سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خودروی بتمن، 145 هزار دلار ناقابل! +عکس


حراجی هیستوریکس انگلیس در آخرین فهرست خود شیء جالبی را برای فروش عرضه کرده است: خودروی بت‌موبیل که در مجموعه فیلم‌های تیم برتون استفاده شده است.

خبرآنلاین: حراجی هیستوریکس انگلیس در آخرین فهرست خود شیء جالبی را برای فروش عرضه کرده است: خودروی بت‌موبیل که در مجموعه فیلم‌های تیم برتون استفاده شده است.

خانه حراج هیستوریکس (Historics) ساری انگلستان، در آخرین فهرست خود شیء جالبی را برای فروش عرضه کرده است: خودروی بت‌موبیل که مجوز رانندگی درون شهر را هم دارد. این خودرو، نسخه المثنی خودرویی است که در مجموعه فیلم‌های بتمن به کارگردانی تیم برتون در سال‌های 1989/1368 و 1992/1371، توسط مایکل کیتون مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این خودرو اصل نیست، اما از سوی مسئولان این حراجی «شیء به شدت قابل تکریم» نامیده شده است.

توصیف‌های ذکر شده برای خودوی بتمن عرضه شده به این شرح است: «مشکی، کم کارکرد، وضعیت عالی، شاسی سفارشی، دنده اتوماتیک، موتور 3.2 لیتر پاششی جگوار، کنترل از راه دور، سیستم تعلیق هیدرولیک، مکانیزم رهاسازی دود، پرتابگر شعله». قیمت پایه حراج نیز 145 هزار دلار (435 میلیون تومان) است.

اگرچه عرضه خودرویی دست دوم در یک حراجی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما کاری مسبوق به سابقه است. بت‌موبیل اصلی که توسط کیتون در فیلم «بازگشت بتمن» استفاده شد، در سال 2010 / 1389 فروخته شد؛ و نخستین بت‌موبیل تاریخ که توسط آدام وست در مجموعه تلویزیونی دهه 1960/1340 رانده می‌شد، زمستان پارسال چکش حراج خورد و با قیمت باور نکردنی 4.2 میلیون دلار به فروش رفت.

با وجود آن که بت‌موبیل مورد استفاده کیتون با نگرش هالیوودی ساخته شده بود، اما چیزی بیش از زیبایی‌های رایج یک خودروی لوکس را داشت. این خودرو مجهز به سیتم کنترل صدا بود، دو مسلسل براونینگ تعبیه شده در زیر بدنه داشت؛ و موتور جت آن زمان شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو را به 3.7 ثانیه می‌رساند.

اگرچه نسخه المثنی بعضی از این امکانات را ندارد، اما کاملا هم موجود بی دست و پایی محسوب نمی‌شود. برای مثال، شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن هنوز زیر 5 ثانیه طول می‌کشد. مسئولان حراجی عقیده دارند این خودرو که برای رانندگی در جاده‌های شهری کاملا قانونی است، یکی از بهترین نمونه‌های پس از تولید است که تاکنون ساخته شده است.
















ویدیو مرتبط :
شکافتن بخیه کودک ۴ساله به خاطر ١٥٠ هزار تومانِ ناقابل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دندان کرم‌خورده جان لنون ۳۰ هزار دلار فروخته شد! (+عکس)



 

 

به بهانه اکران عمومی

 

به گزارش برنا، یک دندانپزشک کانادایی، دندان کشیده‌شده جان لنون را به عنوان یکی از نادرترین یادگاری‌های هنری دنیا خریده است.

گفته می‌شود که این دندان بیش از ۴۰ سال پیش از دهان جان لنون، خواننده معروف انگلیسی کشیده شده و با توجه به سیاه‌شدگی و سوراخ بزرگی که روی آن وجود دارد، احتمالا جان لنون پیش از کشیدنش، درد زیادی داشته است.

 

به گزارش بی بی سی، میکائیل زوک برای خرید این دندان زردشده از یک حراجی، بیش از ۳۰ هزار دلار پرداخت.

جان اونو لنون (متولد ۹ اکتبر ۱۹۴۰) خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر، از معروف‌ترین، شناخته‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک، در انگلیس، به دنیا آمد.

او به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه بیتلز و یکی از اعمالی‌ترین افراد در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته شد.

وی به‌همرا پل مک کارتنی یکی از موفق‌ترین مشارکت‌ها را در نوشتن ترانه‌ در قرن بیستم انجام دادند. در سال ۱۹۶۰ که گروه آن‌ها از هم پاشید، وی در یک حرفه انفرادی ادامه داد، اما باعت انتقاد و حتی تحسین‌آمیز شدن آلبوم او «جان لنون پلاستیک باند» شد.

لنون در سال ۱۹۷۵ ارجعیت زمان را برای خانواده‌اش گذاشت و آلبوم جدیدش «فانتزی دو» را در سال ۱۹۸۰ منتشر کرد، اما سه هفته پس از انتشار این آلبوم، به ضرب گلوله به‌قتل رسید.... / bornanews.ir