سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جنین سنگی 40 ساله در شکم پیرزن! +عکس


پزشکان پس از شکایت یک زن مسن کلمبیایی از درد لگن متوجه وجود یک جنین سنگی 40 ساله در بدن وی شدند.

ایسنا: این زن 82 ساله بدون آن که از وجود این جنین آهکی تقریبا دو کیلوگرمی که طی پدیده‌ نادری موسوم به «لیتوپدیون» در بدنش تشکیل شده بود آگاه باشد، آن را چندین دهه‌ با خود حمل کرده است.

پزشکان پس از انجام تصویربرداری‌های لازم متوجه شدند که این زن با عارضه «لیتوپدیون» مواجه شده و قرار است این بیمار تحت عمل جراحی قرار گیرد و جنین سنگی از بدن وی خارج شود.

به گفته پزشکان، «لیتوپدیون» پدیده بسیار نادری است که در آن بارداری به جای رحم در داخل شکم اتفاق می‌افتد و جنین در بارداری شکمی می‌میرد. به این ترتیب با بی‌نتیجه ماندن بارداری که اغلب به دلیل کمبود ذخیره خونی اتفاق می‌افتد، بدن مادر نمی‌تواند جنین را خارج سازد.

به گزارش ای‌بی‌سی، در نتیجه بدن با بکارگیری فرآیند ایمن‌سازی برای حفاظت از خود در برابر اشیاء خارجی، جنین را به سنگ تبدیل می‌کند.





ویدیو مرتبط :
دست زدن جنین در شکم مادر واکنش عجیب جنین به خواندن آهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس



 

 

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس

 

 

پیرترین دانشجوی زن ایران هم اکنون دانشجوی ترم اول مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها است که در دانشگاه پیام نور درس می خواند.

 

مهر: علویه ربابه مجتهد نجفی، پیرترین دانشجوی زن کشور هم اکنون در سن 65 سالگی در دانشگاه پیام نور تحصیل می کند.

این دانشجو در دانشگاه پیام نور حسن آباد فشافویه و در ترم اول رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها تحصیل می کند.

نجفی با روحیه دانش طلبی و کمک فرزندانش پس از سالها توانسته ادامه تحصیل دهد و دارای دو فرزند دختر است که یکی از آنها پزشک و دیگری مهندس برق است.

وی نوه پسری آیت الله سید یونس اردبیلی مدظله العالی و فرزند سیدعلی مجتهد نجفی صاحب کتاب معروف "ثواب الااعمال" و اهل مشهد است.

 

دلایل ادامه تحصیل پیرزن 65 ساله در رشته مهندسی+عکس

 

 

این دانشجو که اعتقاد دارد تحصیل برایش سخت نیست و همه درسها را می فهمد، آنچه را که می خواند یاد می گیرد و به دانشش می افزاید.

 

پیرترین دانشجوی رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها درباره علت ادامه تحصیلش بر این باور است که تحصیل در همه حال خوب است. تمام شعرا، علما و آدمهای بزرگ به تحصیل تاکید می کردند.

وی درباره خودش می گوید: نزدیک 20 سالگی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی را در سن 50 سالگی گرفته است. چندین سال بعد مصمم شده برای ادامه تحصیل و خدمت به کشورش کسب دانش روز کند و در رشته مهندسی آبادانی روستاها دانشجو شد.

نجفی تاکید می کند که شبها حدود دو ساعت مطالعه می کند و چون مشغول کارهای منزل است بیشتر از این فرصت مطالعه ندارد...../مهر