احمدی نژاد داشت.

در همین حال، جامعه بین المللی هم از احمدی نژاد عبور کرده و در حال بحث و بررسی بهترین شیوه ی تعامل با حسن روحانی است.

 

تنها مخاطبان احمدی نژاد جمعیت رو به کاهش حامیانش هستند. رسانه ملی که در طول هشت سال گذشته به عنوان شرکت روابط عمومی شخصی رئیس جمهور عمل می کرد به او پیشنهاد تریبون در جهت سخن گفتن با مردم را داد.

 

هفته ی گذشته، احمدی نژاد در تلویزیون ملی ایران ظاهر شد و طی سخنانی طولانی مدت، به تمجید و تحسین از دولت خود پرداخت. روز یکشنبه، هم رئیس صداوسیما مراسم خداحافظی و تقدیر را برای احمدی نژاد ترتیب داد.

 

احمدی نژاد طی این سخنرانی در هنگام دفاع از سیاست های اقتصادی اش باز هم "در باغ نبود"!

او با بیان اینکه ایران شاهد رشد صنعتی در دولت های نهم و دهم بوده است، گفت: ما هنوز مشکلاتی داریم اما کیفیت کلی زندگی بهبود یافته است.

منتقدان احمدی نژاد واکنشی همراه با تمسخر و پاسخ هایی در قبال سخنانش از خود بروز دادند.

 

عیسی کلانتری از وزرای سابق وزارت کشاوری گفت: روحانی کشور را با خزانه خالی، بندر خالی و انبار خالی و بانک مرکزی خالی تحویل می‌گیرد.

اما ظاهرا چیزی جلودار احمدی نژاد و حامیانش نیست، آنها می گویند احمدی نژاد در پنج نوبت دیگر ، تریبون  را در اختیار خود خواهد گرفت.

 هنگامیکه احمدی نژاد به منظور سخنرانی به روی صحنه آمد، مشخص بود که به خود به عنوان فردی نه  فقط برای اداره کشور بلکه مردی با ماموریت حفظ جهان نگاه می کند./انتخاب