سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تیری به تاریكی رها كردن



 

ضرب المثل, تیراندازی

عبارت مثلی بالا ، در ارتباط با این زمره از مردم دیر آمده و شتاب زده به كار می رود كه از بابت تعرض و كنایه می گویند :
تیری به تاریكی رها كرد ، یعنی كوركورانه عمل كرد . از نظر مالی زیان و خسران دید .
آورده اند كه ...
عبارت تیری به تاریك رها كرد ، اختصاص به اعراب مصر جاهلیت دارد كه البته تا دوران صدر اسلام و بعد از آن هم ادامه پیدا كرده است .
توضیح آنكه كمانداران عرب ، همه ساله مسابقاتی ترتیب می دادند تا كسانیكه در علم كمانداران و تیراندازی بهتر و بیشتر از دیگران ورزیدگی و مهارت دارند برگزیده شدند .
طریق و روش مسابقه تیراندازی انواع و اقسام مختلف داشت .
یكی از آنها روش تیری به تاریك رها كردن بود ، به این ترتیب كه سپر پولادین را به دیوار نصب می كردند و داوطلبان مسابقه در فاصله معینی از دیوار مزبور قبل از غروب آفتاب می ایستادند و سپر مقابل را كاملاً از مد نظر می گذراندند سپس تأمل می كردند تا هوا كاملاً تاریك شود و سپر مقابل مطلقاً دیده نشود . در آن موقع هر یك از داوطلبان با سابقه ذهنی كه از محل و موقعیت خود و سپر مقابل داشت سه تیر پیاپی به سوی هدف سپر ، رها می كرد . اگر صدا بر می خواست معلوم بود كه تیر به هدف خورده و گرنه به خطا رفته است در واقع عبارت تیری در تاریكی رها كردن مأخوذ از این نوع مسابقه تیراندازی اعراب است كه بعدها بصورت ضرب المثل درآمده است .
منبع:shamimm.ir


ویدیو مرتبط :
پیام فوتبالیست هابه مناسبت خداحافظی تیری آنری-مرسی تیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیرهای حرفه‌ای در تاریكی كمین می‌كردند



 

 

 

 

اعضای یك باند زورگیری كه از چندی پیش تحت تعقیب پلیس آگاهی بودند، پس از تعقیب و گریز در خیابان‌های تهران بازداشت شدند.


از چندی پیش تعدادی از شهروندان با مراجعه به دادسراهای تهران با ارائه شكایت‌هایی عنوان كردند كه از سوی ۴ سرنشین ۲ دستگاه موتورسیكلت مورد حمله قرار گرفته و پس از ضرب و جرح اموالشان به سرقت رفته است.



با افزایش این شكایت‌ها، پرونده به صورت ویژه در دستوركار ماموران اداره ۵ پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیق از مالباختگان مشخص شد سارقان زورگیر در ساعات پایانی شب با كمین در تاریكی به یكباره به سوی مالباختگان حمله‌ور شده و اموال آنها را سرقت كرده‌اند.



با جمع‌بندی شكایت‌ها و در حالی كه جستجو برای دستگیری سارقان زورگیر و قداره‌بند ادامه داشت، ساعت۳ بامداد ۱۰ بهمن‌ماه ماموران كلانتری ۱۴۸ انقلاب در خیابان ولیعصر به ۳ سرنشین یك دستگاه موتورسیكلت پولسار ظنین شده و دستور توقف صادر كردند اما آنها بدون توجه به دستور ماموران فرار كردند كه در پی تعقیب آنها و به علت ناتوانی راننده موتورسیكلت در كنترل وسیله نقلیه، هر سه نفر زمین خورده و دستگیر شدند.



با دستگیری هر سه نفر و كشف ۳ قبضه چاقو از آنها متهمان با تشكیل پرونده تحویل پلیس آگاهی شدند و پس از بررسی سوابق‌شان، مشخص شد هر سه متهم دارای سوابق متعدد كیفری در زمینه سرقت و كیف‌قاپی بوده و از افراد شرور غرب تهران هستند كه اعتیاد شدیدی به مواد مخدر شیشه دارند.



با اعتراف ۳ متهم دستگیر شده به چندین فقره سرقت و زورگیری مشخص شد آنها همان مجرمان تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند كه پیش از این پرونده‌شان در اداره ۵ پلیس آگاهی مطرح بوده است.



سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌‌های خاص پلیس آگاهی با اشاره به پرونده اتهامی اعضای این باند گفت: پس از اعترافات متهمان، دیگر عضو این باند كه از دستگیری همدستان خود اطلاع یافته بود در حالی دستگیر شد كه قصد داشت یك دستگاه موتورسیكلت دیگر را كه در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد، از مخفیگاه خود به مكان دیگری منتقل كند. با اعتراف متهمان به چندین فقره زورگیری، تحقیق از آنها ادامه دارد.