سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن +عکس


فصل شکوفه های گیلاس در توکیو بزودی شروع می شود که انتظار می رود در اوایل آوریل به اوج برسد که در مقایسه با سال گذشته، حدود دو یا سه روز زودتر آغاز می شود.

رادیو چین: اداره هواشناسی ژاپن 23 مارس خبر داد، فصل شکوفه های گیلاس در توکیو بزودی شروع می شود که انتظار می رود در اوایل آوریل به اوج برسد که در مقایسه با سال گذشته، حدود دو یا سه روز زودتر آغاز می شود.

دولت ژاپن پازدهم مارس تا پانزدهم آوریل هر سال را "جشن شکوفه های گیلاس" نامگذاری کرده و مردم ژاپن رسم دارند در این مدت، با همه اعضای خانواده برای تماشای زیبایی مناظر شکوفه های گیلاس به پارک بروند و زیر درختان گیلاس به تفریح بپردازند.


ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد

ژاپن وارد فصل شکوفه های گیلاس شد


ویدیو مرتبط :
‫جشنواره شکوفه های گیلاس در ژاپن/خبرنگار حسین بختیاریان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن + عکس



ساکورا , جشن های سنتی

شکوفه های درخت گیلاس در ماه‌های مارس و آوریل شکوفا می‌شود.


شکوفه های گیلاس که ژاپنی ها به آن ساکورا می گویند بین ماههای فروردین و اردیبهشت شکوفا می شوند و مناظر بدیعی در شهرهای ژاپن خلق می کنند

ساکورا (به ژاپنی: 桜 サクラ Sakura) نامی است که مردم ژاپن، درخت گیلاس را به آن می‌خوانند. همچنین به شکوفهٔ درخت گیلاس نیز به‌اختصار ساکورا گفته می‌شود. ساکوراها هم در طبیعت به صورت خودرو و هم به صورت پرورشی وجود دارند. بیشتر گونه‌های درختان ساکورای پرورشی را ساکوراهای زینتی تشکیل می‌دهند.

 

ساکورا هر ساله بین ماه‌های مارس و آوریل شکوفا می‌شود. به علت اهمیتی که این رویداد در فرهنگ مردم ژاپن دارد گزارش‌های مربوط به درجهٔ باز شدن شکوفه‌ها هر روزه در اخبار به اطلاع عموم رسانده می‌شود. سرعت حرکت خط شکفتن شکوفه‌ها از جنوب تا شمال ژاپن ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در روز است.


ساکوراهای زینتی از نظر زیبایی گل کیفیت بالایی دارند اما شکوفه‌ها معمولاً تبدیل به گیلاس نمی‌شوند یا در صورت تبدیل‌شدن، کیفیت لازم را برای عرضه به بازار ندارند. به غیر از کاشت این درخت جهت لذت‌بردن از زیبایی آن، از زمان‌های بسیار کهن تا کنون، علاوه بر میوه، از گل و برگ ساکورا نیز به‌عنوان مادهٔ غذایی استفاده می‌شود. عمر درختان خودروی ساکورا بسیار طولانی‌است.

 

عمر تک‌درختی به نام جیندای-زاکورا در استان یاماناشی در حدود ۲۰۰۰ سال برآورد شده‌است. ژاپنی‌ها از دیرباز به شکوفهٔ گیلاس و تماشای آن اهمیت خاصی می‌دادند و آن را گل سرسبد تمامی گل‌ها می‌دانند. به طور سنتی شکوفهٔ ساکورا گل ملی کشور ژاپن به شمار می‌آید و در شعر و ادبیات این کشور جایگاه خاصی دارد. ژاپن از نظر تعداد و تنوع درخت‌های گیلاس غنی‌ترین کشور دنیاست. امروزه در این کشور مجموع تعداد گونه‌‌، رقم و نژادهای ساکورا به حدود ۶۰۰ نوع رسیده‌است.

 

فرهنگ زندگی , رسوم مردم ژاپن

 

ژاپنی‌ها هر ساله در فصل بهار با دوستان خود یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های خود را زیر شکوفه‌های درخت گیلاس جشن می‌گیرند. برای ژاپنی‌ها، روییدن ناگهانی شکوفه‌های گیلاس با زیبایی مثال زدنی‌ و البته زودگذرشان نمادی از ماهیت گذرای زندگی است. از آنجایی که آب و هوا در ژاپن خیلی قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین هر ساله پیش‌بینی فصل فرا رسیدن شکوفه‌های گیلاس در این کشور جنبه ملی دارد و حتی نرم‌افزاری نیر برای این کار طراحی شده است.

 

اما وقتی فصل شکوفه‌های گیلاس یا در زبان ژاپنی (ساکورا) فرا می‌رسد، مردم برای استفاده از زیبایی آن با حضور در طبیعت جشن می‌گیرند و در آن از انواع غذاهای ژاپنی تا کباب‌های مختلف و همچنین ترشی شکوفه‌های گیلاس می‌خورند. در زبان ژاپنی جشن شکوفه‌های گیلاس به "هانامی" معروف است.

 

آداب و رسوم, جشن های سنتی

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

 

ساکورا , جشن های سنتی

 

ساکورا , جشن های سنتی

جشن هانامی یکی از جشن های سنتی ژاپن است.

 

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن , آداب و رسوم

 

ساکورا , جشن های سنتی

در زبان ژاپنی جشن شکوفه‌های گیلاس به "هانامی" معروف است.

 

گردآوری:بخش فرهنگ و هنر صبح بخیر