سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خوک سواری مرد خوشحال چینی! +عکس


یک مرد دامدار چینی با وسیله نقلیه متفاوت خود بسیار سرو صدا کرده است. از تصاویر مشخص است او از سواری گرفتن خوک غول پیکرش خیلی خوشحال است! باشگاه خبرنگاران: یک مرد دامدار چینی  با وسیله نقلیه متفاوت خود بسیار سرو صدا کرده است. از تصاویر مشخص است او از سواری گرفتن خوک غول پیکرش خیلی خوشحال است!














ویدیو مرتبط :
خوک سواری کشاورز چینی !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چینی‌ها چطور لوکس‌سواری می‌کنند؟ + عکس



مسلما هر کسی در هر نقطه جهان دوست دارد خودرویی لوکس سوار شود. آن هم خودرویی که ساخت یک شرکت صاحب‌نام بوده و هر کسی در هر نقطه دنیا بتواند آنرا حتی از دور بشناسد. مردم کشورهای مختلف هر کدام راه چاره‌ای برای دسترسی به این خودروها پیدا کرده‌اند. بعضی‌ها حاصل شدن آرزو را در کار کردن زیاد و جمع کردن پول یافته‌اند بعضی‌ها هم می‌توانند به راحتی مردم اروپا و آمریکا به این خودروها دست یابد. مردم برخی کشورها هم به کلی از خیر خرید یک خودروی لوکس و معروف مثل بنز، بی‌ام‌و، تویوتا و هیوندا گذشته‌اند.

یک کشور اما وجود دارد که از هیچ‌کدام از این روش‌ها تبعیت نمی‌کند و برای خود ساز و کار دیگری دست‌وپا کرده‌است. این کشور چین است. آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد چینی‌ها همیشه دوست دارند به‌روز باشند و از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند و حسابی به خودشان ببالند. در مقابل اما چینی‌ها بسیار اقتصادی و صرفه‌جو هستند و خرید چنین کالاهایی را حرام کردن پول‌هایشان می‌دانند. در این شرایط یک چاره بیشتر باقی نمی‌ماند. آن هم اینکه از ابزارالات و کالاهای تکنولوژیک دیگر کشورها کپی‌برداری کنند و حداقل در ظاهر شان و ارزش خود را بالا نگه دارند.

چینی‌ها در صنعت خودرو هم دقیقا به همین ظاهرسازی تکنولوژیک رو آورده‌اند. از این رو اگر روزی در خیابان‌های چین قدم بزنید متوجه می‌شوید که دور و اطراف شما را خودروهایی بسیار لوکس فرا گرفته‌اند. از بنز، بی‌ام‌و گرفته تا لندکروز، پرادو، دوو و دیگر خودروهای لوکس و حتی‌فوق لوکس در خیابان‌های چین، آن هم به وفور دیده می‌شود.
قضیه چیست؟ آیا چینی‌ها آنقدر پول‌دارند که می‌توانند چنین خودروهایی را خریداری کنند؟
قطعا اینطور نیست، درست است که چینی‌ها وضعیت اقتصادی بسیار مناسبی پیدا کرده‌اند اما روحیات سابقشان هنوز سرجایش است.

ظاهرسازی تکنولوژیک چین , صنعت خودرو چین

نکته اینجاست که آنها از بهترین‌ و برترین خودروهای لوکس جهان کپی‌برداری (نه الگوبرداری) کرده‌اند و نمونه یا کپی‌برابر اصل آن را ساخته‌اند و در حجمی انبوه به مشتری‌‌های خود فروخته‌اند.
برای مثال یکی از شرکت‌های خودروسازی با کپی‌برداری از بنز خودرویی به اسم «بید» ساخته‌اند. این خودرو شباهتی بی نظیر با بنز دارد اما آرم و لوگوی آن به شدت نزدیک به بی‌ام‌و است. این شرکت حتی نمونه‌ای از بهترین مدل بی‌ام‌و هم ساخته‌ و راهی بازار کرده‌است.

ظاهرسازی تکنولوژیک چین , صنعت خودرو چین

تویوتا پرادو یکی دیگر از خودروهایی‌است که در تمام کشورها بسیاری را مشتاق خود کرد. چینی‌ها اما طور دیگری مدهوش این خودرو شدند. آن هم با اینکه از صفر تا صد آنرا کپی‌برداری کرده و راهی خیابان‌های طول و دراز چین کردند. شباهت این خودروها به مدل اصلی آنقدر زیاد است که اگر به لوگوی آنها نگاه نکنیم نمی‌توانیم فرق مدل اصل با تقلبی آن را متوجه شویم.
البته نباید یک‌وقت تصور کرد که این شرکت‌ها همانطور که طرح و شکل خودروهای لوکس را کپی‌برداری می‌کنند در کیفیت هم به همین اندازه سر آمدند. این خودروهای کپی‌برابر اصل از نظر کیفیت آنچنان جای تعریفی ندارند.

ظاهرسازی تکنولوژیک چین , صنعت خودرو چین

نکته جالبی دیگری هم در این میان وجود دارد. آن هم کپی‌برداری از روی یک خودروی فوق‌لوکس است که حتی خود چینی‌ها را هم در زمان تولید شوکه کرد. رولزرویس یکی از اولین سازنده‌های خودروهای فوق‌لوکس است که حقیقتا هر کسی نمی‌تواند به راحتی سراغ خرید آن رود. چینی‌ها اما حداقل برای خودشان این موضوع را ساده‌تر کرده‌اند و از روی رولزرویس خودرویی ساخته‌اند که هر کسی بتواند اقدام به خرید آن کند.
به هر حال نباید فراموش کرد اگر ظاهرسازی تکنولوژیک چین بسیاری از شرکت‌ها و کشورهای جهان را دائما آزار می‌دهد برای مردم این کشورها آنقدرها بد نبوده و حداقل به آنها اعتماد به نفسی نسبی بخشیده است. اعتماد به نفسی که تا چینی‌ها سوار خودروهای اصلی نشوند می‌تواند بر جای خود پایدار باشد.

ظاهرسازی تکنولوژیک چین , صنعت خودرو چین

منبع:eghtesadeiranonline.com