سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جالب ترین قبرستان های جهان


در شهرها و روستاهای جهان می توان یک یا چند قبرستان کوچک یا بزرگ را که مختص دفن اهالی است پیدا کرد. در این مطلب ما قصد داریم شما را با عجیب ترین قبرستان های جهان آشنا کنیم.

باشگاه خبرنگاران: اگر می خواهید با قبرستانی که در آن به طور مرتب فیلمبرداری صورت می گیرد و با قبرستانی که خانه کارمندان و کارگران آن در خود قبرستان واقع شده است آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

در شهرها و روستاهای جهان می توان یک یا چند قبرستان کوچک یا بزرگ را که مختص دفن اهالی است پیدا کرد. در این مطلب ما قصد داریم شما را با عجیب ترین قبرستان های جهان آشنا کنیم.

قبرستان «La Recoleta»







این قبرستان در شهر بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین واقع است و بسیاری از سیاستمداران و شخصیت های مشهور در این گورستان مدفون هستند. این قبرتسان شبیه به یک شهر طراحی شده و دارای خیابان ها و گذرهای فرعی بسیار زیادی است. در این گورستان خانه هایی نیز ساخته شده است که توسط افرادی که در قبرستان کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این افراد به نظافت و نگهداری از قبرستان و محیط اطراف پرداخته و در قبرستان نیز زندگی می کنند.







قبرستان قدیمی یهودیان در پراگ



این قبرستان یکی از قدیمی ترین قبرستان های جهان است و از سال 1439 تا 1787 میلادی فعال بوده است. نحوه قرارگرفتن سنگ قبرها و همچنین فاصله بین آنها ازجمله نکات جالب به کار رفته در این قبرستان است. این قبرستان ازجمله معدود قبرستان های یهودیان در جمهوری چک است که در زمان اشغال این کشور توسط نازی ها سالم باقی مانده است.





قبرستان «Green-Wood»





این قبرستان در شهر نیویورک آمریکا امروزه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. چیزی حدود 600 هزار نفر در این محل دفن شده اند و همچنین یادبود سربازان کشته شده در جنگ در این محل قرار دارد. بسیاری از افراد مشهور در شهر نیویورک که در نیمه دوم قرن 19 میلادی مثل پدر، عمو و همسر اول «تئودور روزولت» رییس جمهور آمریکا یا «ساموئل اف.بی مورس»، مخترع امواج و علایم مورس، در این شهر زندگی می کردند در این گورستان به خاک سپرده شده اند.





قبرستان و پارک یادبود «Forest Lawn»



این پارک و قبرستان موردنظر در منطقه هالیوود در شهر لس آنجلس آمریکا قرار دارد. نمای ورودی زیبای این محل و همچنین وجود مدفن بسیاری از مشاهیر سینمای آمریکا ازجمله نکات جالب این قبرستان است. هرساله سکانس های زیادی از فیلم های هالیوودی در این محل با حضور مشهورترین بازیگران جهان ضبط می شود که این اقدام باعث جذب تعداد زیادی توریست به این مکان می شود.







قبرستان «Merry» در رومانی







این قبرستان مدفن بسیاری از شعرا و روشنفکران رومانیایی است که در طول سال های متعدد و پس از مرگ در این محل دفن شده اند. در بالای مدفن بسیاری از این افراد در این قبرستان تصویری از آنها و جملاتی از این افراد روی یک بدنه چوبی حک شده است. استفاده از این بدنه های چوبی نمایی زیبا به قبرستان داده است.







ویدیو مرتبط :
بزرگ ترین قبرستان هواپیمای جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسی جالب از قهرمان تقلب جهان