سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویر: زنان کارگر در معدن


در پی فقر شدید در كشور بوسنی بسیاری از كارگران معدن های ذغال سنگ و دیگر معادن را زنان این كشور تشكیل می دهند.

باشگاه خبرنگارن: تصاویر فوق متعلق به یك معدن ذغال سنگ در بوسنی و هرزگوین است كه 10 نفر از كارگران این معدن را زنان تشكیل می دهند.

این زنان كه تماما از قشر ضعیف این كشور محسوب می شوند با كار كردن در معادن سعی در نجات خانواده خود از فقر شدید را دارند.

بوسنی و هرزگوین از كشورهای بسیار فقیر در قاره اروپا محسوب می شود.

تصاویر: كارگران معدن زن

تصاویر: كارگران معدن زن

تصاویر: كارگران معدن زن

تصاویر: كارگران معدن زن

تصاویر: كارگران معدن زن


ویدیو مرتبط :
‫فیلم حرف‌های دردناک کارگر معدن خطاب به حسن روحانی هنگام بازدید روحانی از معدن یورت گلستان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) فوت دو کارگر در اثر ریزش معدن



اخبار حوادث -  (تصاویر) فوت دو کارگر در اثر ریزش معدن

ریزش آوار شن و ماسه در معدنی واقع در شهرستان قدس جان دو کارگر را گرفت.

به گزارش مهر، عصر روز گذشته ریز آوار در معدنی واقع در جاده شهریار به سمت کرج، نرسیده به هفت جوی، روبروی فاز پنج اندیشه، جنب بنیاد شن جان دو کارگر را گرفت.
 
در این حادثه به دلیل گودبرداری و برداشت نا ایمن و بی رویه ماسه از دیواره معدن، حجم بسیاری از شن و ماسه بر روی دو دستگاه خودرو سنگین شامل یکدستگاه بنز ۱۹۲۱ و یکدستگاه لودر ریزش کرده و متاسفانه منجر به محبوس شدن دو نفر از پرسنل معدن شد.
 
با اطلاع حاضران نیروهای ایستگاه 101 مرکزی آتش نشانی شهریار بلافاصله در محل حضور یافته و پس از اقدامات اولیه و ایمن سازی محل اقدام به آواربرداری کردند و در نهایت پس از یک ساعت و 16 دقیقه عملیات طاقت فرسا اجساد افراد از زیر آوار خارج شد.
 
در این راستا حسین سرچه پیما اظهار داشت: این معدن در حوزه شهرستان شهریار واقع نشده و مربوط به شهرستان قدس است اما به دلیل عدم حضور نیروهای امدادی در محل حادثه، عوامل آتش نشانی شهریار در محل حضور پیدا کردند.
 
معاون عمرانی فرماندار شهریار تایید کرد: در این حادثه به دلیل ریزش آوار شن و ماسه دو دستگاه خودروی کامیون و لودر زیر آوار ماندند که منجر به فوت رانندگان این خودروها شد.
 
این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم حضور نیروهای امدادی قدس در محل حادثه گفت: ظاهرا اطلاع هم داده شده اما کسی توجه نکرد، پزشکی قانونی و عوامل دیگر نیز از قدس در محل حاضر نشدند و در این حادثه از مجموعه شهرستان قدس هیچ فردی مراجعه نکرد.
 
وی  افزود: اجساد از طریق پزشکی قانونی شهریار به سردخانه منتقل شدند و قاعدتا باید به مسئولان شهرستان قدس تحویل داده شوند.
 
در ادامه فرماندار شهرستان قدس ضمن تاکید بر حضور مسئولان قدس در محل حادثه عنوان کرد: آتش نشانی شهریار به دلیل نزدیکی به محل حادثه و با هماهنگی آتش نشانی و عوامل قدس در محل حضور یافت و اجساد نیز در همان شب گذشته به سردخانه قدس منتقل شدند.
 
گفتنی است، آذرماه سال گذشته نیز یک کارگر در اثر ریزش گل و لای به همراه شن و ماسه در یکی دیگر از معادن شهرستان قدس جان خود را از دست داد، در این حادثه به دلیل حجم بسیار زیاد آوار عملیات خروج جسد بیش از یک هفته به طول انجامید.
 
نور محمد فردی در پاسخ به سوالی در زمینه نظارت دقیق بر فعالیت معادن و جلوگیری از وقوع حوادثی مشابه گفت: حوادثی از این دست اجتناب ناپذیر است اما به منظور ساماندهی معادن، افزایش نظارت و ضریب ایمنی، جلوگیری از وقوع حوادث مشابه و... طی یک ماه گذشته سه جلسه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری قدس برگزار شد.
 
وی افزود: در این جلسات بر نظارت بیشتر بر روند بهره برداری از معادن، نحوه فعالیت و ضریب ایمنی کاگران، جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و .... تاکید شد و راهکارهایی عملی برای اجرای این مسائل در نظر گرفته شد.
 
این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تخلف بهره بردار در حادثه پیشین ثابت شده است یا نه؟ گفت: تمام ابعاد و زوایای آن حادثه با حضور کارشناسان بررسی و پرونده مذکور برای بررسی علل وقوع حادثه به دادگاه ارجاع شد، هم اکنون نیز در جریان رسیدگی قرار دارد.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر 57 معدن شن و ماسه در شهرستان قدس مشغول فعالیت هستند و این منطقه به عنوان قطب شن و ماسه استان تهران محسوب می شود که به نظر می رسد باید نظارت دقیق تری بر نحوه فعالیت این معادن وجود داشته باشد تا از بروز چنین حوادث دلخراشی جلوگیری شود.

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

  اخبار حوادث - مهر