سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

داستان های عبرت انگیز سال 2012...


لیزی ولاسکوز، با مشکل پزشکی بسیار نادر متولد شده است که در دنیا فقط دو نفر دیگر به آن دچار هستند. این دختر فقط 27 کیلو و 21 گرم وزن دارد و هیچ گونه بافت چربی در بدن خود ندارد. بدن او نمی تواند ماهیچه بسازد، انرژی را در خود نگهدارد یا وزن زیاد کند.

 
 
 
 
  صبح بخیر: لیزی ولاسکوز، با مشکل پزشکی بسیار نادر متولد شده است که در دنیا فقط دو نفر دیگر به آن دچار هستند. به گزارش صبح بخیر این دختر فقط 27 کیلو و 21 گرم وزن دارد و هیچ گونه بافت چربی در بدن خود ندارد. بدن او نمی تواند ماهیچه بسازد، انرژی را در خود نگهدارد یا وزن زیاد کند.

در مصاحبه ای با سی ان ان، او گفت «مردم به جای در جا زدن، باید شروع به یادگیری کنند». پس از بیان این جمله، او در مصاحبه اش با یاهو شاین گفته که با حجم زیادی از ایمیل های پشتیبانی کننده و تقاضا برای صحبت روبه رو شده است. او امیدوار است در سال 2013 میلادی، کتاب سوم خود را بنویسد (کتاب دوم او با نام  «زیبا باش، خودت باش» در سپتامبر سال جاری منتشر شد)، کار خود به عنوان سخنران انگیزه بخش ادامه دهد و مردم بیشتری را در سال 2013 ملاقات کند. او همچنین می گوید: «افراد مختلف بیشماری در جامعه با داستان ها و ماجراهای مختلفی وجود دارند. شنیدن داستان های آنها برای من بسیار الهام بخش است. این مساله به من بسیار کمک می کند.»

1.    Lizzie Velasquez

داستان های الهام بخش سال 2012

نداشتن بافت چربی و ماهیچه مسایلی هستند که لیزی ولایکوئیز را با آسیب هایی روبه رو کرده است که دیگران حتی تصورش را هم نمی توانند بکنند. از جمله باید به فشار شکستگی ها در پاهایش هنگام راه رفتن یا ایستادن اشاره کرد. او می گوید: «من اگر کفش های مخصوص خود را نپوشم، ممکن است پای خود را بشکنم. من همیشه کفش های بانمکی می پوشم که با دیگر وسایلم جفت هستند».

او به تصمیمات سال نوی میلادی و اینکه مردم چگونه بیشتر فکر خود را روی ظاهرشان معطوف می کنند، فکر می کند و معتقد است: «به جای اینکه همه فکر خود را روی کم کردن وزن یا بلند یا کوتاه کردن موهایتان متمرکز کنید، باید سعی کنید تا رفتار و اخلاق خود را بهتر و به دیگران کمک کنید».

2.    «رویاها رنگ واقعیت گرفتند»، این جمله ای است که ژیمناستیک کار المپیک – الی ریزمن – در توئیتر خود به همراه عکسی از تیم ژیمناستیک بانوان ایالت متحده، توئیت کرده است. این نخستین باری بود که بعد از سال 1996 میلادی این تیم موفق به کسب مدال طلا شد. مصاحبه های تلویزیونی و نمایش ها بسیار هیجان انگیز بودند اما لذتی که در چهره تک تک اعضای این گروه بعد از برنده شدن دیده می شود، روی همه ما تاثیر مثبتی گذاشته است و بسیار الهام بخش است.

داستان های الهام بخش سال 2012

3.    وقتی پسر 10 ساله او - آکیان – که اوتیسم دارد در کلاس دچار مشکل شد،   استورآرت کایفتز متوجه شد مشکل پسرش بیشتر از آن چیزی است که به او گفته می شود. به همین دلیل او یک دستگاه ضبط صدا به پسر خود نصب کرد و او را به مدرسه فرستاد. چیزهایی که او می شنید بسیار ترسناک بودند. بزرگسالان بسیار عصبانی سر کودکان داد می کشیدند که «ساکت شوید»، آنها صحبت های بسیار زشتی جلوی کودکان می کردند و آکیان را تحریک می کردند تا گریه کند و سپس به او می خندیدند. پس از آنکه نتوانست مشکل خود را با مدرسه به طور کامل حل کند، کایفتز صداهای ضبط شده را روی اینترنت گذاشت و خواست تا آن معلم ها از پسری که از او سوءاستفاده کرده بودند، عذرخواهی کنند. او گفت: «من عذرخواهی آنها را برای خودم نمی خواهم بلکه برای این می خواهم که یک روز به پسر خود بگویم، آکیان تو مستحق ستمی که در حقت شده است،نیستی.» او همچنین ادامه داد: «این کار برای پول نیست، این برای مقام و شان انسان هاست.»

داستان های الهام بخش سال 2012

4.    داون لاگینز در حال گذراندن برنامه های تابستانه درسی خود در سال 2011 میلادی بود که متوجه شد، والدین او – که چندین سال مصرف کننده مواد مخدر بودند – فوت کرده اند و او، برادرش و مادربزگشان را تنها گذاشته اند. این دختر به جای اینکه شیون و زاری کند و نگران آینده خود بشود، تصمیم گرفت با همه بی خانمانی اش، فرد موفقی در زندگی بشود. او پیش از رفتن به کلاس، کار می کرد. او به خانه یکی از دوستانش نقل مکان کرد و همیشه به موقع سرکلاس هایش حاضر می شد. در ماه ژوئن، او از دبیرستان فارغ التحصیل شد و آماده رفتن به کمبریج و حضور در دانشگاه هاروارد بود. او در مصاحبه خود با رزونامه شلبی استار گفته است :«من فقط تصمیم گرفتم که برخلاف والدینم مسیر موفقیت را طی کنم.»

داستان های الهام بخش سال 2012

5.    تالیا جوی کستلانو، 13 ساله، نخستین بار در سال 2007 میلادی متوجه شد سرطان دارد. این نوجوان با شهامت کامل در همه جلسه های شیمی درمانی خود حضور پیدا کرد و این کار منجر به کچل شدنش شد. اما از آنجا که علاقه ای به پوشیدن کلاه گیس نداشت، سعی کرد با  فن آرایش چهره زیباتری از خودش بسازد و حدود یک سال و نیم پیش، راهنمای آرایشگری خودش را در سایت یوتیوب منتشر کرد. این ویدئوها خیلی زود، حدود 335 هزار دنبال کننده پیدا کردند و بیش از 27 میلیون بار بازدید شدند. در ماه آگوست، تشخیصات پزشکی نشان دادند که او دچار نوع دیگری از سرطان است، در حالیکه او نمی داند چگونه با این مساله کنار بیاید، او تصمیم گرفته است باقی عمر خود را بسیار پربار و مفید زندگی کند. در ماه اکتبر، او یکی از بزرگ ترین فرصت های زندگی خود را به دست آورد: مدل افتخاری کاورگرل شد.

داستان های الهام بخش سال 2012

6.    هنگامی که مجری اخبار صبحگاهی WKBT-TV، به نام جنیفر لیوینگستون ایمیلی از مخاطبین دریافت کرد که او را به دلیل وزن زیادش سرزنش و مسخره کرده بود، او برعلیه خجالت از چاقی در یک برنامه زنده وارد عمل شد. او گفت: «به همه کودکانی که احساس می کنند باخته اند، آنهایی که با معزل چاقی دست و پنجه نرم می کنند، یا برای رنگ پوستشان ناراحت هستند یا حتی از داشتن آکنه روی پوستشان غمگین هستند، به من گوش کنید: اجازه ندهید که ارزش شخصیتی شما با حرف های افراد بی ملاحظه از بین برود». او در برنامه Today شبکه ان بی سی در ماه اکتبر گفت: «من می توانم روی پای خود بایستم، در حالیکه بسیاری از افراد نمی توانند این گونه باشند. و من می خواهم این کار را بکنم.»

داستان های الهام بخش سال 2012

7.    این فقط یک کودک شش ماهه نیست بلکه یکی از عجیب ترین مردمان روی زمین است که شهامت و شجاعت زیادی دارد. جوئی پاولینگ با بیماری Tetralogy of Fallot متولد شد. او هنگامی که فقط سه ماه داشت مورد جراحی باز قلب قرار گرفت. 5 روز پس از آن، هنگامی که مادرش تصمیم گرفت از نیم تنه بالای او که جای شکاف جراحی را نشان می داد، عکس بگیرد، کودک شروع به خندیدن می کند. دایی این کودک عکس او را با این توضیح که «خواهرزاده سه ماهه من عمل باز قلب داشته است، او به زخمش کنایه زده، درست است؟» در اینترنت قرار داد.

داستان های الهام بخش سال 2012

8.    پس از دیدن تی شرتی که روی آن نوشته بود :«من خیلی زیباتر از آن هستم که تکالیفم را انجام دهم به همین دلیل برادرم آن را برای من انجام می دهد»، کوین واگستاف تصمیم گرفت صنعت پوشاک خود را راه اندازی کند به این امید که پیغام های تاثیرگذار بیشتری به دختر کوچک خود بدهد. در عرض چند ماه کیارا کالکشن رشد کرد و سفارشات زیادی گرفت. او دراین رابطه می گوید:«من می خواهم یک تفاوت واقعی با این کار ایجاد کنم.»

داستان های الهام بخش سال 2012

9.    او پیش از اینکه بتواند راه برود، ازدواج کرده بود اما 17 سال بعد، لاکسمی سارگارا از یک عروس بچه سال به یک تاریخ ساز تبدیل شد وقتی او و همسرش این عروسی را لغو کردند. هنگامی که خانواده او به او درباره تعهدات زناشویی گفتند او می گوید که اصلا از این ماجرا خوشحال نبودم و به دنبال کمک بودم. او در این راه با یک فعال اجتماعی  روبه رو می شود که از حقوق کودکان حمایت و دفاع می کند. بعد از صحبت های بسیار سرانجام داماد پس از اینکه متوجه شد عروس رضایتی به این ازدواج ندارد، موافقت کرد تا این ازدواج را باطل اعلام کند.

داستان های الهام بخش سال 2012

10.    دوگ ایتون می خواست شصت و پنجمین سالگرد تولد خود را در 11 ژوئن سال جاری به روشی متفاوت و بزرگ جشن بگیرد. بنابراین او از دوستانش نظرخواهی کرد. او این روز را با انجام 65 فعالیت رندوم از مهربانی ها که شامل دادن 65 دقیقه پول به مردمی که از کنارش رد می شدند، دادن انعام زیادی برای اصلاح 12 دلاری موی سر خود و یک فنجان قهوه 1/09 دلاری، خریدن غذا برای مردمی که داخل رستوران بودند و پرداخت کرایه اتوبوس مسافران انجام داد. او در این رابطه به دوستان فیس بوکی خود گفته است: «امروز یکی از بهترین روزهای عمر من است. من نمی دانم آیا سال دیگر هم زنده هستم که بتوانم این کارها را انجام دهم یا خیر. یا چه می شد اگر همه مردم به اندازه تعداد سال های زندگی خود، کارهای خوب می کردند؟ چقدر خوب می شد اگر اینگونه بود.»

داستان های الهام بخش سال 2012

11.    هنگامی که این عکس از دانشجوی دانشگاه اوهایو در اینترنت گذاشته شد، بالپریت کوآر برای دنبال کردن مذهب سیک خود و نزدن موهای صورت خود مورد تمسخر دیگران قرار گرفت. اما او به جای عصبانیت، جواب مودبانه ای برای این عکس نوشت و این موقعیت بسیار سخت سایبری را به یک موقعیت تاثیرگذار برای صبر، حمایت و الهام گرفتن تبدیل کرد. او نوشت:«من برای این عکس شرمسار نیستم. حتی مورد تحقیر هم واقع نشده ام زیرا این تصویر نشان دهنده چیزی است که من هستم. رفتار، افکار و کارهای من بیشتر از ظاهرم اهمیت دارند، با توجه نکردن روی زیبایی ظاهری، من زمان کافی برای پرورش روح خود داشته ام.»

داستان های الهام بخش سال 2012


ویدیو مرتبط :
داستان عبرت انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در سال 2012 منتظر نسل بعدی Wii باشید


شرکت مشهور نینتندو و یکی از سه قطب بزرگ تولید کننده کنسول‌های بازی برای جا نماندن از قافله رقابت، تصمیم به تولید نسخه دو Wii گرفته است.