سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دختر 13 ساله؛ جوان ترین فاتح اورست


وی دانش آموز انجمن آموزشی و رفاه اجتماعی آندرا پرادش می باشد و به ابتکار همین انجمن از بین 150 نوجوانی که برای حضور در ورزش های ماجراجویانه در نظر گرفته شده بودند انتخاب شد، 20 نفر از آنها برای آموزش به موسسه کوه نوردی معتبری در دارجلینگ اعزام شدند و از میان آنها نه نفر به اردوهایی در مرز چین و هندوستان فرستاده شدند. ...

روزگارنو: دختران یکی دیگر از بلندترین قله ها را فتح کردند تا قدرت خود را بیشتر به رخ مردان بکشند.

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

به گزارش دیلی میل، در یک حرکت تاریخی در کوهنوردی کشور هندوستان ملاوت پورنا سیزده ساله جوانترین کوه نورد زنی شناخته شد که قله اورست را صعود کرد .

وی در این باره می گوید: هدف از کار، الهام بخشیدن به جوانان و دانش آموزان دختر است.

بنا بر این گزارش، وی دانش آموز انجمن آموزشی و رفاه اجتماعی آندرا پرادش می باشد و به ابتکار همین انجمن از بین 150 نوجوانی که برای حضور در ورزش های ماجراجویانه در نظر گرفته شده بودند انتخاب شد، 20 نفر از آنها برای آموزش به موسسه کوه نوردی معتبری در دارجلینگ اعزام شدند و از میان آنها نه نفر به اردوهایی در مرز چین و هندوستان فرستاده شدند. ...

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست

دختر بچه سیزده ساله؛ جوان ترین زن فاتح اورست


ویدیو مرتبط :
فیلم کشف جسد اولین فاتح اورست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مرد جوان به خاطر تجاوز به دختر 13 ساله


پوران، زنی كه مدعی است در دفاع از دختر 13 ساله‌اش ناخواسته مرتكب قتل پسری جوان شده است یك‌بار دیگر در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه شد.

 پوران، زنی كه مدعی است در دفاع از دختر 13 ساله‌اش ناخواسته مرتكب قتل پسری جوان شده است یك‌بار دیگر در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه شد.

پوران رضایی كه ساكن ارسنجان است دو سال قبل وقتی دید پسری جوان به نام «بابك» كه مزاحم دخترش بود قصد دارد به زور داخل خانه آنها بشود سعی كرد مانع ورود او شود اما در این درگیری چاقویی در بدن پسر جوان فرورفت و او جان باخت.

پس از آن پوران به اتهام قتل عمدی محاكمه و در حالی‌كه اصرار داشت در دفاع از دخترش سارا مرتكب این كار شده است به قصاص محكوم شد اما دیوان‌عالی كشور این حكم را نقض كرد چرا كه براین عقیده بود پوران دفاع مشروع انجام داده است پس از آن پوران كه به مدت دو سال در زندان به سر برده بود آزاد و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه كیفری استان فارس ارجاع شد.

 این زن 45 ساله هفته گذشته پای میز محاكمه رفت و بار دیگر از خودش دفاع كرد. در ابتدای این جلسه محاكمه حجت‌الاسلام عرفانی‌پور- رییس دادگاه- طرفین را به صلح و‌سازش دعوت كرد اما اولیای دم بابك گفتند به كمتر از قصاص متهم رضایت نمی‌دهند. سپس نماینده دادستان با تشریح ماجرا خواستار صدور حكم مرگ برای پوران شد و بعد از آن وكیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت.

 او خطاب به قضات گفت: «پوران به عمد بابك را كشته و بهترین دلیل برای اثبات آن این است كه مقتول و سارا از قبل با هم رابطه داشتند و بابك روز حادثه به دعوت دختر متهم به خانه او رفت و پس از آن از منزل خارج شد و دقایقی بعد دوباره به آنجا بازگشت تا با پوران صحبت كند و به او درباره دلیل حضور قبلی‌اش در آنجا توضیح بدهد اما این زن به جای گوش دادن به حرف‌های بابك با قساوت كارد را در سینه پسر جوان فرو كرد.

 مقتول قصد برقراری رابطه نامشروع نداشت بلكه به این دلیل به آنجا رفته بود تا از سارا خواستگاری كند. بنابراین بحث دفاع مشروع صحیح نیست و من درخواست صدور حكم قصاص دارم.»

پوران سپس به دفاع از خودش پرداخت او با رد اتهام قتل عمدی ماجرا را توضیح داد و گفت: «آن روز برای خرید بیرون رفته بودم، وقتی برگشتم، دیدم بابك روی دیوار خانه است از اینكه وارد منزل نشده و اتفاقی نیفتاده است خوشحال شدم البته بعدا فهمیدم او در نبود من وارد خانه شده و با دخترم رابطه برقرار كرده است.

 بابك از قبل مزاحم سارا می‌شد و ما حتی یك‌بار از او شكایت كرده اما برای حفظ آبرو موضوع را پیگیری نكرده بودیم. چند دقیقه بعد از دیدن بابك روی دیوار زنگ خانه به صدا درآمد چون آیفون ما خراب است جلوی در رفتم و آن را باز كردم، دیدم بابك به زور می‌خواهد وارد خانه شود قبل از رفتن جلو در مشغول سبزی خرد كردن بودم و چاقویی در دستم بود البته آن لحظه اصلا حواسم به چاقو نبود.

 بابك سعی داشت در را هل بدهد و از آن طرف من تلاش می‌كردم مانع ورود او شوم یكدفعه نفهمیدم چطور شد كه چاقو به بدن بابك فرورفت بعد از این اتفاق بلافاصله شوهرم و اورژانس را خبر كردیم و آن پسر را به بیمارستان رساندیم اما او فوت كرد و بعد از آن تسلیم پلیس شدم.

من در زمان حادثه سعی داشتم از دختر 13 ساله‌ام دفاع كنم و به هیچ‌وجه قصد جنایت نداشتم اگر به عمد می‌خواستم بابك را بكشم به جای كارد میوه‌خوری از وسیله مطمئن‌تری استفاده می‌كردم و به جای یك ضربه، چندین ضربه به نقاط حساس بدن او می‌زدم ضمن اینكه سریع اورژانس را خبر نمی‌كردم و این جوان را به بیمارستان نمی‌رساندم و بعد از اطلاع از مرگ بابك فرار می‌كردم.»

در این هنگام قاضی دادگاه از متهم پرسید اولیای دم می‌گویند مقتول قصد خواستگاری داشته و با دعوت به خانه شما آمده بود در این‌باره چه می‌گویید. پوران پاسخ داد: «اگر كسی قصد خواستگاری دارد باید همراه بزرگترش بیاید نه به تنهایی ضمن اینكه وقتی باید بیاید كه والدین دختر حضور داشته باشند در حالی‌كه بابك در غیاب ما وارد خانه شده بود.

ضمن اینكه برای خواستگاری كردن از در وارد می‌شوند نه از بالای دیوار و خواستگاری كردن به معنی ایجاد رابطه نیست در حالی‌كه بابك در نبود من به دخترم تعرض كرده بود. او از دخترم عكس‌هایی داشت و همیشه او را تهدید می‌كرد. ما قبلا به دلیل این موضوع شكایت هم كرده بودیم.»

زن میانسال در پایان دفاعیاتش گفت: «با اینكه اتهام قتل عمدی را قبول ندارم ولی چون مصیبتی به خانواده مقتول وارد شده است، صمیمانه اظهار تاسف می‌كنم و از آنها تقاضا دارم فارغ از حكم دادگاه اعلام رضایت كنند.»

در ادامه دو وكیل مدافع پوران به دفاع از وی پرداختند و رییس دادگاه در حالی ختم جلسه را اعلام كرد كه با خواسته وكیل اولیای دم مبنی بر صدور مجدد قرار بازداشت برای پوران مخالفت كرد.


منبع: شرق