سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تفکیک جنسیتی در 73 سال پیش! +عکس


ظام «3ـ3ـ6» به معنای دوره 6 ساله ابتدایی، 3 سال دبیرستان (سیکل اول) و 3 سال دبیرستان (سیکل دوم) است که در دوره ابتدایی از سال 1302 شمسی و در دوره متوسطه از مهرماه سال 1313 آغاز شد

خبرگزاری فارس: نظام «3ـ3ـ6» به معنای دوره 6 ساله ابتدایی، 3 سال دبیرستان (سیکل اول) و 3 سال دبیرستان (سیکل دوم) است که در دوره ابتدایی از سال 1302 شمسی و در دوره متوسطه از مهرماه سال 1313 آغاز شد؛ این نظام ادامه داشت تا در سال 1353 که نظام «4ـ3ـ5» به معنای 5 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی و 4 سال متوسطه اجرا شد.

نظام آموزشی در این سال‌ها تغییراتی داشت تا در سال 1391 که به طور رسمی نظام «3ـ3ـ6» به عنوان مقدمه نظام «3ـ3ـ3ـ3» آغاز شده است؛ نظام «3ـ3ـ3ـ3» به معنای 3 سال دوره اول ابتدایی، 3 سال دوره دوم ابتدایی، 3 سال دوره اول متوسطه و 3 سال دوره دوم متوسطه است.

تفکیک جنسیتی در 73 سال پیش! +عکس

تفکیک جنسیتی در 73 سال پیش! +عکس
 
امسال که «3ـ3ـ6» اجرایی شد، کتب درسی جدید برای پایه ششم ابتدایی تألیف شد.

کتاب ششم ابتدایی در قدیم برای دانش‌آموزان دختر و پسر متفاوت بود.

تفکیک جنسیتی در 73 سال پیش! +عکس

تفکیک جنسیتی در 73 سال پیش! +عکس


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد هاشمی از خشکه مقدسی با مردم: تفکیک جنسیتی نتیجه عکس می دهد!



اخبار,اخبار سیاسی ,تفکیک جنسیتی قالیباف


اخبار سیاسی - انتقاد هاشمی از خشکه مقدسی با مردم: تفکیک جنسیتی نتیجه عکس می دهد!

 آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد صریح از خشک مقدسی ها با مردم، تاکید کرد: بخشی از آنچه كه الان اتفاق افتاده ،عكس‌العمل‌ سخت‌گیری‌هایی است كه در مساله حجاب انجام دادند كه برای جامعه مخصوصاً در زنها حالت فرار درست كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی،  گزیده پاسخ های ایشان به کیهان در سال 82 در پی می آید:

مثلا از من می‌پرسیدند: زن می‌تواند كت و دامن بپوشد؟ گفتم: چه اشكالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم كه رنگ را خدا تعیین نكرده است. رنگ سیاهی كه ما انتخاب كردیم، درست ضد آن چیزی است كه اهل بیت(ع) انتخاب كردند. آنها سفید یا سبز می‌پوشیدند. بنی‌عباس بودند كه سیاه را آوردند. گفتم كاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید.

كاری به شكل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، حالا لباس هرچه می‌خواهد، باشد. نباید تبرج باشد، چون یك اصل اسلامی است. بنابراین ما مسایل فرهنگی را در حد اعتدال قبول داریم. یعنی همان مقداری كه اسلام خواسته است و نه آن مقداری كه بخواهیم تحمیل كنیم.

شاید یادتان نباشد كه اگر استادی در دانشگاه ریش خود را می‌تراشید و یا لباس شیك می‌پوشید، مشكل داشت و سخت می‌گرفتند. می‌خواستند زنان ومردان را از هم جدا كنند و حتی سراغ درمان رفتند و گفتند كه طبیب زن برای زن و طبیب مرد برای مرد باشد. اینها همه سخت گیری های است که نتیجه عکس می دهد. اگر سخت‌گیری‌ها را رسمی كنیم برای جامعه مخصوصاً در زنها و جوانها حالت فرار درست می شود.

هنوز فكر می‌كنم اگر ابتكار را دست بگیریم، توقعات خانمها و جوانها را شرعاً می‌توانیم تامین كنیم و پیش خداوند هم حجت داریم. انقلاب اسلامی را هم می‌توانیم حفظ كنیم. لابد می‌دانید كه رهبری در مقابل فشار همین سخت‌گیری ها یك بار فرمودند: «وجهی برای تحمیل چادر نمی‌بینم»

در حدیث این جمله است: «ان‌الله یحب ان یوخذ برخصه كما یحب یوخذ بعزائمه»، خداوند همان مقدار كه می‌خواهد به تكلیف های واجب عمل شود، همان مقدار هم می‌خواهد به رخصتها عمل شود. امام(ره) همواره نصیحت می‌كردند كه در زندگی و در برخورد با مردم و در آموزش‌ها و منبرها، خواست‌ه های خشك‌مقدس‌ها و احتیاط های سخت را مطرح نكنید كه مردم بتوانند به طرف اسلام بروند. آیت‌الله بروجردی  می‌گفتند: «این احتیاط هایی كه ما می‌كنیم، خلاف احتیاط است. چون از بس سخت‌گیری می‌كنیم، افراد پشیمان می‌شوند. نباید بیشتر از همان مقدار كه خدا خواسته است، از مردم بخواهیم.». ما كه نمی‌خواهیم بیشتر از خدا و پیامبر (ص) مسلمان باشیم.

 اخبار سیاسی - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی