سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تلسکوپ دماغی! +عکس


شهرهای زیادی در آمریکا استفاده از بعضی از مواد مخدر از جمله ماری جوانا را قانونی کرده‌اند، اما در همین حال استعمال مواد در مکان‌های عمومی در صورتی که با بوی زننده همراه باشد و باعث آزار دیگران شود، جریمه سنگینی تا دو هزار دلار در بر خواهد داشت.

یک پزشک: شهرهای زیادی در آمریکا استفاده از بعضی از مواد مخدر از جمله ماری جوانا را قانونی کرده‌اند، اما در همین حال استعمال مواد در مکان‌های عمومی در صورتی که با بوی زننده همراه باشد و باعث آزار دیگران شود، جریمه سنگینی تا دو هزار دلار در بر خواهد داشت.

اما برای کشف این جرم، یعنی پراکندن بوی زننده مواد، مسلما پلیس‌ها نیاز به یک وسیله کمکی دارند، این وسایل در چند نسخه متفاوت ساخته شده‌اند.

نسخه ساده این وسیله حدود ۱۵۰۰ دلار قسمت دارد و پلیس با آن می‌تواند همانگونه که می‌شود با یک دوربین چشمی به اشیای دور نگاه می‌کنیم، متوجه بوهای پیرامونی در جهات متفاوت شود.



نوع پچییده‌تر وسیله گران‌تر است و ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد و می‌تواند غلظت بوها و موقعیت GPS محل ثبت بو را ثبت کند.


ویدیو مرتبط :
تلسکوپ هابل: تازه ترین عکس از کهکشان آندرومدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی با تلسکوپ هابل +عکس



 تلسکوپ هابل عکس های هنری بسیار زیادی از اعماق آسمان ها گرفته است و هر کدام از آن ها ذره ای از قدرت خداوند راه نمایش گذاشته اند. حال فرض کنید که این عکس های هنرمندانه خودش بخواهند هنر شوند.

به تازگی یک دانشجوی نجوم به نام "الکس هریسون پارکر" با استفاده از عکس هایی که تلسکوپ هابل تا به حال از آسمان گرفته است نقاشی قدیمی ونگوگ را دوباره ترسیم کرده است.

 

 تلسکوپ هابل,نقاشی با تلسکوپ هابل,نقاشی کردن

 او می گوید برای تولد 22 سالگی تلسکوپ ابل این کار را انجام داده است و بیش از 100 عکس برتر این تلسکوپ را دانلود و در کنار هم قرار داده است.

او همچنین می گوید نقاشی ونگوگ را به این علت انتخاب کرده است که نمایی از آسمان و کهکشان ها را در دل خودش داشته است و به همین علت تناسبی میان آن ها دیده است.

 

 تلسکوپ هابل,نقاشی با تلسکوپ هابل,نقاشی کردن

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران