سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خلق کوچک‌ترین صلیب جهان با 20 اتم


تیمی از دانشمندان دانشگاه بازل سوئیس به همراه محققانی از فنلاند و ژاپن موفق شدند در دمای اتاق 20 اتم منفرد را روی یک سطح کاملا عایق‌ قرار دهند تا کوچک‌ترین صلیب سوئیسی جهان را خلق کنند.

ایسنا: تیمی از دانشمندان دانشگاه بازل سوئیس به همراه محققانی از فنلاند و ژاپن موفق شدند در دمای اتاق 20 اتم منفرد را روی یک سطح کاملا عایق‌ قرار دهند تا کوچک‌ترین صلیب سوئیسی جهان را خلق کنند.

این موفقیت گامی بزرگ به سوی ساخت ابزار ذخیره‌سازی در مقیاس اتمی است.

خلق کوچک‌ترین صلیب جهان با 20 اتم

در این مطالعه، تیمی بین‌المللی از محققان نخستین دستکاری اتمی نظام‌مند موفقیت‌آمیز جهان را روی یک سطح عایق در دمای اتاق صورت دادند. آنها با استفاده از نوک یک میکروسکوپ نیروی اتمی، اتم‌های منفرد برم را روی یک سطح سدیم کلراید (sodium chloride) قرار دادند تا شکل یک صلیب سوئیسی را خلق کنند.

این صلیب ریز که با الهام از نقش وسط پرچم کشور سوئیس ساخته شده است از 20 اتم برم تشکیل شده و مساحت 5.6 نانومتر را اشغال می‌کند.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Nature Communications منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
کوچکترین بمب اتم در جهان/اتم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچک ترین دیکتاتور جهان + تصویر



 

 

دیکتاتور

 با انتشار گسترده فیلمی از شاهزاده حسن 9 ساله، ولیعهد کشور مراکش در سایت های مختلف خبری جهان عرب، نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم مراکش و مردم جهان عرب او را کوچک ترین دیکتاتور جهان عرب لقب داده اند.

در این فیلم فرزند پادشاه مراکش برای افتتاح یک باغ وحش در حومه "رباط" پایتخت مراکش به محل رفته و در آنجا به گونه ای رفتار می کند که مقامات و مسئولان ارشد مراکشی حاضر در محل، با سن بالا و جایگاه سیاسی و اداری که دارند، خم شده و دست این کودک 9 ساله که هنوز به سن بلوغ هم نرسیده را می بوسند.

در پی انتشار این فیلم شبکه های خبری جهان عرب در برنامه های مختلف تلویزیونی به بررسی و تحلیل آن پرداخته اند. در یکی از این برنامه ها که تعدادی از روان شناسان و جامعه شناسان مهمان برنامه بودند، این کارشناسان نسبت به این رفتار به شدت هشدار داده و چنین کاری را مورد انتقاد قرار دادند.

این کارشناسان معتقدند که چنین رفتاری باعث احساس حقارت و سرکوب شخصیت مردم می شود و به مرور زمان حس انتقام گیری از چنین فردی را به وجود می آورد.

قابل ذکر است نگاهی گذرا به اوضاع سیاسی و داخلی کشور مراکش که از کشورهای شمال غرب آفریقا و در نزدیکی تونس به شمار می رود، نشان می دهد که مردم مراکش نیز مانند دیگر اعراب آمادگی لازم برای قیام علیه حکومت خود و ساقط کردن یکی دیگر از دیکتاتورهای عرب را دارند.... / تابناک