سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تولد یک لاک‌پشت‌ نادر پس از یک قرن +عکس


برای اولین بار و پس از یک قرن، لاک‌پشت‌ها در جزایر گالاپاگوس به دنیا آمدند.

خبرگزاری مهر: برای اولین بار و پس از یک قرن، لاک‌پشت‌ها در جزایر گالاپاگوس به دنیا آمدند.

در ماه دسامبر گذشته زیست شناسان یک سرشماری از لاک پشت‌های غول پیکر در یکی از جزایر گالاپاگوس داشتند؛ در این سرشماری آنها اولین تولد لاک‌پشت‌های کوچک را پس از یک قرن مشاهده کردند.

کشف غیر منتظره 10 لاک‌پشت کوچک در نتیجه نابودی موش‌های صحرایی بوده است؛ موش‌های صحرایی به مدت دو سال در جزیره بودند که توسط هلی‌کوپتر تمام جزیره سم پاشی شد، البته این مسمومیت در جانوران دیگر و گیاهان اثری نگذاشت و بی ضرر بود اما موش‌ها را از بین برد.

در قرن 17 و 18 لاک پشت‌ها در گالاپاگوس توسط دزدان دریایی و موش‌های سفید و سیاه نابود می‌شدند و از آن موقع به مدت 150 سال هیچ نوزاد لاک پشتی در این جزیره زندگی نکرده است.

در سال‌های 60 لاک‌پشت غول پیکر جزیره بینسون در حال انقراض بودند؛ این گونه لاک پشت بیش از 100 سال زندگی می‌کند.

سال‌ها پیش موسسه چارلز داروین و پارک ملی گالاپاگوس با دقت شروع به جمع آوری تخم لاک پشت‌ها کردند و 4-5 سال پس از خروج تخم تا زمانی که جوان می‌شدند از آنها نگهداری می‌کردند تا به زیستگاه طبیعی خود برده شوند.

تولد لاک‌پشت‌ها پس از یک قرن در جزایر گالاپاگوس+تصاویر

تولد لاک‌پشت‌ها پس از یک قرن در جزایر گالاپاگوس+تصاویر

تولد لاک‌پشت‌ها پس از یک قرن در جزایر گالاپاگوس+تصاویر


ویدیو مرتبط :
قتل عام لاک پشت ها (قبل از تولد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد کودک در پشت ترافیک(+عکس)



 

 

تولد کودک در پشت ترافیک

 

با طولانی شدن مسیر، سالیوان - شوهر او - خودرو خود را در کنار خیابان پارک کرده و آسبورن کودک خود را در کنار خیابان بدنیا آورد.زن ۲۹ ساله‌ای که جهت وضع حمل رهسپار بیمارستان بود، پشت ترافیک کودک خود را به دنیا آورد.

 

به گزارش "فردا" به نقل از سایت روزنامه تلگراف (چاپ لندن)، در حالی که آسبورن ۲۹ ساله به همراه شوهر خود راهی بیمارستان بودند در ترافیک سنگینی گیر افتادند.

 

بنا به گفته آنها این مسیر معمولا بیش از ۵ دقیقه طول نمی‌کشید اما با طولانی شدن این روند، سالیوان – شوهر او - خودرو خود را در کنار خیابان پارک کرده و آسبورن کودک خود را در کنار خیابان بدنیا آورد.

 

تولد کودک در پشت ترافیک

 

از سوی دیگر مامورین مرکز کنترل ترافیک در ابتدا با دیدن توقف خودروی آنها در کنار خیابان متعجب شدند ولی بعد از آگاه شدن از قضیه، با دوربین‌های خود صحنه‌هایی از تولد کودک را به ثبت رساندند.

 

آسبورن و سالیوان با یکدیگر قرار گذاشته‌اند که در هجدهمین سالگرد تولد کودکشان این فیلم را به عنوان هدیه به او تقدیم کنند./عصرایران