سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

داستانک؛ چگونه یک آبدارچی میلیاردر شد؟!


شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

 
 
 
 
  صبح بخیر: شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

"مرد بیکاری برای آبدارچی شدن در شرکت مایکروسافت تقاضای کار داد.

رئیس بخش گزینش با او مصاحبه کرد و کارش را پسندید. سرانجام به او گفت: «شما پذیرفته شده اید؛ آدرس ایمیلتان را بدهید تا فرم های استخدام را برای شما ارسال کنم.» مرد جواب داد: متاسفانه من رایانه شخصی و ایمیل ندارم. رئیس گفت:« امروزه کسی که ایمیل ندارد، وجود خارجی ندارد» و چنین کسی نیازی هم به شغل ندارد.

مرد در کمال ناامیدی آن جا را ترک کرد. نمی‌دانست با ده دلاری که در جیب داشت چه کند؟ تصمیم گرفت یک جعبه گوجه فرنگی بخرد و دم در منازل مردم آن را بفروشد.

او ظرف چند ساعت سرمایه اش را دوبرابر کرد. طولی نکشید که یک گاری خرید. اندکی بعد یک کامیون کوچک و چندی بعد هم شرکت عظیم توزیع مواد غذایی خود را به راه انداخت. او دیگر مرد ثروتمند و معروفی شده بود. تصمیم گرفت بیمه عمر بگیرد. به نمایندگی بیمه رفت و سرویسی را انتخاب کرد.

نماینده بیمه آدرس ایمیل او را خواست ولی مرد جواب داد ایمیل ندارم. نماینده بیمه با تعجب پرسید: «شما ایمیل ندارید ولی صاحب یکی از بزرگ ترین شرکت های توزیع مواد غذایی در آمریکا هستید. تصورش را بکنید اگر ایمیل داشتید چه می شدید؟»

مرد گفت: «احتمالا آبدارچی شرکت مایکروسافت بودم.»"


ویدیو مرتبط :
داستانک شماره 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۴ پیرزن میلیاردر جهان



۷۰ مادر میلیاردر در این جهان وجود دارد و تنها هشت نفر از این تعداد این ثروت هنگفت را خودشانبه دست آورده اند.

 

 

کریستی والتون

 

۱- کریستی والتون

 

۲۲٫۵ میلیارد دلار/ آمریکا/ ۵۵ ساله، بیوه، یک فرزند

 

او بیوه پسر مالک ثروتمند فروشگاه های زنجیره ایWal-Mart است که در سال ۲۰۰۵ بعد از سقوط هواپیمای شخصی اش از دنیا رفت. خانم والتون به لطف سرمایه گذاری آخرین همسرش در کارخانه تولید انرژی خورشیدی یکی از ثروتمندترین هاست.

 

لیلیان بتنکورت

 

۲- لیلیان بتنکورت

 

۲۰ میلیارد دلار/فرانسه/۸۷ ساله، بیوه، یک فرزند

 

او دختر مالک ثروتمند شرکت L’Oreal، برند مشهور محصولات آرایشی و زیبایی است. این زن که لقب وارث لوازم آرایش را به او داده اند، ثروتمندترین مادر اروپاست و در سال ۲۰۰۷ بیوه شد.

 

بریجیت راسینگ

 

۳- بریجیت راسینگ

 

۱۳ میلیارد دلار/سوئد/۸۶ ساله، بیوه، سه فرزند

 

او و سه فرزندش بعد از مرگ پدر خانواده که سهامدار اصلی شرکت Tetra Laval بود، مبلغ زیادی به ارث بردند. این شرکت در زمینه بسته بندی مایعات انقلاب بزرگی به وجود آورده است.

 

ساویتری جیندال

 

۴- ساویتری جیندال

 

۱۲٫۲ میلیارد دلار/هند/ ۶۰ ساله، بیوه، ۹فرزند

 

او رئیس غیراجرایی گروه جیندال، یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد و برق هند است. آخرین همسر ثروتمندترین مادر آسیا که رئیس این کارخانه بود، در سال ۲۰۰۵ در یک سانحه هوایی کشته شد./عصر ایران