سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خاص‌ترین دریاچه های دنیا +عکس


آب را می‌توان یکی از عجیب‌ترین عناصر موجود در طبیعت دانست علاوه بر این وجود آب رأی بقای تمتم موجودات زنده زمین حیاتی است.

بازارخبر: آب را می‌توان یکی از عجیب‌ترین عناصر موجود در طبیعت دانست علاوه بر این وجود آب رأی بقای تمتم موجودات زنده زمین حیاتی است. همانطور که آب می‌تواند تداوم حیات انسان‌ها را تضمین کرده و باع آرامش انسان شود در مقابل در برخی مواقع می‌تواند تهدیدی نیز برای سلامت انسان‌ها به شمار برود وحتی کشند باشد.

حدود دو سوم سطع زمین را آب در حالت‌های فیزیکی مختلف فراگرفته و همانطور که اشاره شد علاوه بر اهمیت برای موجودات زنده به زیبایی‌های محیطی طبیعت نیز کمک بسیار بزرگی می‌کند.
در ادمه این مطلب به برخی از جالب‌ترین آب‌ها و دریاچه ها در مناطق مختلف زمین اشاره می‌کنیم.

Beppu Hells در ژاپن

افراد محلی نام این دریاچه‌های کوچک و زیبا را جهنم بپو نامیده‌اند. زیرا در بر خی از قسمت‌ها به دلیل وجود برخی املاح معدنی رنگ آب قرمز بوده و به دلیل گرمای پوسته زیرین دریاچه آب آن گرم بوده و بخار از سطح آن بلند می‌شود. توریست‌های زیادی سالانه برای دیدن از این جاذبه‌های توریستی به ژاپن می‌روند. نام‌های دیگری که برای این دریاچه‌های کوچک در نظر گرفته شده عبارت‌اند از جهنم جوشان، جهنم کوه شیطان و برکه خون.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه Nyos در کامرون

اگر تا کنون تصور می‌کردید که آب دوست شما است احتمالاً با دیدن دریاچه نیوس در کشور کامرون نظرتان عوض خواهد شد. این دریاچه آفریقایی توسط کوه‌های آتش فشانی در منطقه احاطه شده و بر روی بستری از مواد مذاب قرارگرفته است به همین دلیل میزان دی اکسید کربن تولید شده توسط این دریاچه بسیار زیاد است. در سال 1986 ابر دی اکسید کربن تولید شده توسط این دریاجه به قدری سمی بود که بیش از 1700 نفر از ساکنین منطقه را دچار خفگی کرد. بعد از این حادثه مقامات کامرون سوپاپی را برای تخلیه دی اکسید کربن تولیدی این دریاچه در نظر گرفتند.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریای آرال در قزاقستان


دریای آرال زمانی یکی از زیباترین دریاچه هلی جهان بوده و جز 4 دریاچه بزرگ دنیا محسوب می‌شده اما از دهه 60 میلادی آب این دریاچه کم کم ناپدید شد. دلیل از بین رفتن آب دریای آرال پروژه بزرگ شوروی سابق و عوض کردن مسیر رودخان های بود که به داخل این دریاچه سرازیر می‌شدند. دریاچه ای که یک زمان خانه بسیاری از موجودات دریایی بود و به آب و هوای منطقه در کنار زیبایی‌های زیست محیطی کمک می‌کرد هم اکنون تبدیل به یک زمین خشک شده است.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه Plitvice در کرواسی

 اگر از حادثه تلخی که برای دریای آرال اتفاق افتاد فاصله بگیریم به دریاچه زیبای پلیتوایس در کرواسی می‌رسیم. این جاذبه توریستی زیبا در کشور کرواسی در واقع از 16 دریاچه بزرگ و کوچک تشکیل شده که آب هرکدام از طریق آبشار به دیگری وارد می‌شود و محیط را با طیف‌های مختلف رنگ سبز و آبی زیبا می‌کند. با برخورد نور با زاویه‌های مختلف به کف دریاچه رنگ‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه Taal در فیلیپین


به احتمال زیاد مجسمه‌های عروسکی چینی را که در داخل یکدیگر قرار می‌گیرند دیده‌اید. دریاچه تال در کشور فیلیپین نیز درست به همین شکل است. به طوری که 4 دریاچه در داخل یکدیگر قرارگرفته‌اند! این 4 دریاچه در واقع در بستر منطقه ای آتش فشانی قرار گرقته اند که شکال کنونی آنه نیز به دلیل فعالیت‌های آتش فشانی زمین در این منطقه در حدود 50 هزار تا 100 هزار سال پیش است. در واقع در ایتدا یک دریاچه بزرگ ایجاد شده سپس یک جزیره در میان آن به وجود آمده سپس داخ این جزیره یک دریاچه دیگر تشکیل شده و الی آخر.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه جوشان در دومنیکن

نام دریاچه جوشان بی جهت برای این دریاچه انتخاب نشده. مرکز این دریاچه همیشه با حداقل دمای 100 درجه ساتی گراد در حال جوشیدن است. به طوری که بخش‌های جانبی این دریاچه نیز تقریباً دمای بسیار بالایی دارند. دلیل گرمای جوشان و بیش از حد این دریاچه حتی در خنک‌ترین زمان شب یک شکاف در انتهای پوسته کف دریاچا است که گرمای هسته زمین را به بالا منتقل می‌کند.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه لاگونا کلورادو در بولیوی

از فاصله دور نمای این دریاچه زیبا بیشتر به یک تابلوی نقاشی شباهت دارد. آب این دریاچه به دلیل وجود املاح و مواد معدنی موجود در آب و لایه کف دریاچه به رنگ قرمز روشن دیده می‌شود. رنگ قرمز این دریاچه به دلیل وجود زمین‌ها و دشت‌های نمک در اطراف جلوه بسیار زیباتری دارد. سالادیون بزرگ‌ترین دریاچه نمک دنیا نیز در نزدیکی لاگونا کلورادی قرمز رنگ واقع شده است.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا

دریاچه وستوک در قطب شمال

دریاچه وستوک قدیمی‌ترین دریاچه زمین با قدمتی 30 میلیون ساله است. این دریاچه در قطب شمال و در عمق 3 کیلومتری سطح یخ قرارگرفته. کارشناسان معتقدند آب این دریاچه 30 میلیون سال در این عمق قرار گرفت و باعث ایجاد یک دریاچه شده است. متخصصان روسی در بزرگ‌ترین حفاری یخ تاریخ به آب این دریاچه دسترسی پیدا کردند.

خاص‌ترین دریاچه های دنیا


ویدیو مرتبط :
جت اسکی درعجیب ترین دریاچه دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لب دریاچه های زیبای دنیا تفریح کنید +عکس



با کمی تحریف غزل حافظ باید گفت، بنشین بر لب دریاچه و گذر عمر ببین!  اما کدام دریاچه ز جهان گذران ما را بس؟ این چیزی است که قرار است در اینجا پاسخ دهیم.
در این دنیای وسیع مکان های گردشگری بسیار زیبایی وجود دارند که با داشتن حساب بانکی پر و خیال آسوده می توان به آنها سفر کرد و از زیبایی هایشان نهایت لذت را برد. از جمله باید به دریاچه هایی اشاره کنیم که سواحل و کرانه های زیبایی دارند و خیلی از سوپراستارهای هالیوود برای تفریح و استراحت به آنجا می روند.
1. لاک لمان، فرانسه / دریاچه ژنو، سوئیس
Lac Léman, France/Lake Geneva, Switzerland
این دریاچه از سمت فرانسه لاک لمان و از سمت سوئیس به نام دریاچه ژنو شناخته می شود. از هر دو طرف این دریاچه مناظر دوست داشتنی و زیبایی دارد. در پشت آن کوه های پوشیده از برف و در جلوی آن تاکستان زیبایی قرار دارند و تاکستان معروف لاوکس که در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است نیز در آن قرار دارد. هنگامی که با قایق داخل دریاچه می روید مناظر فوق العاده زیبایی اطراف شما وجود دارند که جان می دهند برای عکس گرفتن.

  دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

  2. دریاچه ژنو، ویسکونسین
Lake Geneva, Wisconsin
ساحل آرام و زیبای این دریاچه فقط به میلیاردرها تعلق ندارد. افرادی دیگر نیز می توانند در Abbey اتاق کرایه کنند و در مسیر پیاده روی کنار دریاچه از مناظر زیبا لذت ببرند. از دیگر سرگرمی های این منطقه باید به گشت و گذار در فروشگاه های این روستا و  تماشای عمارت های مجلل و قصر افراد ثروتمند و بانفوذ اشاره کرد.

    دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

  3. دریاچه جورج، نیویورک
Lake George, New York
کودکان، ساحل دریاچه جورج را بسیار دوست دارند زیرا مملو از فروشگاه های سوغاتی و وسایل ارزان قیمت است. از دیدنی های این ساحل می توان به قلعه ویلیام هنری اشاره کرد که در جنگ فرانسه و هند نقش موثری داشته است. دژ تایكاندروگا در شمال دریاچه نیز از دیگر مناطق گردشگری دریاچه جورج است. برای لذت بیشتر در این منطقه می توانید یکی از اتاق های هتل بزرگ ساگامور که روی جزیره ای در دریاچه قرار دارد را رزرو کنید. برای پناه بردن به سکوت و آرامش هم ساحل شرقی دریاچه بهترین مکان است.
  دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

 4. دریاچه کومو، ایتالیا
Lake Como, Italy
به میلان بروید، خرید کنید و از همه مناظر وابسته به مد استفاده کنید. به اپرا بروید و برای تماشای تابلوی «شام آخر» پیکاسو بلیت تهیه کنید. اما در آخر، حدود 65 تا 80 کیلومتر به سمت دریاچه کومو رانندگی کنید و در ساحل زیبای آن از همه چیز لذت ببرید. ساحل 233 کیلومتری این دریاچه مملو از ویلاهای زیبا و هتل های شیک است. در پشت آن نیز منظره زیبای کوه پوشیده از برف آلپ قرار دارد.

   دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

  5. دریاچه لوئیس، آلبرتا، کانادا
Lake Louise, Alberta, Canada
این دریاچه آرام که با حلقه ای از کوه های بلند با قله های یخ زده که در تابستان می درخشند و درختان همیشه سبز احاطه شده است. رفتن به این دریاچه، یک تیر با چند نشان است. شما علاوه بر دریاچه فیروزه ای آرام، جنگلی انبوه، کوه های بلند و آرامشی وصف نشدنی نیز خواهید داشت و می توانید بدون توجه به بقیه و با آسودگی تعطیلات خود را به خوبی سپری کنید. برای استفاده از مناظر زیبا خوب است اتاق های رو به دریاچه هتل بزرگ لوئیس را کرایه کنید.

    دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

 6. دریاچه کیلارنی، ایرلند
Lakes of Killarney, Ireland
این دریاچه زنجیره زیبایی از سه دریاچه به نام های لاف لین (پایین)، ماکراس (وسط) و دریاچه بالایی در روستای سیاه ایرلند است و هر دو زیبایی های طبیعی و دست ساز بشر را نمایش می دهد. بهتر است اول از همه به قلعه راس بروید که به قرن 17 میلادی تعلق دارد. سپس می توانید با قایق در طول دریاچه 23 کیلومتری گشت بزنید یا ماهیگیری کنید. این سفر شامل عبور از پل های سنگی، آبشار و مناظر دیدنی کوه ها و بازدید از معادن مس با قدمت 4 هزار سال است.

   دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

  7. دریاچه تاهوئه، سیرانوادا، آمریکا
Lake Tahoe
دریاچه تاهوئه – دومین دریاچه عمیق ایالت متحده آمریکا در فاصله بین کالیفرنیا و مرز ناوادا است و 1.6 کیلومتر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. در طول تابستان می توان در مسیر اسکی در کوه های مجاور پیاده روی کرد. دوچرخه سواری کوهستان نیز از دیگر سرگرمی های این منطقه است که رنگ سبز-آبی دریاچه از آن بالا بسیار دیدنی است.

    دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

 8. دریاچه جنگلی، مینه‌سوتا، کانادا
Lake of the Woods, Minnesota;
and Manitoba and Ontario, Canada
دریاچه جنگلی با داشتن ساحل 65 هزار مایلی یکی از بهترین مکان ها برای استراحت و تنهایی است. این دریاچه، 14 هزار جزیره دارد که برای پیک‌نیک های رومانتیک بسیار مناسب است. این ساحل بهشت دوستداران ماهی گیری نیز محسوب می شود. روستای کنورا در ساحل شمالی دریاچه نیز بازارهای هفتگی، فروشگاه ها، گالری‌ها و رستوران های جالبی دارد.

   دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

 9. دریاچه تیتیکاکا، پرو و بولیوی
Lake Titicaca, Peru and Bolivia
تیتیکاکا یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های دنیا است و مناظر دیدنی زیادی دارد. این دریاچه در مرز پرو و بولیوی است و با کوه های بلند آند احاطه شده است. جزایر شناور  تیتیکاکا از نی و پوشال توسط سرخپوستان منطقه ساخته شده اند که حتما باید آنها را از نزدیک ببینید. جزایر بزرگ تر، هنرهای دستی زیاد و خرابه هایی از قوم سرخپوست های اینکا در خود دارند. 

   دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

  منبع:bartarinha.ir