سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خودروی کوچک برای طوطی خانگی! +عکس


اندرو گری، دانشجوی مهندسی کامپیوتر یک خودروی کوچک رباتیک برای طوطی آفریقایی طوسی رنگ خانگی خود ساخت تا از جیغ زدن های دائمی او خلاص شود.

 
 
 
 
  صبح بخیر: اندرو گری، دانشجوی مهندسی کامپیوتر یک خودروی کوچک رباتیک برای طوطی آفریقایی طوسی رنگ خانگی خود ساخت تا از جیغ زدن های دائمی او خلاص شود.

او به NBC News گفت: «به همین سادگی است. ما این طوطی را ده یازده سال است که داریم. نامش "فلفل" است و من می خواستم راهی پیدا کنم که از سر و صدای او خلاص شویم. هیچ روشی برای ساکت کردن او جواب نمی داد.»

این دانشجو آموخته 29 ساله دانشگاه فلوریدا می گوید که وقتی از نیروی دریایی مرخصی گرفت و به خانه آمد، حدود یک ماه وقت بر روی این اختراع گذاشت.

در ابتدا او یک تفنگ آب پاش ساخت که با صدای طوطی فعال می شد و با هر جیغ طوطی بر رویش آب می پاشید. گری می گوید: «این اختراع تبدیل به حمام پرنده شده بود. فلفل شروع به ایجاد سر و صدا می کرد تا رویش آب پاشیده شود.»

خودروی کوچک برای طوطی خانگی! +عکس

او سپس یک طبل با کنترل از راه دور ساخت که هر وقت صدای بلندی در اتاق بود، شروع به نواختن می کرد. گری می گوید: «بعد از روز سوم یا چهارم، طوطی به این طبل عادت کرد و در نهایت صدای بیشتری در اتاق به راه می افتاد.»

بالاخره او یک راه حل پیدا کرد: «من فهمیدم که این پرنده دوست دارد دائماً در کنار ما و در همان اتاقی باشد که ما هستیم. بنابراین من Bird Buggy را ساختم.»

Bird Buggy یک خودروی رباتیک است که به فلفل این امکان را می دهد که به راحتی در خانه گردش کند و این کار را با هدایت فرمان چهارسویه با نوکش انجام می دهد. این خودرو برقی است و چرخ های برقی در جلو و پایه ها در عقب قرار دارند. این خودرو علاوه بر فرمان هدایت، با حالت رباتیک هم حرکت می کند که توسط کامپیوتر به ایستگاه شارژ برمی گردد.

جلوی خودرو حسگرهایی نصب شده است که از برخورد فلفل به اجسام جلوگیری می کند.

خودروی کوچک برای طوطی خانگی! +عکس

گری می گوید: «فلفل راندن این خودرو را بلد است. جلو و عقب و چپ و راست می رود. او عاشق این اسباب بازی جدیدش است.»

گری این مدل را به اندازه روزنامه تاشده درست کرده است تا فلفل حس کند که هنوز در قفسش است.

او می گوید که در حالیکه این اختراع به او کمک می کند که سلامت عقلش را حفظ کند، امیدوار است که به طرق دیگری هم به او کمک کند: «این فقط یک آزمایش بود که ممکن است در آینده باعث شود شغلی گیر بیاورم.»


ویدیو مرتبط :
طوطی های یک حرفه ایی خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حیوان خانگی کوچک و 40 میلیونی خانم خواننده! + عکس



پاریس هیلتون,اخبار,اخبار فرهنگی

اخبار فرهنگی و هنری - حیوان خانگی کوچک و 40 میلیونی خانم خواننده! + عکس

پاریس هیلتون همیشه کارهای عجیب و غریبی انجام میدهد. این خواننده 33ساله به تازگی یک حیوان خانگی ویژه خریده است...

 پاریس هیلتون همیشه کارهای عجیب و غریبی انجام میدهد. این خواننده 33ساله به تازگی یک حیوان خانگی ویژه خریده است.او یک سگ بسیار کوچک و منحصربفرد را خریده است و همراه با خود به گردش می برد.
پاریس هیلتون این سگ را 13هزار دلار خریده است.

 

پاریس هیلتون,اخبار,اخبار فرهنگی

 

پاریس هیلتون,اخبار,اخبار فرهنگی

 

پاریس هیلتون,اخبار,اخبار فرهنگی

اخبار فرهنگی و هنری - سیمرغ