سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جنجال «عقاب» نازی‌ها در اروگوئه +عکس


درگیری بر سر «عقاب برنز» به جا مانده از دوران جنگ جهانی دوم در اروگوئه همچنان موضوع داغ مردم این کشور بوده و به عنوان مسئله‌ای جنجالی در بین آن‌ها به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس: درگیری بر سر «عقاب برنز» به جا مانده از دوران جنگ جهانی دوم در اروگوئه همچنان موضوع داغ مردم این کشور بوده و به عنوان مسئله‌ای جنجالی در بین آن‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش «کورئو دل اورینوکو»، پس از پایان جنگ جهانی دوم آثار فراوانی از سلاح و وسایل جنگی در کشورهای تحت تأثیر این جنگ به جا مانده است.

«عقاب برنز» جسمی با بیش از 4 تن وزن و 2 متر طول به همراه تصویر صلیب شکسته نازی‌ها به عنوان یکی از همین آثار باقی مانده به شمار می‌رود.

جنجال «عقاب» نازی‌ها در اروگوئه همچنان ادامه دارد+تصاویر

این عقاب عظیم‌الجثه به عنوان نماد نازی‌ها در جنگ جهانی دوم بر سر کشتی جنگی به نام «گراف اسپی» وصل شده بود که در سال 2006 در ساحل خلیج «مونته ویدئو» پایتخت اروگوئه یافت شد.

ناو جنگی «گراف اسپی» طی درگیری بین کشتی‌های آلمانی و انگلیسی در منطقه «ریو دلا پلاتا» در اروگوئه در آب‌های خلیج «مونته ویدئو» غرق شد و سال‌ها بعد «عقاب برنز» به صورت تکه‌ای جدا شده به ساحل آمده و در این مکان قرار گرفت.

جنجال «عقاب» نازی‌ها در اروگوئه همچنان ادامه دارد+تصاویر

پس از اختلافات طولانی و درگیری‌های متعدد بر سر مالکیت این شیء باارزش، مجامع قضایی به طور رسمی اعلام کردند که «عقاب برنز» متعلق به دولت اروگوئه بوده و این کشور می‌تواند در صورت تمایل آن را فروخته و یا به موزه‌ای دیگر در دنیا انتقال دهد.

این درحالی است که اروگوئه موظف است در صورت فروش این عقاب، نیمی از پول دریافت شده را به افرادی دهد که آن را یافت کرده و پس از ده‌ها سال نجات داده‌اند.

جنجال «عقاب» نازی‌ها در اروگوئه همچنان ادامه دارد+تصاویر

«آلفردو اتچگارای» به عنوان یکی از این افراد در این رابطه می‌گوید: من به دولت پیشنهاد می‌کنم نمونه‌ای از این عقاب را ساخته و به عنوان آثاری باستانی در موزه جنگی قرار داده تا همگان از آن دیدن کنند و از نسخه اصلی آن در جهت منافع کشور استفاده کند.

وی در ادامه بیان می‌کند: بر اساس گفته کارشناسان ابعاد گوناگون این عقاب از لحاظ جنس و نوع کار مرغوبیت بالایی داشته و ارزش مالی بسیار زیادی دارد.

«گاستون خوآنسولو» رئیس روابط عمومی نیروی دریایی اروگوئه طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری «بی‌بی‌سی موندو» دلیل غرق شدن ناو «گراف اسپی» را عمدی اعلام کرده و این‌طور بیان می‌کند: این ناو به دلیل محفوظ ماندن اطلاعات محرمانه آلمانی‌ها و ترس در امان بودن آن‌ها از دست دشمن (انگلیس) به طور عمدی توسط کاپیتان ناو غرق شده است و عقاب پیدا شده  هم‌اکنون به وسیله واحد نیروی دریایی اروگوئه و تحت تدابیر شدید امنیتی در حال حفاظت می‌باشد.

جنجال «عقاب» نازی‌ها در اروگوئه همچنان ادامه دارد+تصاویر

«هانس لانگسدورف» کاپیتان این ناو جنگی پس از نجات از دریا در 20 دسامبر همان سال خود را در یک هتل واقع در آرژانتین می‌کشد.

درحال حاضر 2 خدمه دیگر از این ناو در آرژانتین و یکی در اروگوئه مشغول به زندگی می‌باشند.

این در حالی است که بسیاری از خدمه «گراف اسپی» در اروگوئه ازدواج کردند که همچنان بسیاری از خانوده‌های آن‌ها در این کشور در حال زندگی می‌باشند.

به گفته «خوآنسولو» تمامی اشیاء پیدا شده با همین ارزش و قدمت تاریخی به همین گونه توسط ارتش دریایی محافظت می‌شوند.

در حال حاضر بین تمامی افرادی که به ادعای خود نقش مهمی در عملیات نجات این عقاب برنزی داشته‌اند اختلافات زیادی وجود دارد که به گفته دولت تا حل نهایی این اختلافات هیچ تصمیم جدیدی در چگونگی نگهداری این شیء اتخاذ نمی‌شود.

«عقاب برنزی» نه تنها به عنوان یک میراث تاریخی و جنگی از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود بلکه ارزش سیاسی و دیپلماتیکی نیز دارد.

به گفته سخنگوی نیروی دریایی اروگوئه این عقاب پس از بیرون آمدن از سواحل خلیج «مونته ویدئو» در لابی هتل «پالادیوم» این شهر در معرض نمایش قرار داده شد اما پس از افشای نظر مردم در تخریب و از بین بردن آن به سرعت به جایگاهی مخصوص انتقال داده شده و تحت مراقبت‌‌های ویژه ارتش این کشور قرار گرفت.

از این رو «گاید وسترول» وزیر امور خارجه آلمان طی سفری به اروگوئه خواستار فروش این نماد نازی به آلمان شده و اعلام کرد : ما نمی‌خواهیم آثار جنگ جهانی دوم خصوصا نماد نازی‌ها در آن دوران به عرصه تجارت راه پیدا کرده و به عنوان نمادهای نظامی به فروش برسد.

وی در ادامه این‌طور بیان می‌کند: ما نمی خواهیم ارزش ایدئولوژی نازی‌ها در دنیا کاهش یابد چرا که این ایده بسیار متعالی می‌باشد.

به گفته بسیاری از افراد تصویر یک عقاب به همراه یک صلیب شکسته می‌تواند ترسی را در مخاطب ایجاد کند که قطعا به وسیله یک ابزار فنی و سلاح ایجاد نمی‌شود که این خود به عنوان یک ایده نازی شناخته می‌شود.


ویدیو مرتبط :
عقاب های آلمان نازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال تازه همسر سارکوزی +عکس



 


 

کارلا برونی,عکس کارلا برونی

 

 

 

کارلا برونی با مدل شدن برای یک مجسمه ساز برای همسرش دردسر آفرید.برنامه یکی از شهردارهای منطقه ای در شرق پاریس فرانسه برای برافراشتن مجسمه خانم کارلا برونی همسر نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در لباس یک خدمه ، خشم اپوزیسیون در این کشور را برانگیخته و البته موجب شرم زده گی بانوی اول فرانسه هم شده است.

 

 

 

جاکوئس مارتین که از هم حزبی های نیکولاسارکوزی هم به حساب می آید در توضیح علت این طرخ خود می گوید: کارلا برونی نماد زن مهاجر ایتالیایی است که پیش از پیوستن به جمع مدل های اروپایی در یک کارخانه کار می کرده است.این مجسمه می تواند نماد فرصت هایی باشد که فرانسه در اختیار مهاجران قرار می دهد.

 

 

زمانی که رسانه های فرانسوی این خبر را منتشر کرده و در توضیح چگونگی ساخت این مجسمه به ارتفاع بیش از 2 متر آن و هزینه 80 هزار یورویی اش اشاره کردند، اعضای اپوزیسیون این حرکت را غیرضروری خواندند. این بار در این اعتراض دوستان کارلا برونی هم با مخالفان نیکولا سارکوزی همراه هستند.

 

 

یک منبع نزدیک به کارلا برونی در خصوص مدل شدن وی برای مجسمه ساز این طرح می گوید: کارلا پیش از آنکه بانوی اول فرانسه شود مدل بود اما پس از ازدواج با رئیس جمهور این شغل را کنار نهاده و تنها گاهی به شکل تفریحی آن را انجام می دهد. وی قبول کرد که مدل این مجسمه ساز شود اما قرار نبود اسمی از وی در این خصوص برده شود.

 

ویلیام گیب از اعضای اپوزیسیون در فرانسه در این خصوص می گوید: این که شما یک آرایشگر و خواننده ایتالیایی را به لباس کارگران درآورید کاملا مضحک و ابلهانه است. این توهین به کارگرانی است که این نماد به اسم آنها ساخته می شود اما در حقیقت تبلیغی برای یک مهاجبر ثروتمند به نام کارلا برونی است. کارلا برونی هیچ گاه نماینده قشر کارگر نبود.

قیمت نهایی این مجسمه 82 هزار یورو برآورد شده که تاکنون مجسمه سازش 42 هزار یورو را دریافت کرده است..../خبر آنلاین