سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

داستانک: اتفاقی که برای همه زنان می افتد...


لوییزا دریچ در این متن که با عنوان «Turn Signals» در شماره 22 دسامبر 2003 مجله نیویورکر منتشر شده، دغدغه های مادرانه اش را به تصویر می کشد.

نوزادان آن قدر بی دفاع و ناتوانند که تصور به دنیا آوردنشان در برف زمستانی، هر مادری را نگران می کند؛ سرماخوردگی به کنار، «نکند سر بخورم و بچه طوری اش بشود؟». غافل از این که بچه ها به سادگی بزرگ می شوند و هر روز دور و دورتر. لوییزا دریچ در این متن که با عنوان «Turn Signals» در شماره 22 دسامبر 2003 مجله نیویورکر منتشر شده، دغدغه های مادرانه اش را به تصویر می کشد...

- سه تا از چهار دخترم سر سیاه زمستان به دنیا آمده اند. فقط تولد یکی شان اوایل بهار است، همان که دیرتر از موعد به دنیا آمده. برای همین کوتاه ترین و سردترین روزهای سال، برای من یادآور ماجراهای ترسناک یک تولد جدید و فرسودگی روزهای اولیه مادرشدن است.

حالا که سه دختر بزرگم در سن جوانی و نوجوانی اند، می توانم خوشی ها و ناخوشی های تمرین رانندگی را هم به ماجراهای داشتن بچه های متولد زمستان، اضافه کنم؛ به این دلیل ساده که دوتا دختر بزرگم، دقیقا روز بعد از تولد شانزده سالگی شان، امتحان گواهینامه داشتند و تمام تمرینات رانندگی شان هم با حضور اجباری من به عنوان همراه، در صبح های منجمد مینه سوتا اتفاق می افتاد؛ وقتی ما با ترس و لرز توی گل و لای و یخ و مه، به طرف مدرسه می راندیم. این مراسم باشکوه با حضور رانندگان «کلد ولی» روی آسفالت یخ زده برگزار می شد. هر دوی دخترها، همان بار اول قبول شدند و نتیجه را با غرور و هیجان به سمع و نظر مادرشان رساندند. من، تنها عکس العملم این بود که با وحشت آب دهانم را قورت بدهم.

بعد، آن لحظات سرنوشت ساز فرا می رسید؛ وقت هایی که یکی از دخترها، دزدکی پشت فرمان می نشست و با ماشین فرار می کرد. هربار غافلگیر می شدم. با این همه، در تجربه های اولشان، همیشه به آغوش من پناه آوردند. یک بار دخترم ماشین را مورب، کنار خیابان رها کرده بود و خودش ناپدید شده بود. من توی بلوار دنبالش می گشتم. قرار بود چند دقیقه بعد، تگرگ و توفان پیش بینی نشده ای شروع شود اما من علاوه بر هوا، بهانه مهم تری هم برای ترس و نگرانی داشتم؛ این که رقم جریمه بیمه برای نوجوان ها نجومی بود و من باید با امضای فرمی، از بقیه تقاضای بخشش می کردم. اسم فرم یک کلمه مرکب آلمانی بود؛ چیزی مثل «مادر شرمنده از رانندگی فرزندش در زمستان.»


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟


یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وحدت در جامعه، اصلی مهم و کلیدی به شمار می‌رود، گفت: نباید برخی دولتی‌ها به گونه‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه‌های ناجا باشد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت در جامعه حرف نخست را می‌زند بیان کرد: در قرآن کریم نیز به اهمیت مسئله امنیت در جامعه توجه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در سایه امنیت صورت می‌گیرد بیان کرد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت حفظ امنیت در جامعه را بر عهده‌ دارد وظیفه‌ای خطیر بر دوش داشته و کاری اساسی و مهم را دنبال می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نیروی انتظامی کارنامه خوبی داشته و با موفقیت و قدرت باید نسبت به اجرای برنامه‌های خود اهتمام داشته باشد بیان کرد: حفظ امنیت فیزیکی و اخلاقی از جمله وظایف نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به دیدار اخیر شهردار و اعضای شورای شهر بیان کرد: در آن دیدار گفتم که شهرداری باید علاوه بر عمران و آبادانی در همه مسائل شهر اثرگذاری داشته و ایفای نقش کند و نیروی  انتظامی نیز همین‌گونه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید نیروهای انتظامی در برخوردهای خود ادبیات شایسته‌ای را مد نظر قرار دهند بیان کرد: باید برنامه‌های ناجا با برخورد خوب و مناسب و البته با قاطعیت اجرا شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها باید با جدیت دنبال شده و البته این دوره‌ها نیز نباید تشریفاتی بوده و باید مسائل مهم در آن مورد توجه قرار گیرد.

وی به حکم مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی اظهار کرد: در این حکم همه مسائلی که باید انجام شود مد نظر قرار گرفته است و باید برای اجرای آن برنامه داشته باشید و البته تشکیل کارگروه نیز در این خصوص بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وحدت در جامعه اصلی مهم و کلیدی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: نباید برخی از دولتی‌ها به گونه‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه‌های ناجا باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها اظهار کرد: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید از بیان مسائل غیرضروری در جامعه پرهیز شود خاطرنشان کرد: باید این مسئله را قبول کرد که نیروی انتظامی هم وظیفه حفظ امنیت ظاهری و هم حفظ امنیت اخلاقی را بر عهده‌ دارد؛ وظیفه نیروی انتظامی که فقط به جلوگیری از سرعت غیرمجاز و توقف روی خط عابر پیاده محدود نمی‌شود، نیروی انتظامی وظایف بسیار مهمی دارد.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که غربی‌ها همانند کودکان هر روز دنبال بهانه‌های جدید هستند نباید در داخل اختلاف به وجود آوریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اقدام نیروی انتظامی در جامعه را ذخیره‌ای برای آخرت دانست و گفت: کار شما عبادت است و ما نیز دعا می‌کنیم که بتوانید در کار خود به توفیقات بیشتری دست یابید.