سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جلیقه‌ای برای کاهش اضطراب +عکس


یک شرکت کانادایی جلیقه‌ای تولید کرده که با متورم‌شدن، کاربر را به نوعی در آغوش گرفته و از اضطراب وی می‌کاهد.

ایسنا: یک شرکت کانادایی جلیقه‌ای تولید کرده که با متورم‌شدن، کاربر را به نوعی در آغوش گرفته و از اضطراب وی می‌کاهد.

گاهی اوقات شخصی که مضطرب است، احساس می‌کند به آغوش نیاز دارد. هم‌اکنون شرکت Wearable Therapeutics در ونکوور کانادا جلیقه‌ای تولید کرده‌ که از شیوه‌ای بالینی موسوم به درمان فشار عمیق برای شبیه‌سازی آغوش استفاده می‌کند.

گفته می‌شود این جلیقه به کاهش اضطراب و استرس کمک کرده و در درمان افراد مبتلا به اوتیسم و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی کارساز است.

جلیقه‌ای برای کاهش اضطراب/عکس

جلیقه Snug Vest مجهز به یک پمپ دستی است که کاربران می‌توانند از آن برای اعمال فشار به شانه‌ها، پشت و پهلوهایشان استفاده کنند. این امر به توزیع مناسب فشار کمک می‌کند و تصور می‌شود چنین فشاری آغوش را شبیه‌سازی می‌کند که این خود دارای اثری آرامبخش است.

آزمایشات بالینی نشان می‌دهند این جلیقه دارای اثری بسیار مثبت بر روی اوتیسم و اختلالات حسی دیگر و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات استرس و اضطراب است. جلیقه مزبور از لحاظ بالینی دو بار و توسط تیمی از دانشگاه ویکتوریا و تیم سازنده آزمایش شده است.

هر دوی این آزمایشات نتایج بسیار مثبتی را مبنی بر این که این جلیقه اضطراب و تروما را کاهش می‌دهد و عواطف مثبت را با فعال‌کردن سیستم عصبی پاراسمپاتی (که اعمال ناخودآگاه را تنظیم می‌کند) افزایش می‌دهد، نشان داده‌اند؛ با این حال گفته می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در این آزمایشات بسیار پایین بوده و بنابراین نتایج بدست‌آمده قطعی نیستند.

جلیقه Snug Vest موفقیت زیادی را از زمان تجاری‌شدن در سال 2013 بدست آورده و شرکت تولیدکننده کانادایی صدها نسخه از آن را در سراسر دنیا به فروش رسانده و جوایز بین‌المللی معتبری را نیز از آن خود کرده است.

جلیقه مزبور برای استفاده روزانه طراحی شده و بر تحرک‌پذیری کاربر اثر نمی‌گذارد. فشار اعمال‌شده توسط این سیستم توسط پمپ دستی تنظیم می‌شود و اندازه آن را می‌توان تا پنج سانتی‌متر برای کودکان در حال رشد تنظیم کرد. همچنین کلاه قابل‌اتصال آن، نور و مولفه‌های دیداری و پرت‌کننده حواس را در لحظه‌ای که کاربر نیاز به آرامش دارد، مسدود می‌کند.

این جلیقه در رنگ‌های قرمز و مشکی یا فیروزه‌ای و مشکی به قیمت 312 دلار به بازار عرضه شده است.


ویدیو مرتبط :
کاهش اضطراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراضات در کویت برای کاهش اختیارات خانواده حاکم (+عکس)



اعتراضات در کویت برای کاهش اختیارات خانواده حاکم (+عکس)

مشکل، ناشی از اعضای خانواده حاکم است. باید آنها را از سمت های وزارتی دور کرد. باید قوانین برای تنظیم فعالیت اعضای خانواده حاکم تدوین کرد.

مخالفان در کویت عصر دیروز دوشنبه با برگزاری تجمعی خواستار کاهش قدرت و دخالت خانواده حاکم در امور اجرایی کشور شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تجمع در میدان "اراده" در مقابل ساختمان پارلمان حدود 3500 نفر حضور داشتند. آنها خواستار سپردن سمت نخست وزیری به فردی خارج از خانواده حاکم بر کویت شدند.

مخالفان گفته اند که تا روز 24 سپتامبر،  هر شب ، تجمع اعتراض آمیزی را در میدان اراده شهر کویت برگزار خواهند کرد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این اقدامات در آستانه صدور حکم دادگاه قانون اساسی در زمینه تغییر شیوه حوزه بندی انتخابات صورت می گیرد. موضوعی که محور بحث و جدل های گروه ها و فعالان سیاسی در کویت است.

در این تجمع حدود 21 نماینده پارلمان که درانتخابات فوریه گذشته برگزیده شده بودند شرکت کردند. این انتخابات پارلمانی توسط دادگاه قانون اساسی باطل اعلام شد و پارلمان سابق دوباره فعال شد. انتخابات قبلی پارلمانی در سال 2009 برگزار شد و اکثریت آن را حامیان کابینه تشکیل می دادند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وزارت کشور قبل از این هشدار داده بود با هر گونه اقدامی در راستای تجمع و تحصن در میدان اراده مقابله خواهد کرد اما در این تجمع تنها به حضور گسترده نیروهای امنیتی اکتفا کرد و از مقابله عملی با معترضین خودداری کرد.

"ولید الطبطبایی" نماینده برجسته پارلمان کویت در سخنانی در جمع معترضین گفت: از امروز به بعد ، می گوییم که ملت ، حق حاکمیت دارد. حق، بالاتر از مردم و مردم بالاتر از کابینه هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان یک ملت، "جابر المبارک" (نخست وزیر فعلی ) آخرین نخست وزیر از خانواده حاکم باشد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی افزود: حکمرانی برای خانواده الصباح و وزارتخانه ها برای ملت باشد. خانواده الصباح ، امیر کویت را تعیین کند و ملت وزیران را.

این سخنان تاکید بر خواسته مخالفان برای تشکیل کابینه ای منتخب توسط اکثریت پیروز در انتخابات پارلمانی به ریاست فردی خارج از خانواده الصباح است.

الطبطبایی از جمله چهره های افراط گرای اسلامی موسوم به سلفی هاست که به شدت از سوی عربستان سعودی حمایت می شوند و از مخالفان تندروی ایران به شمار می آیند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خانواده الصباح از 250 سال پیش تاکنون قدرت را در کویت در دست دارند.

"خالد الشخیر" از نمایندگان پارلمان هم گفت:  متاسفانه اساس مشکلات ، جنگ برای کسب پست ولیعهدی است. ناصر المحمد (نخست وزیر سابق) و مشعل الاحمد (برادر امیر فعلی) کاملا درک می کنند که اکثریت پارلمانی از آنها برای کسب سمت ولیعهد، حمایت نمی کند.

وی افزود: مشکل، ناشی از اعضای خانواده حاکم است. باید آنها را از سمت های وزارتی دور کرد. باید قوانین برای تنظیم فعالیت اعضای خانواده حاکم تدوین کرد.

پارلمان کویت به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و حق قانون گذاری و استیضاح وزیران و نخست وزیر را دارند.امیر و ولیعهد کویت به صورت وراثتی از خانواده الصباح و در رایزنی دورن خانوادگی انتخاب می شوند.

در کویت براساس قانون نانوشته ای، حداقل، مسؤولیت وزارتخانه های کلیدی (نفت، کشور، خارجه، اقتصاد و دفاع) به افرادی از خانواده الصباح سپرده می شود. مطبوعات کویت نیز می توانند در همه مسائل به جزء درباره امیر و ولیعهد، اظهارنظر و انتقاد کنند.

امیر کویت به عنوان عالی ترین مقام ، بدون توجه به نتایج انتخابات پارلمانی نخست وزیر را معین و وی را مسؤل تشکیل کابینه می کند. افراد با گرایش های مختلف سیاسی از لیبرال تا افراط گرایان اسلامی در انتخابات کاندیدا می شوند.

نخست وزیر و کابینه اش برای آغاز بکار باید از پارلمان رأی اعتماد بگیرند.در کویت ایجاد و فعالیت احزاب وگروه های سیاسی ممنوع است.

کویت دارای یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت است که تنها 40 درصد از آنها کویتی و بقیه اتباع دیگر کشورها هستند./عصرایران