سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تلفیق هنر معاصر با قالی های آذربایجان


یک هنرمند آذربایجانی به نام فائق احمد (Faig Ahmed) نقوش و الگوهای فرش های سنتی آذربایجان را تکه تکه کرده یا تغییر شکل داده و طرح هایی جدید از دل آنها به دست آورده که به نوعی جزو آثار هنر معاصر تلقی می شود.

صبح بخیر: یک هنرمند آذربایجانی به نام فائق احمد (Faig Ahmed) نقوش و الگوهای فرش های سنتی آذربایجان را تکه تکه کرده یا تغییر شکل داده و طرح هایی جدید از دل آنها به دست آورده که به نوعی جزو آثار هنر معاصر تلقی می شود.

او می گوید:" چیز دیگری که مرا علاقه مند می کند الگوست، الگوها و نقش و نگار ها در هر فرهنگی وجود دارند، بعضی با هم مشابه اند و بعضی کاملا با هم تفاوت دارند. من به آنها مثل کلمات و عبارات نگاه می کنم که قابل خواندن و ترجمه به زبانی که ما می فهمیم هستند."

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر

قالی های معاصر


ویدیو مرتبط :
مستند قالی آذربایجان ،مسحور هنر فرش در بازار تبریز بخش2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی»



 

 

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی» در موزه لس آنجلس

 

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی» در موزه لس آنجلس .آثاری از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری كه از سوی بخش هنر اسلامی موزه هنر لس آنجلس خریداری شده است، این روزها در نمایشگاهی با عنوان «یك، دو، سه؛ هنرمندان معاصر ایرانی» در بخش خاورمیانه این موزه به نمایش در آمده است.



آثاری از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری كه از سوی بخش هنر اسلامی موزه هنر لس آنجلس خریداری شده است، این روزها در نمایشگاهی با عنوان «یك، دو، سه؛ هنرمندان معاصر ایرانی» در بخش خاورمیانه این موزه به نمایش در آمده است.

موزه هنر لس آنجلس معروف به «لاكما-LACMA» چندی پیش دو تابلو عكس از مجموعه «تصویر خیال: قرمز» از مجموعه عكس های مونتاژ شده ی جلالی از نگاتیوهای دوره قاجار را خریداری كرد.

این موزه هم چنین دو تابلو از سمیرا علیخانزاده هنرمند نقاش معاصر ایرانی خریداری كرده است.

این تابلوها در ادامه تجربیات قبلی علیخانزاده و با تركیب عكس های قدیمی و فرش ایرانی كار شده اند كه پیش از این نمونه ای از آنها را در یكی از نمایشگاه گروهی فرش ایرانی در گالری اثر به نمایش گذاشته بود.

هم چنین موزه «لاكما»، شش تابلو از مجموعه چاپ دیجیتالی یاسمن عامری با موضوع زنان خریداری كرده است.

گفتنی است:تمامی آثار خریداری شده از سوی این موزه در ارتباط با موضوع زنان در هنر معاصر ایرانی است كه این روزها در تالار خاورمیانه موزه لس آنجلس به نمایش در آمده است و نمایش آن تا یك ماه آینده ادامه دارد.... /خبرگزارى ایسنا