سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خرگوش قطبی؛ گوله برف گوش دراز! +عکس


خرگوش قطبی در شرایط سخت دشت‌های بی درخت قطبی در شمال آمریکا زندگی می‌کند.

مشرق: خرگوش قطبی در شرایط سخت دشت‌های بی درخت قطبی در شمال آمریکا زندگی می‌کند.

خرگوش‌های قطبی زمستان را نمی‌خوابند اما با یکسری رفتارها و فیزیک انطباقی بدن خود، از این سرما جان سالم به در می‌برند. آن‌ها پوشش ضخیمی از خز داشته و نسبت اندازه بدن به حجم خز آنها کوچک است که این امر باعث نگه داشتن گرمای بدن آنها می شود. این خرگوش‌ها بعضی مواقع پناهگاهی در برف‌ها ساخته و برای به اشتراک گذاشتن گرما، دور هم جمع می‌شوند.

خرگوش قطبی کمی از دیگر خرگوش‌ها بزرگ‌تر بوده و اغلب پاهای عقبی و گوش‌های بلند تری دارد. مانند دیگر خرگوش‌ها، خرگوش قطبی سریع بوده و می‌تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت جهش کند. در زمستان پوشش سفید براقشان یک استتار خوب برای آن‌ها در میان یخ و برف‌هاست. در بهار رنگ آن‌ها به آبی مایل به خاکستری تغیر می‌کند که تقریباً شبیه به صخره‌ها و گیاهان اطراف است.از قدیم، خرگوش‌های قطبی برای بومیان آمریکا مهم بودند. این حیوانات فراوان، به عنوان منبع غذایی و همچنین به دلیل خزشان که در لباس‌ها استفاده می‌گردد شکار می‌شوند.

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی

خرگوش قطبی


ویدیو مرتبط :
خرگوش گوش دراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرگوش درون گوش نلسون ماندلا! +عکس


مجسمه‌ جدید ۹ متری نلسون ماندلا که بزرگترین مجسمه این رهبر آفریقای جنوبی اعلام شده است، یک اشکال کوچک دارد که به زحمت قابل‌ دیدن است: درون یکی از گوش‌های برنزی مجسمه ماندلا، مجسمه خرگوش کوچکی قرار دارد.

همشهری: به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آفریقای جنوبی می‌خواهند این خرگوش مینیاتوری از گوش این مجسمه که در بیرون یک مجتمع دولتی در پرتوریا پایتخت این کشور قرار دارد برداشته شود. از این مجسمه در روز ۱۶ دسامبر، روز بعد از مراسم تشییع ماندلا، پرده‌بردای شد،



وزارت فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی می‌گوید نمی‌داند که آیا دو سازنده این مجسمه، آندره پرینسلو و روهان یانس ون وورن این خرگوش را که گفته می‌شود امضای شاخص آنان بر روی کارشان است به آن افزوده‌اند یا نه.

خرگوش برنزی که در گوش ماندلا نشسته است؛ یک گوش آویزان  و ارتفاعی حدود نصف مجرای گوش این مجسمه دارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی گفت در حال حاضر بحث بر سر این است که چگونه بدون آسیب زدن یا خراب کردن شکل مجسمه؛ خرگوش را برداشت.

این مجسمه عظیم که با دست‌های گشوده در بیرون «ساختمان‌های اتحاد» بر پا شده است جایی که پس از مرگش در ۵ دسامبر در ۹۵ سالگی برای ابراز احترام در آن قرار داده شد، نماد تلاش ماندلا برای جلب مشارکت همه گروه‌های نژادی است.



روزنامه بیلد آفریقای جنوبی در اوایل این هفته از قول هنرمندان سازنده مجسمه نوشت پس از اینکه مقامات اجازه ندادند آنها امضاهایشان ر روی شلوار مجسمه حک کنند، این خرگوش به عنوان «نشان تجاری»شان به مجسمه افزوده شد.

آنان همچنین گفتند که این خرگوش بیانگر فشار برای به پایان رساندن به موقع مجسمه است، زیرا واژه «هاس» (has) که بر اساس هلندی آفریکانر به معنای خرگوش است به معنای haste (عجله و شتاب) هم هست.