سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خطرناک ترین ورزش‌های جهان


تصاویر هیجان‌انگیز ورزش‌های خطرناک و مهیج را اینجا ببینید.

پرش BASE در ایالت یوتا، آمریکا 


ویدیو مرتبط :
‫5 تا از خطرناک ترین ورزش های جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با خطرناک ترین ورزش های جهان +عکس



ورزش باعث سلامتی جسم و روح انسان است. این گفته بسیار صحیح و به جا است. اما ورزش هایی نیز وجود دارند که بسیار خطرناک بوده و می توانند به راحتی به مرگ ورزشکار منجر شوند. برای آشنایی با تعدادی از این ورزش ها این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از زمان های بسیار دور و در اکثر تمدن ها و کشورها توصیه به ورزش از جمله مهمترین ارکان در زندگی فردی و اجتماعی افراد مختلف بوده است. در زمان حال نیز این منوال وجود دارد اما در این مسئله نیز به مانند تمامی موضوعات دیگر استسناء هایی وجود دارد. ورزش هایی در دنیا وجود دارد که بسیار خطرناک بوده و به غیر از عده معدودی که تمرینات شدیدی انجام می دهند کسی توان انجام آنها را نداشته و خود ورزشکاران را این رشته ها نیز همیشه در معرض خطرهای بسیار جدی قرار دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این ورزشهای خطرناک آشنا کنیم.

 

 

خطرناک ترین ورزش های جهان, خطرناک ترین ورزش ه

 

 

دوندگی به همراه گاوها

این مسابقه شامل رها کردن تعدادی گاو در خیابان های شهر در پشت تعدادی دونده است. هر کس که در این رقابت عقب بماند بازنده است و البته به احتمال زیاد شدیدا نیز مصدوم خواهد شد. معروفترین این مسابقات در شهر پامپلونا در اسپانیا برگزار می شود و سالانه چیزی در حدود 200 تا 300 نفر مصدوم به جا می گذارد. پس از آغاز این مسابقات در سال 1910 میلادی به این سو 14 نفر در این مسابقات کشته شدند.

 

 

خطرناک ترین ورزش های جهان, خطرناک ترین ورزش ها

 

 

موتورسواری

بدون هیچ شک و شبه ای مسابقات موتور سواری از جمله خطرناکترین رشته ورزشی جهان است. یک مثال ساده در مورد خطر این رشته ورزشی مسابقات " The Isle of Man TT " با سابقه 100 ساله است که تاکنون 220 کشته برجا گذاشته است.موتورسواران در رقابتهای پیست باید بسیار سریع عمل کرده و در عین حال توازن بدن خود را حفظ کنند. به خاطر حرکت با سرعت بالا هر گونه اشتباه می تواند به سقوط و مصدومیت های شدید و یا مرگ موتورسوار منجر شود. فراموش نکنید که حتی حرفه ای ترین موتورسواران نیز از این خطرات در امان نیستند.

 

 

خطرناک ترین ورزش های جهان, خطرناک ترین ورزش ها

 

 

کوه نوردی در ارتفاع بالا

یکی از سخت ترین و در عین حال خطرناک ترین ورزش های جهان کوه نوردی و به طور خاص صعودهای به ارتفاع بالا است. در این گونه صعود ها خطرات زیادی از جمله سرما زدگی ، سقوط ، بهمن، کمبود اکسیژن و... در انتظار شما است. در بسیاری از قلل مرتفع جهان مکان مناسبی برای فرود بالگرد وجود ندارد و در مواردی فرد مصدوم به دلیل نرسیدن کمک جان باخته و حتی جسد وی نیز در کوه باقی مانده است. برای نمونه تا به امروز 179 نفر از 1300 نفری که به اورست صعود کردند جان خود را از دست داده اند.

 

 

خطرناک ترین ورزش های جهان, خطرناک ترین ورزش ها

 

بیس جامپ

بسیاری این فعالیت و یا به نوعی ورزش را یک "خودکشی آگاهانه " می دانند. این نوع از پرش به صورت ثابت از ارتفاعاتی ثابت مثل ساختمان ها و یا قلل مرتفع صورت می گیرد یک قانون ساده دارد: برنده کسی است که زنده بماند. در همین حال باید گفت که در این گونه پرش زمان بسیار کمتری برای کشیدن چتر دارید. هر ساله چیزی در حدود 5 تا 15 نفر از ورزشکاران در این رشته جان خود را از دست می دهند. هر گونه اشتباه و قصور در این رشته مساوی با یک چیز است: مرگ!

 

غارنوردی زیر آب

غواصی خود به تنهایی یک رشته بسیار مشکل و خطرناک است ، حال تصور کنید که در زیر آب به درون یک غار نیز بروید. فراموش نکنید که آب بسیار سرد، دید کم ، آبزیان خطرناک و ناشناخته بودن این مکان ها به همراه محدود بودن ظرفیت اکسیژن شما باعث می شود تا این رشته به عنوان یکی از خطرناک ترین رشته های ورزشی در دنیا تبدیل شود. بر اساس آمار موجود از سال 1960 به این سو 500 نفر از فعالین در این رشته جان خود را از دست داده اند..../باشگاه خبرنگاران