سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جداسازی نادر از سیمین! (طرح تفکیک جنسیتی)



 

 (طرح تفکیک جنسیتی)

 

طرح تفکیک جنسیتی

 

منبع: afzay.com


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح پژوهشی تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه کلید خورد/ اعلام خط قرمزهای دانشگاه



 تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه ,  دانشگاه علامه

طرح پژوهشی تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه کلید خورد/ اعلام خط قرمزهای دانشگاه

سرپرست دانشگاه علامه از مطالعه میدانی و جدی در زمینه تفکیک جنسیتی خبر داد و گفت: معایب و محاسن این پژوهش آماده می شود و به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ارائه خواهد شد که بر اساس این طرح دانشگاه علامه نیز در این زمینه مانند دیگر دانشگاه ها رفتار می کند.

 دکتر حسین سلیمی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه علامه از معدود دانشگاه هایی است که فرزند انقلاب اسلامی است؛ چراکه این دانشگاه بر اساس ضرورت بعد از انقلاب اسلامی بوجود آمد.

وی ادامه داد: این دانشگاه به دلیل اینکه زیرساخت آن از ادغام مدارس عالی و موسسات متفاوت ایجاد شده بود، دارای یکسری مشکلات فضایی و ساختاری است که تاکنون نیز ادامه داشته است.

 

همین مشکلات باعث شده است که این دانشگاه به یک واحد دانشگاهی منسجم تبدیل نشود و این مشکل فقط به ساختمان دانشگاه برنمی گردد بلکه به ساختار آن نیز بازمی گردد که در این رابطه اقداماتی برای رفع مشکل صورت گرفته است.

پائین ترین سرانه دانشجویی متعلق به دانشگاه علامه
سرپرست دانشگاه علامه در ادامه به سرانه دانشجویی دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علامه بین 12 دانشگاه اصلی تهران از پایین ترین سرانه برخوردار است به طور مثال سرانه دانشگاه الزهرا سرانه کمی است اما سرانه دانشجویی دانشگاه علامه نصف سرانه دانشجویی دانشگاه الزهرا است.

سلیمی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از چهره های علمی، سیاسی و اجرایی کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه هستند. پدران علم ارتباط، بازاریابی و آغازکنندگان گرایش های برجسته علمی از اساتید دانشگاه علامه هستند که نظریاتی را ارائه کرده اند که می توان ادعا کرد در عرصه جهانی به عنوان نظریات برجسته علمی مطرح است.

مشکل حاشیه های سیاسی و جناحی در دانشگاه علامه
وی گفت: به علت مشکلی که در دو دهه گذشته دانشگاه علامه با آن روبرو بوده، کمتر برجستگی علمی دانشمندان این دانشگاه مطرح شده است و آن مشکل حاشیه های سیاسی و جناحی است.

وی تاکید کرد: بر خلاف خواست استادان، دانشجویان و کادر دانشگاه علامه این دانشگاه طی این دو دهه به حاشیه کشیده شده است و این مساله باعث شده نتواند برجستگی علمی خود را بروز دهد.

وی ادامه داد: در دوران جدید مدیریتی باید سعی شود این مشکلات و آفت ها را به حداقل برسانیم.

سلیمی با تشکر از روسای قبلی دانشگاه علامه گفت: هر  کدام از این افراد به نوبه خود در جهت ارتقاء دانشگاه علامه فعالیت هایی داشتند و تلاش هایی کردند که من به نوبه خود از آنها تشکر می کنم اما کار هر کدام از آنها و حتی خود من دارای معایب و محاسنی است که ما باید معایب را پیدا کرده و آن را به حداقل برسانیم.

سرپرست دانشگاه علامه به رئوس برنامه خود در دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: اصلی ترین برنامه من دور کردن دانشگاه از حاشیه های جناحی است چراکه شرایط کنونی دانشگاه ما به گونه ای است که حاشیه های جناحی می‌تواند فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را تحت الشعاع آن قرار دهد. دانشگاه ما محل نشاط و آرامش است ما باید از اینکه دانشگاه به کشمکش های بیهوده سیاسی آغشته شود، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به سیاست نیز بپردازیم به سیاستی خواهیم پرداخت که با نگرش علمی همراه باشد نه ترجیحات جناحی.

سلیمی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که با دور کردن دانشگاه از حواشی سیاسی به کانون بررسی علوم تخصصی انسانی، اجتماعی و علوم جاری تبدیل شویم.

ارتقا رفاه دانشجویی
وی از دیگر برنامه های دانشگاه علامه به ارتقاء سطح رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: از برنامه های دیگر ما این است که سطح رفاه دانشجویان را افزایش دهیم.

خط قرمزهای دانشگاه علامه
وی همچنین به خط قرمزهایی نیز اشاره کرد و گفت دانشگاه علامه خط قرمزهایی دارد که امیدواریم توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه رعایت شود. رعایت اخلاق اسلامی، پایبندی به مبانی نظام جمهوری اسلامی و پایبندی به احکام و اخلاق دینی از جمله خط قرمزهایی بود که سرپرست دانشگاه علامه به آن اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه علامه در ادامه به ارتقاء سطح علمی دانشگاه در زمینه های آموزشی، پژوهشی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علامه در زمینه آموزشی در بحث تحصیلات تکمیلی رشد بی سابقه ای داشته است که این مساله باعث شده رشد کیفی این دوره ها دچار مخاطره شود بر همین اساس برنامه جدی دانشگاه افزایش کیفی سطح تحصیلات تکمیلی است.

وی تاکید کرد: دانشگاه علامه دارای برند علوم انسانی است و ما باید سعی کنیم که خدشه ای به این برند وارد نشود.

وی ادامه داد: در عرصه پژوهش نیز تعداد نشریات پژوهشی دانشگاه از رشد بی سابقه ای برخوردار بوده اما از نظر کیفی مقالات و پژوهش هایی که ارائه شده در حد مطلوب نیست.

توسعه کرسیهای نقد و نظریه پردازی
سلیمی در ادامه به کرسی های نقد و نظریه پردازی اشاره کرد و گفت: از برنامه های جدی ما توسعه کرسی های نقد و نظریه پردازی در دانشگاه علامه است به طوریکه اساتید امکان آن را داشته باشند که نظریات خود را در سطح بین‌الملل ارائه کنند و دانشگاه ما به کانون نظریه پردازی تبدیل شود ما برنامه داریم شرایطی را ایجاد کنیم که این اساتید نظریات خود را بتوانند در عرصه بین المللی مطرح کنند.

وی گفت: تلاش ما این است که واحد امور بین المللی را تاسیس کرده و نظریات جدید اساتید این دانشگاه را در عرصه جهانی مطرح کنیم.

سلیمی گفت: این فعالیت ها فقط به اساتید خلاصه نشده و می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که دانشجویان نیز بتوانند نظریات خود را ارائه کنند بر همین اساس فعالیت انجمن های علمی دانشگاه در حال افزایش است.

3 دهه در حسرت پردیس مرکزی
وی در ادامه به پردیس دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه حدود 3 دهه است که در حسرت داشتن یک پردیس مرکزی است و پردیسی که الان در آن قرار داریم از دو دانشگاه و یک ساختمان اداری تشکیل شده است و ما پیگیر این مساله هستیم که طی 2 یا سه سال اخیر 70 درصد فضاهای دانشکده های خود را به پردیس دانشگاه علامه منتقل کنیم.

وی گفت: دانشگاه علامه که دانشگاه ویژه علوم انسانی است یک کتابخانه مرکزی بزرگ ندارد مسجد ندارد که برنامه دانشگاه ایجاد کتابخانه و مسجد در این پردیس است.

سلیمی در ادامه در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه علامه گفت: دانشگاه علامه در زمینه بودجه عمرانی دچار مشکل است و مهمترین مشکل آن در این قسمت است. حداکثر بودجه ای که در این زمینه تخصیص داده شده است، 30 درصد است و کل بودجه ای که طی 8 ماه گذشته به دانشگاه اختصاص داده شده، 60 درصد بودجه دانشگاه بوده است.

وی درباره تغییرات در سطح روسای دانشکده این دانشگاه گفت: یکی از روسای دانشکده ها استعفا داده است که اگر نتوانیم وی را راضی کنیم رئیس آن دانشکده نیز تغییر می کنداما چون در حال راضی کردن وی هستیم تا استعفای خود را پس بگیرد بنابراین نام دانشکده را اعلام نمی کنیم.

بازنشستگی 65 استاد
سرپرست دانشگاه علامه درباره اعضای هیات علمی بازنشسته این دانشگاه نیز گفت: بر اساس بررسی که انجام دادیم طی سه چهار سال گذشته 65 نفر از اعضای این دانشگاه بازنشسته شدند که تعدادی از آنها با درخواست خودشان بوده، تعدادی از این اساتید چون سنواتشان پر شده بود بازنشسته شده اند برخی نیز هستند که می توانند با دانشگاه همکاری کنند.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان تکریم اعضای هیات علمی، دانشگاه ها اجازه دارند اساتید بازنشسته ای که توانایی علمی دارند را بکار گیرد تا در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت کنند. دانشگاه علامه با استفاده از این آیین نامه تاکنون از 18 استاد بازنشسته دعوت کرده تا با دانشگاه همکاری داشته باشند و این 18 نفر در حال حاضر مشغول همکاری با دانشگاه هستند. تقاضای 10 الی 12 نفر از این اساتید نیز در حال بررسی است.

طرح پژوهشی درباره تفکیک جنسیتی
وی در ادامه در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه گفت: ما در این زمینه سیاست گذشته را ادامه می دهیم اما قبل از هر گونه سیاست گذاری جدید در این زمینه دو فعالیت جدید را انجام می دهیم اینکه از معاونت پژوهشی دانشگاه درخواست کرده ایم با کمک اساتید علوم اجتماعی و روانشناسی مطالعه جدی در زمینه معایب و محاسن تفکیک جنسیتی انجام بدهند چون اظهارنظرهایی که در این زمینه انجام شده علمی نیست بر همین اساس نتیجه این پژوهش را به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ارائه خواهیم کرد تا در این زمینه سیاست‌گذاری کنند و دانشگاه علامه نیز در این زمینه مانند دیگر دانشگاه ها رفتار کند.

احیای برخی رشته های حذف شده
سرپرست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور درباره حذف برخی از رشته های کارشناسی این دانشگاه در گذشته گفت: متاسفانه در دوره های قبل برخی از رشته های کارشناسی که رشته های مفیدی نیز بوده اند مانند روابط عمومی، خبرنگاری، علوم سیاسی در دوره گذشته حذف شده بودند که برنامه ما احیای آنها است.

وی ادامه داد: 17 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه علامه تحصیل می کنند که هشت هزار نفر آنها کارشناسی و یک هزار و 800 نفر از آنها دانشجوی دکترا و مابقی دانشجویان کارشناسی هستند.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه علامه دارای 470 نفر استاد است و نسبت استاد به دانشجوی روزانه آن یک به 19 و نسبت استاد آن به دانشجوی شبانه و پردیسی یک به 38 است و این نشان می دهد که دانشگاه باید عضو هیات علمی جذب کند.

سلیمی در مورد 94 عضو هیات علمی که در اواخر ریاست دکتر شریعتی در این دانشگاه پذیرش شده بودند، گفت: 60 نفر از این افراد مربی بودند که از این تعداد 40 نفر اعلام آمادگی کردند، 27 نفر بورسیه شدند، 13 نفر نیز اصلا مراجعه نکرده اند.
/مهر