سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دارم می میرم یک کاری بکنید!



 

 

دارم میمیرم یک کاری بکنید

 

 

اومد پیشم حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه.گفت: حاج آقا یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه.

 

گفتم: چشم اگه جوابشو بدونم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم.

 

گفت: من رفتنی ام!
گفتم: یعنی چی؟

 

گفت: دارم میمیرم.
گفتم: دکتر دیگه ای، خارج از کشور؟

 

گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.
گفتم: خدا کریمه، انشاله که بهت سلامتی میده.

 

با تعجب نگاه کرد و گفت: اگه من بمیرم خدا کریم نیست؟

فهمیدم آدم فهمیده ایه .


گفتم: راست میگی، حالا سوالت چیه؟

گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی ناراحت شدم از خونه بیرون نمیومدم کارم شده بود تو اتاق موندن و غصه خوردن تا اینکه یه روز به خودم گفتم تا کی منتظر مرگ باشم


خلاصه یه روز صبح از خونه زدم بیرون مثل همه شروع به کار کردم اما با مردم فرق داشتم، چون من قرار بود برم و انگار این حال منو کسی نداشت


خیلی مهربون شدم، دیگه رفتارای غلط مردم خیلی اذیتم نمیکرد . با خودم میگفتم بذار دلشون خوش باشه که سر من کلاه گذاشتن .آخه من رفتنی ام و اونا انگار نه. سرتونو درد نیارم من کار میکردم اما حرص نداشتم و بین مردم بودم اما بهشون ظلم نمیکردم و دوستشون داشتم


ماشین عروس که میدیم از ته دل شاد میشدم و دعا میکردم . گدا که میدیدم از ته دل غصه میخوردم و بدون اینکه حساب کتاب کنم کمک میکردم.

 

مثل پیر مردا برا همه جوونا آرزوی خوشبختی میکردم. الغرض اینکه این ماجرا منو آدم خوبی کرد و ناز و خوردنی شدم.

 

حالا سوالم اینه که من به خاطر مرگ خوب شدم و آیا خدا این خوب شدن و قبول میکنه؟

 

گفتم: بله، اونجور که یاد گرفتم و به نظرم میرسه آدما تا دم رفتن خوب شدنشون واسه خدا عزیزه


آرام آرام آرام خدا حافظی کرد و تشکر، داشت میرفت گفتم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟
گفت: معلوم نیست بین یک روز تا چند هزار روز!

 

یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماریت چیه؟
گفت: بیمار نیستم!

 

هم کفرم داشت در میومد و هم از تعجب داشتم شاخ دار میشدم گفتم: پس چی؟

گفت: فهمیدم مردنیم، رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم گفتن: نه گفتم: خارج چی؟ و باز گفتند : نه! خلاصه حاجی ما رفتنی هستیم کی اش فرقی داره مگه؟

باز خندید و رفت و دل منو با خودش برد.

 

منبع:asriran.com


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«شنود» 1/73میلیارد تماس ایرانی‌ها توسط آمریکا/ پاسخ«اوباما» به منتقدان «شنود»:شما هم کاری که ما کردیم را بکنید



شنود تماس ایرانی‌ها توسط آمریکا ,شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان از سوی آژانس

 افشاگری «اسنودن» درباره خاورمیانه مشخص کرد/«شنود» 1/73میلیارد تماس ایرانی‌ها توسط آمریکا

شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) همچنان خبر داغ رسانه‌های جهان است. با این‌همه احتمالا مهم‌ترین بخش این رویداد برای ایرانیان، اطلاعاتی است که حاکی از شنود گسترده مکالمات ایرانی‌هاست.

در حالی که انتشار خبر جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های مردم دیگر کشورها و حتی رهبران آنها باعث ایجاد تنش جدی در روابط آنها شده است، اطلاعات منتشره حاکی از جاسوسی وسیع این نهادها از مردم منطقه و از جمله ایرانی‌هاست.

 

روزنامه‌ واشنگتن‌پست فاش کرد که ادوارد اسنودن اسنادی از جاسوسی آمریکا از ایران را در اختیار دارد. این روزنامه آمریکایی نوشت که مسوولان آمریکایی به برخی دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه هشدار دادند اسنادی که ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار دارد، بیانگر تعاملات مخفیانه میان این دستگاه‌ها و آمریکاست.

 

این مسوولان اعلام کردند، اسنودن در مدت فعالیتش در این اداره به ده‌هاهزار سند دسترسی پیدا کرده است که برخی از این اسناد حاوی اطلاعات حساسی از برنامه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران، روسیه و چین است. به گفته این مسوولان، اسنودن تمامی اسناد تحت اختیارش را به رسانه‌ها نداده است و بارها نیز تاکید کرده که قصد آسیب‌زدن به امنیت ملی آمریکا را ندارد.

 

با این حال بنابر گزارش‌های جدید، آژانس امنیت ملی آمریکا، تنها در عرض یک‌ماه از حدود 125میلیارد تماس در کشورهای مختلف جاسوسی کرده است. در حالی که مبدا بیشتر این تماس‌ها خاورمیانه بوده است، حدود سه‌میلیارد تماس نیز از خاک خود آمریکا گرفته شده است. جاسوسی از این تعداد عظیم از تماس‌ها در محدوده زمانی تقریبا یک‌ماهه در ژانویه سال 2013 اتفاق افتاده است.

 

بر اساس گزارش تابناک وب‌سایت Cryptome که اسناد و اطلاعات دولتی را افشا می‌کند برپایه گزارش‌هایی که اطلاعات آنها را جمع‌آوری کرده، مدعی شده است که از این تعداد، «شنود» حدود 22‌میلیارد تماس مربوط به افغانستان، 12/76میلیارد تماس مربوط به پاکستان، 7/8میلیارد تماس مربوط به عراق، همین تعداد از عربستان، 1/9میلیارد تماس از مصر، 1/73میلیارد تماس از ایران و 6/1میلیارد تماس از اردن بوده است.

 

هرچند شیوه انجام این کار وسیع اعلام نشده است ولی گفته می‌شود که عبور بخش بزرگی از ترافیک بین‌المللی ارتباطات از طریق آمریکا در این امر نقش دارد. عبور مکالمات تلفنی، پست الکترونیکی و محتوای سرویس‌های چت از شبکه‌های ارتباطی مستقر در خاک آمریکا ارزان است و همین مساله حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار سرویس‌های امنیتی آمریکا قرار داده است.

 

اقدامات افشاگرانه اسنودن موجب شد تا مرد شماره دو سابق سیا اسنودن را یک خائن معرفی کند. اسنودن نیز خود را یک افشاگر برنامه‌های استراق‌سمع و دیگر جاسوسی‌های محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا می‌داند.

 

شنود تماس ایرانی‌ها توسط آمریکا ,شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان از سوی آژانس

 پاسخ«اوباما» به منتقدان «شنود»:شما هم کاری که ما کردیم را بکنید

پیش از این هم گفته بود، آن هم درست همان زمانی که «اسنودن»، افشاگر ویکی‌لیکس، شنود مقامات آمریکایی از شهروندان و مقامات دیگر کشورها را برای اولین‌بار در روزنامه «گاردین» فاش کرده بود.

«باراک اوباما» گفته بود: «همه این کار را می‌کنند، ما هم کردیم.»رییس‌جمهوری اما این‌بار در شرایطی که شنود برایش به یک بحران خارجی بدل شده، با صراحت از یک پیشنهاد دوسویه سخن به میان آورد: «شما هم کاری که ما انجام دادیم، انجام دهید.» اوباما گفت: «ما هم در سیستم امنیتی، اطلاعاتی خود تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.»

 

اما از دیگرسو «لیزا موناکو»، مشاور مقابله با تروریسم و امور امنیتی آمریکا می‌گوید: جمع‌آوری اطلاعات تنها به خاطر نیاز ما به آنهاست نه به این خاطر که می‌توانیم این اطلاعات را جمع‌آوری کنیم. موناکو در مقاله‌ای در روزنامه یواس‌ای‌تودی، نوشته است: اوباما خواستار یک بررسی در برنامه‌های نظارتی شده که البته شامل احترام‌گذاشتن به شرکای خارجی ما می‌شود.

 

ما خواستار اطمینان حاصل پیداکردن از این مساله هستیم که جمع‌آوری اطلاعات تنها به خاطر نیاز ما به آنهاست نه به این خاطر که می‌توانیم این اطلاعات را جمع‌آوری کنیم. هنوز مشخص نیست که چه نوع تغییراتی قرار است صورت بگیرد و اینکه آیا آنها این تغییرات را علنی می‌کنند یا خیر. این برنامه‌ها همچنان مخفی و سری هستند.

 

با این حال اعضای پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند که به‌منظور بررسی خسارت‌های قانونی احتمالی برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا روز دوشنبه به آمریکا سفر می‌کنند. فرانسه و آلمان از آمریکا خواستند تا پیش از پایان سال 2013 با آن‌ها توافق‌نامه ضد جاسوسی امضا کند.

 

همچنین سفرای آمریکا در اروپا و آمریکای‌لاتین به‌خاطر افشاشدن جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران این کشورها احضار شده‌اند تا پاسخگوی این اقدام باشند. دولت اوباما اذعان کرد، هزاران سند و مدرک محرمانه توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده است اما این اسناد که اخیرا در روزنامه گاردین و مجله اشپیگل به چاپ رسیده، نشانگر جاسوسی این آژانس از رهبران جهان است که هم‌اکنون مساله بغرنج و پیچیده دستگاه دیپلماسی آمریکا شده است.

 

روزنامه گاردین روز جمعه اعلام کرد مکالمات 35نفر از رهبران جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شنود شده است.  دولت آمریکا اعلام کرده اتهاماتی مبنی بر اینکه آژانس‌های اطلاعاتی این کشور تماس‌های تلفنی صدراعظم آلمان و دیگر سیاستمداران در فرانسه و ایتالیا را ضبط کرده‌اند، لحظه‌ای تنش‌زا با برخی متحدان ایجاد کرده و نباید بر همکاری در مورد مسایل سوریه و ایران تاثیر بگذارد.

 

به گزارش رویترز، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به سفر روسای اطلاعاتی آلمان به واشنگتن در روزهای آتی گفت: ما با متحدان خود گفت‌وگو خواهیم کرد. او افزود: افشای فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا چالش‌های مهمی را در روابط ما با متحدان و مردم به وجود ‌آورده است./شرق