سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویر متحرک از طرح جدید برای فرار از آوار


ریزش آوار به ویژه در زلزله‌هایی که در نیمه‌های شب و خواب بودن افراد رخ می‌دهد یکی از عوامل مهم تلفات در موقع زمین لرزه است. اکنون گروهی از محققان تحتخوابی ویژه برای مناطق زلزله خیز طراحی کرده‌اند.

وبسایت خبرآنلاین: ریزش آوار به ویژه در زلزله‌هایی که در نیمه‌های شب و خواب بودن افراد رخ می‌دهد یکی از عوامل مهم تلفات در موقع زمین لرزه است. اکنون گروهی از محققان تحتخوابی ویژه برای مناطق زلزله خیز طراحی کرده‌اند.

تختخواب ضدزلزله را ببینید/تصاویر متحرک از طرح جدید برای فرار از آوار

این تختخواب با سنسورهای تشخیص زلزله‌ای كه دارد در موقع وقوع زمین لرزه فرد را به داخل یك جعبه بسیار مستحكم می‌برد. این جعبه طوری طراحی شده كه در مقابل ریزش آوار بسیار سنگین مقاوم است و در داخل آن هم محفظه‌هایی برای مواد اولیه لازم و همچنین راهی برای تهویه هوا در نظر گرفته شده است.

تختخواب ضدزلزله را ببینید/تصاویر متحرک از طرح جدید برای فرار از آوار

در داخل این محفظه چندین بسته مواد غذایی،لوازم امداد و نجات و همچنین آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است. ونگ ونكسی،مخترع چینی در سال 2010 برای اولین بار طرح این تختخواب را ثبت كرد اما از زمان تاكنون مشغول بهبود آن با همكاران خود است. برای این تختخواب همچنین مكانیزمی برای خروج پس از پایان زلزله در نظر گرفته شده است.


ویدیو مرتبط :
آموزش نجات در آوار - نحوه ورود به آوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح فرار سارق ۱۵ كیلو طلا ناكام ماند



 

 

 

۲ شرور كه با یك دستگاه خودروی پراید قصد فراری دادن سارق ۱۵ كیلوگرم طلا را از دادسرای جنایی تهران داشتند، روز گذشته دستگیر شدند.

 

صبح دیروز بازپرس ویژه قتل تهران از پنجره اتاق خود كه مشرف به خیابان ۱۲ فروردین است، با مشاهده یك دستگاه خودروی پراید فاقد پلاك كه با ۲ سرنشین مقابل ساختمان دادسرای جنایی متوقف شده بود، دستور توقیف آن را صادر كرد و ماموران پلیس آگاهی با سد كردن راه این خودرو، ۲ سرنشین آن را دستگیر و از داخل خودرو یك قبضه چاقو، زنجیر و یك گرز كشف كردند.



● اعتراف


صفرخاكی، دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی در این باره گفت: پس از دستگیری این دو متهم به دستور بازپرس حسین اصغرزاده، در تحقیقات مقدماتی مشخص شد آنها از بستگان متهمی هستند كه به اتهام سرقت ۱۵ كیلو طلا از یك دختر فراری دستگیر شده است.

 

وی افزود: این دو متهم با طراحی نقشه و حتی تهیه لباس با اطلاع از این كه متهم پرونده به دادسرا منتقل شده است، با حضور در محل قصد داشتند از طریق حمله به ماموران پلیس، او را فراری دهند اما ناكام ماندند.

 

● سرقت ۱۵ كیلو طلا از سوی دختر فراری


دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی در ارتباط با پرونده سرقت ۱۵ كیلو طلا گفت: چندی پیش والدین یك دختر ۱۷ ساله به نام الهام با حضور در دادسرای جنایی عنوان كردند، فرزند آنها به دلایل نامعلومی از منزل متواری و پس از چند روز كه در منزل خواهرش پنهان شده، ۱۵كیلو طلا از خانه آنها سرقت كرده است.

 

در پی این شكایت، دستور قضایی برای پیگیری و تحقیقات در این زمینه صادر شد و ۲۴ روز پس از زمان فرار دختر یاد شده، وی در یكی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی و دستگیر شد.

 

با انتقال دختر جوان به دادسرای جنایی، وی در تحقیقات گفت: مدتی پیش به دلیل اختلاف میان والدینم از خانه فرار كردم و چند روز در منزل خواهرم كه همسر وی مغازه طلافروشی دارد بودم تا این‌كه یك شب با سرقت ۱۵ كیلو طلای موجود در خانه، از آنجا فرار كردم.



● دختر فراری در دام


دختر جوان افزود: پس از سرقت طلاجات و تماس با یكی از دوستانم، عازم محل سكونت او در كرج شدم و در آنجا با اغفال از سوی برادر دوستم، او همه طلاها را به سرقت برد.

 

دختر ۱۷ ساله ادامه داد: دوستم و برادرش پس از سرقت طلاها، مرا از خانه خود بیرون كردند و من نیز در حالی كه سرگردان بودم، از سوی پلیس دستگیر شدم.

 

به گفته قاضی جنایی، در پی این اعترافات، دستور قضایی برای دستگیری خواهر و برادر متهم كه ۱۵ كیلو طلای مسروقه را از دختر فراری سرقت كرده بودند صادر شد و ماموران هر دو نفر را در محل سكونت‌شان دستگیر كردند.

 

دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی خاطرنشان كرد: در حالی كه تحقیقات از ۲ متهم پرونده برای كشف ۱۵ كیلو طلای سرقتی ادامه داشت، ۲ متهم شرور كه برای فراری دادن جوان متهم مقابل دادسرا منتظر فرصت بودند، دستگیر شدند كه در حال حاضر پرونده با دستگیری این دو متهم ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.