سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خونخوار ترین پادشاهان تاریخ را بشناسید


نام آن ها برای همیشه در تاریخ ثبت شده است؛ اما نه بعنوان حاکمانی عادل. چرا که صفحات کتاب تاریخ پر است از ظلم و جنایت هایی که این حاکمان سیاه دل نسبت به مردمانشان انجام داده اند.


ویدیو مرتبط :
‫10 انسان خونخوار و بی رحم تاریخ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین مادران تاریخ سینما را بشناسید +عکس



بهترین مادران تاریخ سینما را بشناسید +عکس
روزنامه تلگراف در گزارشی به معرفی بهترین مادران تاریخ سینما پرداخته است. در زیر 11 نفر نخست این فهرست را مشاهده می کنید.
سارا کانر، مگ آلتمن، اوا خاچادوریان در صدر بهترین مادران تاریخ سینما قرار گرفتند.
روزنامه تلگراف در گزارشی به معرفی بهترین مادران تاریخ سینما پرداخته است. در زیر 11 نفر نخست این فهرست را مشاهده می کنید.
1. سارا کانر در فیلم ترمیناتور(1984)
لیندا همیلتون در این فیلم در نقش سارا کانر مادر جان کانر، منجی آینده، ظاهر شد و یکی از خشن‌ترین مادران تاریخ سینما را به نمایش گذاشت که با مسلسل خود از هیچ تلاشی برای محافظت از پسرش فروگذار نمی‌کند.
2. مگ آلتمن در فیلم "اتاق امن" (2002)
مگ آلتمن با بازی جودی فاستر در حالی که به اتفاق دخترش (با بازی کریستن استوارت خردسال) در اتاق امن خانه گیر افتاده‌اند، از نیرنگ و تفنگ و مخزن گاز و حتی سورنگ‌های انسولین استفاده می‌کند تا خود و فرزندش را نجات دهد. فینچر در این فیلم به خوبی مادری را که برای کودکش همه کاری می‌کند را به تصویر کشیده است.
3. اوا خاچادوریان در فیلم باید درباره‌ی کوین حرف بزنیم (2011)
سیاه‌ترین اضطراب‌ها و تابوهای مادرانه با هنرمندی تیلدا سوینتون فیلم لین رمزی به نمایش در آمده است.
4. رزماری وودهاوس در فیلم بچه‌ی رزماری(1968)
میا فارو توانست در این نقش با زبردستی بسیار ترس‌ها و تردیدهای یک مادر را که برای بار اول بارداری را تجربه می‌کند به نمایش بگذارد و پس از آن زمانی که پدر واقعی فرزندش را می‌شناسد غریزه‌ی مادرانه را به خوبی به تصویر بکشد.

اخبار,اخبار فرهنگی

5. دختر لاستیکی در فیلم شگفت‌انگیزان(2004)
مادر عصبی و در عین‌حال بسیار باهوش، ابرقهرمان کش‌کشی سابق و همسری مشکوک نقطه‌ی اتکای اخلاقی این انیمیشن فوق‌العاده به کارگردانی براد برد است. هالی هانتر هم در نقش دوبلور شخصیت دختر لاستیکی واقعا به او جان بخشیده است.
6. وندی تورانس در فیلم درخشش (1980)
چهره‌ی وندی تورانس چنان معصومیتی دارد که بعید است از گل نازکتر از او بشنوید.  با این وجود به وقتش برای محافظت از فرزندش چنان بلایی سر شوهر بخت‌برگشته‌ی خود (با بازی جک نیکلسون) می‌آورد که بیننده باورش نمی‌شود. شلی داوال در این نقش ظاهر شده بود.
7. تاماکی در فیلم سانشو دایو (1954)
پیوند میان تاماکی (با بازی کینویو تاناکا)، مادری که مجبور به فاحشگی شده، با فرزندانش زوشیو و آنجو در شاهکار کنجی میزوگوچی چیزی است ورای زمان و مکان و حتی زندگی.
8. اریکا سایرز در فیلم قوی سیاه (2010)
اصلا آیا او واقعیست؟ یا اینکه این مادر تمامیت خواه در شاهکار ملودرام و ترسناک دارن آنوفسکی چیزی بیش از خیالات نینا سایرز (با بازی ناتالی پورتمن) نیست؟ به هر روی باربارا هرشی این نقش را به شکل دیوانه‌کننده‌ای عالی از آب درآورده است.
9. مادر بمبی در انیمیشن بمبی (1942)
مرگ مادر بمبی شاید همچنان یکی از متاثرکننده‌ترین رویدادهای تاریخ سینما محسوب شود.
10. خانم ویزلی در سری فیلم‌های هری پاتر (2001 تا 2009)
خانم ویزلی شش بچه بزرگ کرده، آشپز قابلیست و از همه مهمتر می‌تواند آقای ویزلی را تحمل کند. علاوه بر اینها کارهای خارق‌العاده‌ای هم با چوب جادویش انجام می‌دهد. خلاصه خانم ویزلی یک مادر همه‌چی تمام است.
11. پگ باگز در فیلم ادوارد دست‌قیچی (1990)
دایان ویست در این نقش به خوبی لطافت توام با زمختی غریزه‌ی مادرانه را به تصویر کشیده است. زنی که قهرمان برتون را به خانه‌ی حومه‌ی شهری خود راه می‌دهد..../فرارو