سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جوراب هوشمند بلوتوثی! +عکس


در نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی 2014 لاس‌وگاس، جوراب ورزشی هوشمندی معرفی شده است که با استفاده از حسگرهای درون الیاف، میزان گام‌ها و سرعت ورزشکار را محاسبه می‌کند.

ایسنا: جوراب ورزشی «سنسوریا» (Sensoria)‌ با کمک حسگرهای درون الیاف و از طریق بلوتوث به پابند مخصوص متصل می‌شود؛ در این حالت اطلاعات مختلف شامل تعداد گام‌های ورزشکار، میزان سرعت، فشار وارده و توزیع وزن بر روی نقاط مختلف پا محاسبه می شود.

داده‌های بیومتریک بصورت لحظه‌ای با کمک برنامه نرم‌افزاری سنسوریا بر روی تلفن همراه کاربر قابل مشاهده است.

ورزشکار با کمک این اطلاعات می‌تواند عادات حرکتی نامناسب را که باعث آسیب دیدن پا و فشار به سایر نقاط بدن می‌شود، اصلاح کند.

تی‌شرت ورزشی سنسوریا مجهز به حسگر درون الیاف با قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و دمای بدن، از دیگر پوشاک هوشمند این شرکت است که طی ماه جاری به بازار عرضه می‌شود.

چهار جفت از جوراب‌های ورزشی هوشمند سنسوریا به همراه پابند مخصوص با قیمت 200 دلار از اواسط ماه مارس (فرودین 93) به بازار عرضه خواهد شد.



ویدیو مرتبط :
قفل هوشمند Noke مجهز به کلید بلوتوثی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوراب هوشمند مخصوص دیابتی ها +عکس


دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از بروز زخم‌های پوستی در آنها پیشگیری می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از بروز زخم‌های پوستی در آنها پیشگیری می‌کند.

بسیاری از بیماران دیابتی دچار محدودیت حسی هستند و در نتیجه از فشار زیادی که برای یک مدت طولانی بر روی پاها وارد می‌شود آگاه نمی‌شوند.

این امر سبب ایجاد زخم‌های پوستی مزمن و سایر آسیب‌ها شده و به نوبه خود گاهی اوقات به قطع عضو منجر خواهد شد.

جوراب هوشمند مخصوص دیابتی ها +عکس

همواره به بیماران دیابتی توصیه جدی می‌شود که به طور منظم پاهای خود را بررسی کنند تا از تشکیل هر گونه زخم آگاه شوند.

جوراب SenseGO طراحی شده تا حتی قبل از شروع شکل‌گیری هر گونه زخم، به کاربران خود هشدار دهد.

هر یک از این جوراب‌ها دارای ده‌ها حسگر فشار کوچک متصل به یک ریزپردازنده هستند. هنگامی که این حسگرها فشار بیش از حد را در یک یا چند منطقه تشخیص می‌دهند، به کاربر توسط یک برنامه در گوشی‌ هوشمند وی هشدار داده خواهد شد. این هشدار منطقه تحت فشار پا را نمایش خواهد داد، بنابراین کاربر می‌تواند وضعیت خود را تغییر داده، کفش خود را تعویض یا در غیر این صورت به وضعیت خود رسیدگی کند.

در حال حاضر هنوز هیچ زمان مشخصی برای تجاری شدن و در دسترس قرار گرفتن نسخه نهایی جوراب SenseGO اعلام نشده است.

این محصول که توسط محققان در دانشگاه اورشلیم تولید شده، در زمان عرضه می‌تواند با مورد مشابه خود که در آلمان توسط جامعه پیشبرد پژوهش کاربردی فراونهوفر توسعه یافته است، رقابت کند.