سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جوان گیلانی 9 سال است که بیداره! +عکس


در چند کیلومتری ما جوانی گیلانی به نام ابراهیم عطایی در روستای تمچال از توابع آستانه اشرفیه ساکن است که 9 سالی از خوب خوابیدن محروم است.




مجله خانواده سبز - سهیلا محمدی نیا: همه ما به عنوان یک انسان، خوب می دانیم برای هر فرد به طور میانگین در شبانه روز تقریبا هشت ساعت خواب و استراحت لازم است. این را هم خوب می دانیم که کمتر یا بیشتر از این عدد مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد اما در چند کیلومتری ما جوانی گیلانی به نام ابراهیم عطایی در روستای تمچال از توابع آستانه اشرفیه ساکن است که 9 سالی از خوب خوابیدن محروم است. او که روزگاری نخوابیدن آرزویش بوده حالا که به این آرزوی وعجیب رسیده است؛ به این فکر و آرزوی بچگانه اش می خندد.

با او همراه شدیم تا داستان بی خوابی اش را از زبان خودش بشنویم. البته چندس ال پیش گفتگوی کوتاهی با او داشتیم اما این بار به شکل کامل تری به زندگی این روزهایش می پردازیم.

جوان گیلانی 9 سال است بیداره!

پنج ساعت در کما بودم


سال 1384 هنگام شنا در دریا، تعادل خودم را از دست دادم و غرق شدم، چند ساعت بعد دو صیاد مرا به جای ماهی!! (می خندد) از آب گرفتند و به بیمارستان منتقل کردند. چیزی حدودپنج ساعت در کما بودم و بعد از اینکه به هوش آمدم تا به الان که با شما صحبت می کنم، نخوابیدم. تصور کنید در دریا غرق شوید و بعد یک معجزه باعث شود شما زنده شوید، خدا را شاکرم.

تا دو سال خانواده ام از مشکلم خبر نداشتند!

دلم نمی خواست پدر و مادرم را ناراحت کنم، به همین دلیل تا دو سال در مورد مشکلم به آنها چیزی نگفتم. یعنی خب آنها نمی دانستند شب که به رختخواب می روم بیدارم! در این مدت خودم به پزشکان عمومی مراجعه کردم اما هیچ کدام از آنها مشکل اصلی را پیدا نکردند و پزشکان مختلفی را به من معرفی می کردند.

در همان مدت مشکلات روحی، کم و بیش در من خودنمایی می کرد اما من، همه تلاشم این بود که با آنها مبارزه کنم تا اینکه پزشکان متخصص مغز و اعصاب به من گفتند که علت بی خوابی من، نرسیدن اکسیژن به مغز و  آسیب دیدن سلول های مربوط به خواب است. ورزش و استفاده نکردن از سیگار، قلیان و قرص، توصیه آنها بود.

در حال حاضر دانشجوی ترم ششم دانشگاه آزاد رشته تربیت بدنی هستم و همه هدفم این است که بتوانم ورزشکار خوب و موفقی باشم.

30 سال دویدم

من عاشق دویدن و ورزش هستم و همیشه دلم می خواهد کارهای ماندگار انجام دهم. در سال 1388 در مدت 17 روز آستانه اشرفیه تا کربلا و در سال 1386 در مدت هشت روز آستانه اشرفیه تا مرقد امام خمینی (ره) را دویدم. همچنین 30 بدون وقفه و استراحت تا تهران را یکسره دویده ام.

کسانی که به من لطف دارند لقب «دونده ای تا خدا» را به من داده اند اما تا خدا رسیدن واقعا لیاقت می خواهد که امیدوارم قسمت من هم بشود. اهداف بزرگی دارم که واقعا نمی توانم برخی از آنها را به زبان بیاورم اما امیدوارم به همه آنها برسم.

طلا در دوومیدانی

تا به حال در مسابقه های کشوری دوومیدانی نیز رتبه های اول، دوم و سوم ار کسب کرده ام و در المپیاد کشوری فرهنگی - ورزشی بسیج در رشته دوومیدانی مدال طلا گرفتم. در حال حاضر در دوچرخه سواری، کشتی و بدنسازی فعال هستم و قبل از بروز مشکل بی خوابی، در رشته فوتبال هم فعالیت می کردم.

به بی خوابی عادت کرده ام

بی خوابی، اوایل خیلی برایم سخت بود تا جایی که دچار مشکل افسردگی شدم. پس از این مدت، کم کم خودمرا به این وضعیت عادت دادم و با این مشکل کنار آمدم و به ورزش رو آوردم.

مطالعه، دوچرخه سواری و انجام کارهای منزل از جمله اموری است که در شب انجام می دهم. تاکنون دو هزار و 600 جلد کتاب در زمینه های مختلف ورزشی، فیلمسازی، روانشناسی و ... خوانده ام.

دوست دارم ایرانی بمانم


تا به حال از کشورهای امارات و قطر برای دوومیدانی پیشنهادهای مالی داشته ام و تنها به خاطر خانواده ام و برای اینکه همچنان ایرانی باشم و ملیتم را تغییر ندهم، قبول نکردم. دلم می خواهد در همین جا پیشرفت کنم و برای کشورم افتخارآفرین باشم.

امیدوارم پرفسور سمیعی ار ببینم

امیدوارم پرونده پزشکی ام به دست پروفسور سمیعی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان که گیلانی نیز هست، برسد تا ایشان بتوانند برای درمان بی خوابی من کاری کنند.


ویدیو مرتبط :
رامبد جوان باجوانترین بانوی رییس فدراسیون (خانم گلنار وکیل گیلانی)چوگان بازی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنی ۴۰ سال نخندید تا جوان بماند + عکس



زن آمریکایی برای جلوگیری از پیری اعتراف کرد که 40 سال است نمی‌خندد.

زنی ۴۰ سال نخندید تا جوان بماند + عکس

 کریستین تس در این‌باره می‌گوید: ظرف 40 سال گذشته هرگز نخندیده‌ام. هنگامی که دوستان و اطرافیان خود را با چروک‌های کنار چشم و لب‌هایشان دیدم تصمیم گرفتم مانع پیری خود شده و لبخند نزنم تا کنار چشم و لب‌هایم چروکی به‌وجود نیاید.

 

پس از انتشار این خبر بسیاری از کارشناسان نظرات متفاوتی در این ارتباط بیان کرده‌اند.

کریستین می‌گوید: هرگز دوست نداشته تا روش‌های مانع پیری، همچون بوتاکس و ژل‌های ضدپیری استفاده کند به همین خاطر 40 سال است که نخندیده تا همیشه جوان بماند.

برخلاف تصورات کریستین، روانشناس آماندا هیلز در این‌باره می‌گوید: خنده در سلامت روان بسیار مهم است. وقتی ما می‌خندیم و لبخند می‌زنیم هورمون خوشحالی در سیستم بدن ترشح می‌شود که با فرآیند احساس خوب همراه است. احساس شادی به انسان‌ احساس جوانی می‌دهد چرا که مسیرهای عصبی در سیستم بدن حس بهتری دارند.

یک متخصص ورزش یوگا نیز در این‌باره می‌گوید: خنده و شادی لازمه زندگی بشر است.  با تمرین‌های متفاوت بر سیستم عضلات بدن می‌توان مانع پیری شد اما راهکار نخندیدن برای مقابله با پیری کاری درست نیست. تصور غلط و رایجی درباره خندیدن و چروک‌های صورت وجود دارد. افرادی که نمی‌خندند همواره چهره‌ای عبوس و ناراحت دارند.

با وجود این کریستین همواره تلاش می‌کند تا برای پیر نشدن نخندد و این حالت را 40 سال است که حفظ کرده است.
اخبارگوناگون - ایران