سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جام اژدهای دو سر در ایران +عکس


این جام که یکی از معروفترین جامهای ایران است، در تپه های مارلیک رودبار کشف شده و متعلق به هزاره اول تا دوم پیش از میلاد است.

جام جم ایام: این جام که یکی از معروفترین جامهای ایران است، در تپه های مارلیک رودبار کشف شده و متعلق به هزاره اول تا دوم پیش از میلاد است.

جنس جام اژدهای دو سراز طلا با عیار بالا است و درجه خالص بودن آن برای کارهای قلمزنی تمام برجسته بسیار مناسب است.

جام اژدهای دو سر نمادی از قدرت برتری موجودات اساطیری و نیروهای ماورای طبیعه بر حیوانات معمولی است. بر روی این جام موجود اساطیری با دو سر بشکل ببر و دارای دو گردن و دو بال طویل دو بز کوهی را به شکل وارونه از دم نگه داشته و در حال بالا آوردن آنها به سمت سرها و دو دهان باز خود برای خوردن آنها است.

همینطور این موجود دارای تنه​ای استوانهای و مار شکل و دو شکم به هم چسبیده است. این جام ارزشمند هم اکنون در موزه لوور فرانسه نگهداری می شود.

جام اژدهای دو سر/ عکس


ویدیو مرتبط :
اژدهای کوچک کاغذی که با حرکت سر، شما را دنبال می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در قتل های اخیر پاریس به دنبال ایران می گردند؟ / هر سه زن از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته اند (+عکس)



در قتل های اخیر پاریس به دنبال ایران می گردند؟ / هر سه زن از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته اند (+عکس)

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جام نوشت: جسد سه زن فعال کرد اهل ترکیه در مرکز رسانه ای کردستان واقع در خیابان "لاوابیت" در منطقه 10 پاریس کشف شد. همه‌ آنان از ناحیه‌ سر هدف گلوله قرار گرفته‌ بودند. به گفته‌ پلیس فرانسه، شواهد و قرائن حاکی از قتل‌هایی حرفه‌ای با انگیزه‌های سیاسی است. 

به گزارش العربیه بنا به گزارش پلیس فرانسه، یکی از اجساد شناسایی شده متعلق به "سکینه کانسز"، یکی از بنیانگزاران حزب کارگران کردستان پ.ک.ک می باشد. 

به گزارش رادیو زمانه "فیدان دوغان"، که در مرکز اطلاع‌رسانی کردستان در پاریس کار می‌کرد و "لیلا سولماز"، از نمایندگان کنگره کردستان که ملیت بلژیکی داشت دو زن دیگری بودند که در این رویداد کشته شدند.  درمیان تمام تحلیل ها وگزارش های مطرح شده در رسانه ها صحبتی از اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود اما سایت دولتی رادیو فرانسه در اقدامی عجیب به دنبال معرفی ایران به عنوان متهم اصلی است! 

این سایت می نویسد: برخی از کارشناسان ترک با اشاره به دشمنی جمهوری اسلامی و بشار اسد با دولت ترکیه و همچنین کردها، این فرضیه را مطرح کردند که ممکن است دولت ایران یا دولت سوریه در این ترورها نقش داشته باشند. 

رادیو دولتی فرانشه اضافه می کند: "امره اوسلو"، یکی از اعضای سابق پلیس ضدتروریسم ترکیه در این زمینه گفته است: «صلح میان دولت ترکیه و کردها دیگران را مثل ایران و سوریه آشفته می کرد.» 

اما سایت بی بی سی در اینباره می نویسد : «جیمز رینولدز، خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه گفت که دو نظریه در مورد قتل این زنان وجود دارد. معاون حزب حاکم ترکیه گفته این قتل‌ها نتیجه اختلافات درونی کردها است. این نظریه را تعدادی از مقام ها و رسانه‌های ترکیه نیز مطرح کرده اند. 

افرادی که این نظریه را مطرح می‌کنند، معتقدند در پی مذاکرات پ‌ک‌ک با نیروهای ترکیه، مخالفان این گفت‌و‌گوها دست به چنین اقدامی زدند. 

اما فعالان کرد این نظریه را رد می‌کنند و معتقدند این کشتار توسط نیروهای ترکیه سازماندهی شده تا این مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.» سایت رادیو زمانه نیز به نقل از فیگارو "گروهی در قلب دولت ترکیه" را در ردیف متهمان قرار می دهد. 

این سایت می نویسد: «برخی دیگر از صاحب‌نظران نیز گروه ناسیونالیست تندرو و دست راستی "گرگ‌های خاکستری" و گروه‌های کوچک مافیایی در قلب دولت ترکیه را که همچنان در اروپا فعال هستند، عاملان قتل سه فعال کرد زن می‌دانند. 

این گروه‌های دست راستی در طول سال‌های ۹۰ که حکومت ترکیه در جنوب شرقی این کشور با کردها درگیر بود مسئول ناپدید شدن هزاران کرد بودند. 

در ترکیه حزب ناسیونالیست و محافظه‌کار اقدام ملی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در قدرت حضور داشت نیز با مذاکرات دولت و عبدالله اوجالان مخالف است.»/عصرایران