سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

توالت پیشرفته‌ی بی‌نیاز از آب


۲/۳ میلیارد نفر از مردم جهان، به توالت‌های تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند و همین موضوع، عامل بیماری‌های متعددی در کشورهای فقیر است.

وبسایت وی آر: ۲/۳ میلیارد نفر از مردم جهان، به توالت‌های تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند و همین موضوع، عامل بیماری‌های متعددی در کشورهای فقیر است. اما به تازگی، پژوهشگران دانشگاه «کرن‌فیلد» انگلیس سیستم جدیدی برای توالت طراحی کرده‌اند که بدون نیاز به آب، فضولات انسان را به الکتریسیته و آب تمیز تبدیل می‌کند. این سیستم که «توالت نانوغشا» نام گرفته، امسال در کشور غنا آزمایش خواهد شد.

جادوی توالت با بسته شدن در آن آغاز می‌شود. کاسه‌ی توالت با مکانیسمی دوَرانی، فاضلاب را به دالان رسوب هدایت کرده و بوی بدش را حبس می‌کند. فاضلاب از نانوغشای خاصی رد می‌شود که مولکول‌های آب را به صورت بخار جدا می‌‌کند. آب بدون میکروب و ذرات جامد، به سوی دالان میعانی می‌رود که با نانودانه‌های آب‌دوست، لایه‌گذاری شده و درنهایت، در حالت مایع در مخزن جمع می‌شود. آب حاصل، مناسب شست‌وشو یا کشاورزی است.

ضایعات جامد و میکروب‌ها، به کمک پیچ ارشمیدس به دالان دیگری انتقال می‌یابند تا سوزانده شده و انرژی حاصل‌ از آن‌ها، صرف تامین نیروی فیلتر نانوغشا و هم‌چنین شارژ گجت‌هایی مثل تلفن همراه شود. خاکستر به‌جامانده آلودگی ندارد و به‌عنوان کود در کشاورزی مصرف می‌شود.

توالت پیشرفته‌ی بی‌نیاز از آب


ویدیو مرتبط :
مت دیمن با آب توالت چالش سطل آب یخ را تجربه کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: ایران نه به سانتریفیوژ نیاز دارد، نه به نیروگاه آب سنگین



 سانتریفیوژ و غنی‌سازی پلوتونیوم

نتانیاهو: ایران نه به سانتریفیوژ نیاز دارد، نه به نیروگاه آب سنگین

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر گفت ایران برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نیازی به غنی‌سازی ندارد و مدعی شد تهران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، بار دیگر ادعاهای خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و گفت تهران برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود به نیازی به سانتریفیوژ و غنی‌سازی پلوتونیوم ندارد.

نتانیاهو اصلی‌ترین مخالف برنامه هسته‌ای ایران است و بارها اعلام کرده است تهران باید به طور کامل برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت اگر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران با وی تماس بگیرد، از او خواهد خواست که از تلاش برای نابودی اسرائیل دست بردارد.

/فارس