سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویر جت مافوق صوت با ویوی محشر


جت مافوق صوت S-512 با استفاده از یک صفحه نمایش سرتاسری در دیواره داخلی، نمای پانورامایی از محیط خارج از هواپیما به مسافران ارائه می‌کند. خبر آنلاین: جت مافوق صوت S-512 با استفاده از یک صفحه نمایش سرتاسری در دیواره داخلی، نمای پانورامایی از محیط خارج از هواپیما به مسافران ارائه می‌کند.


مهندسان هوافضا که با شرکت‌های مهمی مانند ایرباس و گلف استریم کار کرده‌اند، ظرف دو سال گذشته طراحی جت مافوق صوت S-512 را برعهده داشته‌اند.

اصلی‌ترین ویژگی طرح جت مافوق صوت فوق لوکس S-512، عدم نصب پنجره بر روی بدنه هواپیما است.



نبود پنجره بر روی این جت مافوق صوت به چند دلیل انجام شده است؛ پنجره‌ها باعث مشکلات عدیده‌ای در طراحی هواپیما و ساخت بدنه هواپیما می‌شود؛ همچنین پنجره‌ها نیازمند ساختارهای محافظتی هستند که وزن کلی هواپیما را افزایش می‌دهند.

با توسعه فناوری، امکان استفاده از چند میکرودوربین بر روی بدنه و نصب صفحه نمایش بسیار نازک بر روی دیواره داخلی هواپیما فراهم می‌شود.



تصاویر ویدئویی زنده به وسیله دوربین‌های نصب شده بر روی بدنه بر روی صفحه نمایش سرتاسری داخل کابین به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند پایانی بر مشاجرات بر سر نشستن کنار پنجره هواپیما باشد.

مسافران می‌توانند علاوه بر تماشای تصاویر زنده از محیط خارج از هواپیما، فیلم‌های مورد علاقه را بر روی این صفحه نمایش عریض مشاهده کرده یا سیستم را به طور کامل خاموش کنند.



با حذف پنجره‌ها در طرح جت مافوق صوت S-512، علاوه بر کاهش قابل توجه وزن کلی هواپیما، نیاز به استفاده از سایبان در محیط داخلی بر طرف شده و نمای خارجی هواپیما زیباتر دیده می‌شود.

جت مافوق صوت S-512 مخصوص 12 تا 18 مسافر، امکان رسیدن به مقاصد پروازی دوردست در نیمی از زمان کنونی را فراهم می‌کند؛ به طور مثال زمان پرواز از نیویورک به توکیو به پنج ساعت و از لندن به بمبئی به چهار ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.



جت مافوق صوت فوق لوکس شرکت Spike Areospace با هزینه 60 تا 80 میلیون دلاری ساخته شده و تا دسامبر 2018 به پرواز در می‌آید.


ویدیو مرتبط :
جت پیشرفته مافوق صوت ومادون صوت درنیروی هوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر طرح هواپیمای مافوق صوت


یک شرکت انگلیسی اولین هواپیمای مافوق صوت را تا سال 2021 وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند فاصه لندن تا سیدنی در مدت 3 ساعت نیم بپیماید.

شرکت انگلیسی "هایپرمچ" در توافق با وزارت بارزگانی و صنعت انگلیس ظرف 10 سال آینده هواپیمای مافوق صوتی را وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند با سرعت حداکثر 2 هزار و 664 مایل بر ساعت (حدود 4 هزار و 288 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

این هواپیما که Hypermach SonicStar نام دارد می تواند تا ارتفاع 62 هزار پایی (حدود 18 هزار و 900 متری) اوج بگیرد.

طرحهای مفهومی این هواپیمای آینده در نمایشگاه بین المللی هوا فضای پاریس به معرض دید عموم گذاشته شده است.

رئیس شرکت "هایپرمچ" در این خصوص توضیح داد: "ما به یک موتور فناورانه متحولانه دست یافته ایم که به ما اجازه می دهد یک هواپیمای مافوق سرعت را طراحی کنیم و یک سفر هوایی پر سرعت را به مسافران ارائه کنیم. هواپیمای ما تا ژوئن 2021 به عنوان اولین هواپیمای مافوق صوت هیبریدی به پرواز درخواهد آمد."