سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تنها مسلمانی که 21 ساعت روزه می گیرد


ساعات روزه داری در مناطق مختلف جهان متفاوت است، اما در جزیره "گرینلند" در شمالی ترین منطقه اروپا و از توابع دانمارک، به بالاترین حد خود می رسد، به طوری که شخص مسلمان در این منطقه باید 21 ساعت از شبانه روز را روزه بگیرد.

العالم: ساعات روزه داری در مناطق مختلف جهان متفاوت است، اما در جزیره "گرینلند" در شمالی ترین منطقه اروپا و از توابع دانمارک، به بالاترین حد خود می رسد، به طوری که شخص مسلمان در این منطقه باید 21 ساعت از شبانه روز را روزه بگیرد.

 تنها مسلمان ساکن این جزیره "یخی"، شخصی لبنانی الاصل است که "وسام الزقیر" نام دارد.

الزقیر، صاحب یک رستوران در شهر "ناک"، پایتخت گرینلند است. او در طول روز کار می کند و از هنگام مغرب، فقط سه ساعت برای خوردن افطار، تهیه سحری و خواندن نمازهایش فرصت دارد.

به نوشته پایگاه اینترنتی "انمید"، الزقیر از این که تنها مسلمانِ این جزیره پهناور است، به ادامه حضور خود به عنوان تنها فرد مسلمان در این منطقه افتخار می کند و با این که لبنان وطن دوم او محسوب می شود و می تواند برای روزه گرفتن به لبنان برگردد و در شرایطی مناسب تر روزه بدارد، اما او ترجیح می دهد ماه رمضان را در شرایط سخت گرینلند، روزه بگیرد.

تنها مسلمانی که 21 ساعت روزه می گیرد


ویدیو مرتبط :
‫رژیم ذهنی 21 روزه | موفقیت | برایان تریسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزه داری مسلمانان در جهان: از 9 ساعت در آرژانتین تا 21 ساعت در دانمارک



اخبار,اخبار اجتماعی , روزه داری مسلمانان در جهان

 

اخبار اجتماعی - روزه داری مسلمانان در جهان: از 9 ساعت در آرژانتین تا 21 ساعت در دانمارک

کشورهای سوئد،‌ نروژ و ایسلند هم این زمان 20 ساعت در روز است. در کشورهای هلند و بلژیک هم زمان روزه داری 18.5 ساعت،‌ اسپانیا 17.5 ساعت،‌ ترکیه 17 ساعت،‌ آلمان و انگلیس 16.5 ساعت و ایتالیا و فرانسه هم 16 ساعت است.

مدت روزه داری مسلمانان در مناطق مختلف جهان متفاوت و کم و زیاد است. کمترین میزان روزه داری مسلمانان مربوط به آرژانتین و بیشترین زمان هم در دانمارک ثبت شده است.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آناتولی ترکیه هم در گزارشی به ساعت های روزه گیری در کشورها و مناطق مختلف جهان پرداخت.

برهمین اساس،‌ مسلمانان اروپا در ماه رمضان امسال بیشترین مدت را در میان دیگر مناطق جهان،‌ روزه می گیرند. حداکثر زمان روزه گیری جهان به مدت 21 ساعت در دانمارک است.
 
در مقابل، زمان روزه داری مسلمانان آرژانتین هم با تنها 9.5 ساعت کمترین میزان در جهان است.
ساعت های روزه داری در قاره آفریقا هم متنوع است و از 10.5 ساعت آغاز و تا 16.5 ساعت می رسد.

روزه داری مسلمانان در جهان: از 9 ساعت در آرژانتین تا 21 ساعت در دانمارک

مسلمانان آفریقای جنوبی 10.5 ساعت،‌ الجزایر،‌ لیبی، مراکش و سودان 14 ساعت،‌ تونس 15 ساعت و مصر 16.5 ساعت روزه می گیرند.

مسلمانان استرالیا هم 10 ساعت،‌ پاکستان،‌سنگاپور، هند و مالزی 12 ساعت روزه داری می کنند.

در کشورهای سوئد،‌ نروژ و ایسلند هم این زمان 20 ساعت در روز است. در کشورهای هلند و بلژیک هم زمان روزه داری 18.5 ساعت،‌ اسپانیا 17.5 ساعت،‌ ترکیه 17 ساعت،‌ آلمان و انگلیس 16.5 ساعت و ایتالیا و فرانسه هم 16 ساعت است.

در قاره آمریکای شمالی هم مسلمانان آمریکا 15 ساعت و در مکزیک 13 ساعت و 20 دقیقه روزه می گیرند.
 ساعت های روزه داری در مناطق مختلف جهان،‌ بحث  و جدل های بسیاری را در میان علمای اسلامی به دنبال داشته است که از جمله می توان به نظر روحانی ارشد دولت مصر اشاره کرد.

"علی جمعه" روحانی ارشد وقت دولت مصر در سال 2009 با صدور فتوایی اعلام کرده بود مسلمانان در کشورهای غربی می توانند در صورتی که ساعت روزه داری شان بیش از 18 ساعت شود به زمان شهر مکه، افطار کنند.

این نظر هم با موافقت ها و مخالفت هایی در میان روحانیون و علمای اسلامی روبه رو شد.
  اخبار اجتماعی - عصر ایران