سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جواب این سه پرسش را چگونه می دهید؟


هر زمان شایعه ای روشنیدیدو یا خواستید شایعه ای را تکرار کنید این فلسفه را در ذهن خود داشته باشید!

هر زمان شایعه ای روشنیدیدو یا خواستید شایعه ای را تکرار کنید این فلسفه را در ذهن خود داشته باشید! در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود. روزی فیلسوف بزرگی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت:سقراط میدانی راجع به یکی ازشاگردانت چه شنیده ام؟

 سقراط پاسخ داد:

"لحظه ای صبر کن.قبل از اینکه به من چیزی بگویی از تومی خواهم آزمون کوچکی را که نامش سه پرسش است پاسخ دهی."

مرد پرسید:سه پرسش؟

سقراط گفت:بله درست است.قبل از اینکه راجع به شاگردم بامن صحبت کنی،لحظه ای آنچه را که قصدگفتنش را داری امتحان کنیم.

اولین پرسش حقیقت است.کاملا مطمئنی که آنچه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟مرد جواب داد:

"نه،فقط در موردش شنیده ام."

سقراط گفت:"بسیار خوب،پس واقعا نمیدانی که خبردرست است یا نادرست . حالا بیا پرسش دوم را بگویم،"پرسش خوبی"آنچه را که در موردشاگردم می خواهی به من بگویی خبرخوبی است؟"

مردپاسخ داد:

"نه،برعکس…"

سقراط ادامه داد:

"پس می خواهی خبری بد در مورد شاگردم که حتی درموردآن مطمئن هم نیستی بگویی؟"

مردکمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت سقراط ادامه داد:

"و اما پرسش سوم سودمند بودن است.آن چه را که می خواهی در مورد شاگردم به من بگویی برایم سودمند است؟"

مرد پاسخ داد:"نه،واقعا…"

 سقراط نتیجه گیری کرد:"اگرمی خواهی به من چیزی رابگویی که نه حقیقت داردونه خوب است و نه حتی سودمند است پس چرا اصلا آن رابه من می گویی؟

منبع : گروه اینترنتی میعادگاه


ویدیو مرتبط :
جواب جالب یک مسلمان به پرسش یک مسیحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسش مهر رئیس جمهور را جواب دهید


در مراسم آغاز سال تحصیلی91-90 که صبح روز یکشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی دخترانه آزادی در منطقه 14 تهران برگزار شد سخنان رئیس جمهور به شکل ویدئویی پخش شد.

همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و نواخته شدن زنگ مهر، رئیس جمهور پرسش مهر را به صورت ویدئویی مطرح کرد.

در مراسم آغاز سال تحصیلی91-90 که صبح روز یکشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی دخترانه آزادی در منطقه 14 تهران برگزار شد سخنان رئیس جمهور به شکل ویدئویی پخش شد.

محمود احمدی نژاد در پیام خود، مهرماه را دوره خاطرات تمام نشدنی و حرکت به سمت قله های دانش و علم عنوان کرد و گفت: ایران مهد تمدن است و اقوام گوناگون طی سالهای بسیار با یکدیگر تلاش کردند که هم خود را به قله علم و دانش برسانند و هم ایران را به قله متعالی.

وی گفت: بدون تردید علم لازمه کمال است و از اهالی تعلیم و تربیت استدعا دارم نگاه خود را از قله برندارند و به دنبال تربیت انسانهای فرهیخته،حکیم و مهربان باشند. همچنین از فرزندان ایران می خواهم به قله بیندیشند.

وی در ادامه سئوال مهر را مطرح کرد و گفت: اگر شما دانش آموزان به جای رئیس جمهور بودید برای ساختن ایران و اعتلای نام ملت ایران و امور کشور چه می کردید و اولویت شما چه بود؟

رئیس جمهور افزود: شما دانش آموزان در مسائل جهانی چه می کردید و برای ریشه کن کردن فقر چه برنامه ای داشتید در یک کلام اگر شما رئیس جمهور بودید برای ایران عزیز چه می کردید.

هم اکنون معاون اول رئیس جمهور مشغول سخنرانی برای دانش آموزان است.

منبع: مهر