سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

داستان کوتاه زنجیر عشق



داستان کوتاه زنجیر عشق

 یک روز بعد از ظهر وقتی اسمیت داشت از کار برمی گشت خانه، سر راه زن مسنی را دید که ماشینش خراب شده و ترسان توی برف ایستاده بود. اون زن برای او دست تکان داد تا متوقف شود. اسمیت پیاده شد و خودشو معرفی کرد و گفت من اومدم کمکتون کنم. زن گفت صدها ماشین از جلوی من رد شدند ولی کسی نایستاد، این واقعا لطف شماست.
وقتی که او لاستیک رو عوض کرد و درب صندوق عقب رو بست و آماده رفتن شد، زن پرسید: «من چقدر باید بپردازم؟»
و او به زن چنین گفت: «شما هیچ بدهی به من ندارید. من هم در این چنین شرایطی بوده ام. و روزی یکنفر هم به من کمک کرد، همونطور که من به شما کمک کردم. اگر تو واقعا می خواهی که بدهی ات رو به من بپردازی باید این کار رو بکنی. نگذار زنجیر عشق به تو ختم بشه!»
چند مایل جلوتر زن کافه کوچکی رو دید و رفت تو تا چیزی بخوره و بعد راهشو ادامه بده ولی نتونست بی توجه از لبخند شیرین زن پیشخدمتی بگذره که می بایست هشت ماهه باردار باشه و از خستگی روی پا بند نبود. او داستان زندگی پیشخدمت رو نمی دانست واحتمالا هیچ گاه هم نخواهد فهمید. وقتی که پیشخدمت رفت تا بقیه صد دلارش رو بیاره، زن از در بیرون رفته بود، در حالی که بر روی دستمال سفره یادداشتی رو باقی گذاشته بود. وقتی پیشخدمت نوشته زن رو می خوند اشک در چشمانش جمع شده بود. در یادداشت چنین نوشته بود: «شما هیچ بدهی به من ندارید. من هم در این چنین شرایطی بوده ام. و روزی یک نفر هم به من کمک کرد، همون طور که من به شما کمک کردم. اگر تو واقعا می خواهی که بدهیت رو به من بپردازی، باید این کار رو بکنی. نگذار زنجیر عشق به تو ختم بشه!».
همان شب وقتی زن پیشخدمت از سرکار به خونه رفت، در حالی که به اون پول و یادداشت زن فکر می کرد به شوهرش گفت :«دوستت دارم اسمیت، همه چیز داره درست می شه».

منبع:golneveshteha.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
داستان کوتاه عشق من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبا کمالی: عشق اولم داستان کوتاه است



عشق اولم داستان کوتاه است اما کتاب‌های مدیریتی مدرن را به همه توصیه می‌کنم.

 هنرمندان و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون معمولا در بین جوامع مختلف از محبوبیت مردمی برخوردارند و اکثریت آن‌ها به عنوان الگوی نوجوانان و جوانان انتخاب می‌شوند.

 مسلماً کتابخوانی عادت پسندیده‌ای است که یک حرکت فرهنگی محسوب خواهد شد و سطح دانش‌ تخصصی افراد را ارتقا می‌دهد. اگر اشخاصی که بین مردم محبوب و الگوی جوانان و خانواده‌ها هستند اقدامات فرهنگی انجام دهند، مسلما این عادت مثبت فرهنگی در بین مردم رایج می‌شود و جوانان به آن راغب خواهند شد.

اخبار,اخبار فرهنگی,صبا کمالی

 با توجه به این امر تصمیم گرفتیم با هنرمندان و بازیگران که در عرصه فرهنگ و هنر کشور فعالیت دارند، در خصوص مسأله مهم کتاب و کتابخوانی گپ و گفت داشته باشیم که مدتی است هر هفته با عنوان «کتابخوان» در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر می‌شود که برای این هفته به سراغ صبا کمالی رفته‌ایم.


* خانم کمالی، اگر نویسنده می‌شدید اولین کتابتون را با چه موضوعی نگارش می‌کردید؟
از آنجایی که رشته اصلی من نویسندگی است اما به دلیل جنب و جوش زیاد نویسندگی را برای سنین بالاتر گذاشتم. سال 76 با حسین پناهی که کار می‌کردیم، وقتی شعرهایم را می‌خواند خیلی به من می‌گفت که کتاب چاپ کنم و برایم مقدمه بنویسد که الان خیلی از این که به حرفش گوش نکردم پشیمانم.

 اما ترجیح می‌دادم برای اولین کتابم، شعر هامو به چاپ برسانم. بعد هم در زمینه داستان کوتاه فعالیت کنم.

* اسم شخصیت اولین کتابتان را چه چیزی می‌گذاشتید؟
اسم نمی‌توانم بگم اما آن چیزی که می‌نویسم درباره روابط آدم‌ها بود.

* از نظر شما اگه مطالعه نبود، دنیای ما چه جوری بود؟
این بستگی به فرد دارد. اگر آن فرد اهل سواد و تحصیل کردن نباشد، مسلما شبی دو صفحه کتاب خواندن براش مسخره‌ است. مثلا خود من سفری دو روزه میرم، می‌دونم که وقت کتاب خواندن ندارم اما حداقل این است که حافظ را همراه خودم می‌برم.

 از نظر من این مهمه که بتوانیم نسل آینده جامعه را به سمتی ببریم که اگر کتاب نخواند معذب باشد.

* تأثیرات کتاب در زندگی شما؟
اوقات فراغتم رو با کتاب می گذرانم و حقیقتا زندگی من با کتاب متحول و پربار شد.

* از نظر خودتون چقدر به سرانه مطالعه کمک کردید؟
در زندگی شخصی خودم به اشخاص مختلف طبق روحیات خودشان خیلی کتاب هدیه دادم. از کسی که مشکلات روحی دارد تا کسی که هنر دوست دارد، کتاب هدیه دادم.

* یک کتاب خوب به ما معرفی کنید؟
عشق اولم داستان کوتاه است اما کتاب‌های مدیریتی مدرن را خیلی برای همه توصیه می‌کنم.  

اخبار,اخبار فرهنگی,صبا کمالی

 * بهترین نویسنده‌ای که با کارهاش روی شما تاثیر گذاشته است؟
مارگاریت دوراس


* تا به حال از شخصیت‌هایی که مطالعه کردید، هنگام بازی الهام گرفتید؟
شاید اتفاق افتاده اما دقیقا یادم نیست.

* اولین کتاب رو از چه کسی هدیه گرفتید؟
همیشه وقتی تولد می‌گرفتم، کلی کتاب هدیه می‌گرفتم اما یک کتاب که وقت هدیه گرفتنش عکس هم ازم گرفتن «کچل کفتر باز» بود.

* اولین کتابی که خواندید؟
اولین کتاب که نه، اما یادم است در سن ده سالگی کتاب «برادران کارمازوف» از داستایوفسکی رو خواندم که حتی از حجم زیاد کتاب هم میترسیدم اما خواندم و در آن زمان تاثیر زیادی روی من گذاشت.

* شعرا و نویسنده‌های محبوب شما؟
شعرای گذشته رو خیلی دوست دارم. کتاب‌های خانم دوراس را هم خیلی دوست دارم.

* در حال حاضر مشغول مطالعه چه کتابی هستید؟
عادت دارم همیشه چندتا کتاب باهم می‌خوانم. در حال حاضر هم یک مجموعه داستان کوتاه موراکامی و یک کتاب مدیریتی و یک مجموعه شعر است که مشغول مطالعه آن هستم.
 

* از نظر شما چرا سرانه مطالعه آنقدر رو به رکود است؟
دلیل کاملا واضح است، آدما درگیر موضوعات تلخ و سخت واقعی زندگی شدن.

 اخبار,اخبار فرهنگی,صبا کمالی

 * یک کلمه میگم نظرتون رو درباره‌اش بگید؟
خیابان انقلاب: همیشه برام جذاب بوده. در دوران دانشگاه خاطرات زیادی تو خیابان انقلاب داشتم. ویترین کتابفروشی‌های انقلاب رو خیلی دوست دارم، همیشه دوست دارم از انقلاب تا ولیعصر (عج) را پیاده‌روی کنم. حتی اگه خود خیابان شلوغ باشد، از خیابان‌های فرعی می‌روم.

* به عنوان سوال آخر؛ هرچی که می‌تواند به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کمک کنه، بهمون بگید؟
گفته می‌شود که پدر و مادر خیرخواه‌ترین آدم‌ها برای ما هستند اما ممکن است آن‌ها دانش کامل برای راهنمایی ما رو نداشته باشند. کتاب خوب گاهی از مادر  و پدر هم بهتر است.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران جوان