سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تولد نوزاد هنگ‌کنگی با دو جنین در شکم!


پدیده‌ای آشنا اما بسیار نادر در هنگ کنگ تکرار شد. یک دختر نوزاد با دو قلویی در شکم خود به دنیا آمد. متخصصان درباره علت این پدیده گمانه‌زنی می‌کنند. مادر این نوزاد سابقه چند سقط جنین‌ داشته است.

شفقنا: پدیده‌ای آشنا اما بسیار نادر در هنگ کنگ تکرار شد. یک دختر نوزاد با دو قلویی در شکم خود به دنیا آمد. متخصصان درباره علت این پدیده گمانه‌زنی می‌کنند. مادر این نوزاد سابقه چند سقط جنین‌ داشته است.

به دنیا آمدن نوزاد هنگ‌کنگی با دو جنین در شکم!

به گزارش دویچه وله: در بیمارستان "کویین الیزابت" هنگ کنگ نوزاد دختری با دوقلویی در شکم خود به دنیا آمده است. جراحان بیمارستان نوزاد دختر را پس از آن‌که به سه هفتگی رسید مورد عمل جراحی قرار دادند تا دو جنین را از شکم او خارج کنند.

دو قلوها دارای پا، دست، ستون فقرات، قفسه سینه و ارگان‌های داخلی بوده‌اند. پوست آن‌ها نیز تشکیل شده بوده است. هر دو بند ناف داشته‌اند. وزن یکی از آن‌ها ۱۴،۲ و دیگری ۹،۳ گرم بوده است.

عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و دختر نوزاد هشت روز پس از انجام آن از بیمارستان مرخص شده است.

به نوشته نشریه بریتانیایی "Mirror"، وضعیت این نوزاد دختر در جهان پزشکی به عنوان "جنین در جنین" شناخته شده است. در هر پانصد هزار بار زایمان یک بار چنین پدیده‌ای پیش می‌آید، اما تا کنون تنها دویست مورد آن ثبت شده است.

به گفته دکتر یو کای مان، متخصص زنان و استاد دانشگاه هنگ کنگ، این نخستین بار است که پدیده "جنین در جنین" در هنگ کنگ مشاهده و ثبت شده است.

دکتر یو کای مان گفته است که پزشکان در آزمایش‌های پیش از زایمان متوجه وجود دو جنین در شکم جنین نشده بودند. به گفته او، دو جنین داخل شکم جنین بسیار کوچک و غیر قابل کشف بوده‌اند.

پزشکان تنها یک زایده در طرف چپ کودکی که هنوز به دنیا نیامده بود یافته بودند و می‌پنداشتند که این زایده یک تومور باشد. اما پس از آن‌که کودک به دنیا می‌آید، آزمایش سونوگرافی نشان می‌دهد که زایده‌ای که پزشکان دیده بوده‌اند در حقیقت دو جنین هستند.

به گفته دکتر یو کای ‌مان از آنجا که نوزاد دختر نمی‌تواند باردار شده باشد، باید گفت که لقاح در این مورد با مشکل روبرو بوده و جنین در محل اشتباهی تشکیل شده بوده است.

سازمان بهداشت جهانی این مورد را به عنوان نوعی سرطان دسته‌بندی کرده است. علل ایجاد این پدیده غیرعادی هنوز کاملا روشن نیست. ممکن است که سقط جنین‌های مکرر مادر پیش از تولد نوزاد دختر موجب بروز این پدیده شده باشد.

"ژورنال پزشکی هنگ کنگ" نوشته است که گسترش آزمایش‌های سونوگرافی فراصوتی پیش از تولد می‌تواند به کشف علل بروز پدیده "جنین در جنین" کمک کند.


ویدیو مرتبط :
مردم ازاری به سبک هنگ کنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر هنگ‌کنگی با دو بچه در شکم به‌دنیا آمد



پدیده‌ای بسیار نادر در هنگ کنگ تکرار شد. یک دختر نوزاد با دو قلویی در شکم خود به دنیا آمد. متخصصان درباره علت این پدیده گمانه‌زنی می‌کنند. آیا دلیل آن می‌تواند سقط جنین‌های سابق مادر نوزاد باشد؟

دختر هنگ‌کنگی با دو بچه در شکم به‌دنیا آمد

یک انسان در شکم یک انسان در شکم یک انسان، آنچه یادآور عروسک‌های تو در توی روسی "ماتروشکا" است، در واقعیت اتفاق می‌افتد، اگر چه به ندرت. به نوشته نشریه بریتانیایی "Mirror"، در بیمارستان "کویین الیزابت" هنگ کنگ نوزاد دختری با دوقلویی در شکم خود به دنیا آمده است. جراحان بیمارستان نوزاد دختر را پس از آن‌که به سه هفتگی رسید مورد عمل جراحی قرار دادند تا دو جنین را از شکم او خارج کنند.

دو قلوها دارای پا، دست، ستون فقرات، قفسه سینه و ارگان‌های داخلی بوده‌اند. پوست آن‌ها نیز تشکیل شده بوده است. هر دو بند ناف داشته‌اند. وزن یکی از آن‌ها 14،2 و دیگری 9،3 گرم بوده است. عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و دختر نوزاد هشت روز پس از انجام آن از بیمارستان مرخص شده است.

وضعیت این نوزاد دختر در جهان پزشکی به عنوان "جنین در جنین" شناخته شده است. در هر پانصد هزار بار زایمان یک بار چنین پدیده‌ای پیش می‌آید، اما تا کنون تنها دویست مورد آن ثبت شده است. به گفته دکتر یو کای مان، متخصص زنان و استاد دانشگاه هنگ کنگ، این نخستین بار است که پدیده "جنین در جنین" در هنگ کنگ مشاهده و ثبت شده است.

دکتر یو کای مان گفته است که پزشکان در آزمایش‌های پیش از زایمان متوجه وجود دو جنین در شکم جنین نشده بودند. به گفته او، دو جنین داخل شکم جنین بسیار کوچک و غیر قابل کشف بوده‌اند. پزشکان تنها یک زایده در طرف چپ کودکی که هنوز به دنیا نیامده بود یافته بودند و می‌پنداشتند که این زایده یک تومور باشد. اما پس از آن‌که کودک به دنیا می‌آید، آزمایش سونوگرافی نشان می‌دهد که زایده‌ای که پزشکان دیده بوده‌اند در حقیقت دو جنین هستند.

به گفته دکتر یو کای ‌مان از آنجا که نوزاد دختر نمی‌تواند باردار شده باشد، باید گفت که لقاح در این مورد با مشکل روبرو بوده و جنین در محل اشتباهی تشکیل شده بوده است. سازمان بهداشت جهانی این مورد را به عنوان نوعی سرطان دسته‌بندی کرده است. علل ایجاد این پدیده غیرعادی هنوز کاملا روشن نیست. ممکن است که سقط جنین‌های مکرر مادر پیش از تولد نوزاد دختر موجب بروز این پدیده شده باشد. "ژورنال پزشکی هنگ کنگ" نوشته است که گسترش آزمایش‌های سونوگرافی فراصوتی پیش از تولد می‌تواند به کشف علل بروز پدیده "جنین در جنین" کمک کند.
اخبارگوناگون - بهار