سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

حسادت دانشجویان دنیا به دانشجویان ایران


پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از تخصیص وام ناباروری به دانشجویان متأهل خبر داد و گفت دانشجویان می‌توانند با پرداخت یک‌میلیون‌و‌نیم قضیه را حل کنند. این مقام مسئول گفت ما حساب کردیم و حل آن قضیه هفت ‌میلیون تومان هزینه دارد که دانشگاه نصفش را بدهد و یک‌ونیم هم وام باشد و یک‌ونیم هم خود دانشجو بدهد تا قضیه‌اش حل شود. با انتشار این خبر موجی از شادی دانشجویان را دربر گرفت و تمام درختان دانشگاه‌های کشور در تشکر از این تصمیم یکهو بارور شدند و گفتند با عملکرد دقیق مسئولان پاییز هم بهاره.

دانشجویان جهان اما با تجمع جلو دانشگاه‌های خود نسبت به بی‌توجهی مسئولان به قضایای اصلی دانشجویی اعتراض خود را اعلام کردند. این دانشجویان با حمل پلاکاردهایی با مضمون «دانشجو می‌میرد... ناباروری نمی‌پذیرد...» پیام خود را به گوش جهانیان رساندند.

جک ناباروریان به خبرنگار آچارکشی گفت: «مسئولان ما اصلا فکر ما نیستند... ما خیلی ناراحتیم که به ما فشار می‌آوردند تا درجه علمی دانشگاه‌های ما در جهان افت نکند درحالی‌که اگر ما همین فشار را به خودمان بیاوریم بارور می‌شویم...».

همچنین بارو بارورنمی‌شمیان، از دانشجویان دانشگاه خارج، گفت: «کاش ما دانشجوی ایران بودیم چون آنجا به باروری ما خیلی اهمیت می‌دهند. متأسفانه دانشگاه‌های ما نه‌تنها در زمینه باروری ما تلاشی نمی‌کنند بلکه ما را عقیم می‌کنند تا تمام زورمان را سر تولید علم بگذاریم؛ زوری که می‌توانیم سر تولید بچه بگذاریم».

در پایان، دانشجوی ورودی ٩٤ به خبرنگار ما گفت با تلاش مسئولان برای بالابردن سطح علمی دانشگاه‌ها، ازدواج دانشجویی، اردوی دانشجویی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه دانشجویی، وام رفع مشکل ناباروری دانشجویی، وام سیسمونی دانشجویی و... در نظر گرفته شده است که دستشان درد نکند.


ویدیو مرتبط :
مقام اول دانشجویان آزاد ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشكی ایران



 

 

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشكی ایران

 

دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال حاضر این گروه از دانشجویان دانشگاه ادغام شده را برای پذیرش قبول نكرده است/ دانشجویان دانشكده پرستاری و مامایی در محوطه این دانشگاه تحصن كرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشكی ایران نه با پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشكی، دانشجویان و وزارت بهداشت بلكه با ابلاغیه معاونت انسانی ریاست جمهوری منحل شد كه این اتفاق شوك بزرگی را به دانشجویان این دانشگاه وارد كرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشجویان دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی ایران صبح امروز با شنیدن انحلال دانشكده‌ای كه در آن تحصیل می‌كنند، در محوطه این دانشگاه تحصن كرده و اعتراض خود را نسبت به این اتفاق ابراز می‌كنند.

این در حالی است كه دانشكده علوم پزشكی تهران كه قرار است طبق گفته وزیر بهداشت و درمان بخشی از واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشكی ایران را در خود ادغام كند نیز نتوانسته به راحتی با این ادغام كنار بیاید، چرا كه دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال حاضر این گروه از دانشجویان دانشگاه ادغام شده را برای پذیرش قبول نكرده است.

به نظر می‌رسد این ادغام در صورتی اتفاق افتاده كه هماهنگی‌های لازم برای آن از قبل انجام نشده است و دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها را سر در گم كرده است تا جایی كه دانشجویان این دانشگاه‌ها را مجبور به تحصن و اعتراض كرده است...../تحلیل:تابناک