سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویر: ارتش زنان در جنگ جهانی دوم


در تمام طول تاریخ زنان همواره نقش مهمی برعهده داشته اند. جنگهای بزرگی در سراسر تاریخ بشر به خاطر زنان رخ داده است و در بسیاری از نبردهای سخت و نفسگیر زنان همپای مردان مبارزه و تلاش کرده اند.

پرداد: در تمام طول تاریخ زنان همواره نقش مهمی برعهده داشته اند. جنگهای بزرگی در سراسر تاریخ بشر به خاطر زنان رخ داده است و در بسیاری از نبردهای سخت و نفسگیر زنان همپای مردان مبارزه و تلاش کرده اند.



طی سالهای نه چندان دور در دوران جنگ جهانی دوم نیز زنان تلاشهای بسیاری در عرصه جنگ داشته و شغلهای پرخطری را به عهده داشته اند. برخی از این مشاغل مستقیما با جنگ در ارتباط بوده برای مثال زنانی که در ارتش خدمت میکردند و در خدمت نیروهای هوایی و دریایی ارتش کشورهای مختلف بوده اند ، افسران زیادی در طول جنگ جهانی دوم زن بوده اند و مستقیما رهبری نیروها را در خطوط مقدم بر عهده داشته اند. برخی زنان نیز با نفوذ و جاذبه زنانه خود به جاسوسی در جبهه دشمن میپرداختند و از این طریق به کشور خود خدمت میکردند به طوریکه موفق ترین جاسوسان آن دوران را زنان تشکیل میدادند.

در صنعت نیز زنان زیادی وجود داشتند که در کارخانجات به عنوان کارگر، تعمیرکار، مهندس و یا مدیر خدمت رسان به جامعه وجنگ بوده اند. حتی برخی زنان به رانندگی کامیونهای سنگین حمل سلاح مشغول بودند. برخی زنان نیز به پرستاری از نیروهای زخمی پرداخته و در پشت جبهه ها به عنوان پزشک و یا پرستار فعالیت میکردند.

زنان حتی در عرصه کشت و کار هم حضور داشتند و چون اغلب مردان درگیر جنگ بودند زنان در مزارع به کشت و کار پرداخته و از این طریق برخی مایحتاج جامعه جنگزده آن دوران را برطرف میکردند.
به این ترتیب نقش زنان به صورت موثر و انکار ناپذیری به عنوان بخشی از تاریخ ثبت شده است.



















ویدیو مرتبط :
ارتش سرخ و ارتش نازی جنگ جهانی دوم(کیفیت HD) بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان (+تصاویر)




اخبار بین الملل-  جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان / اشغال ساختمان راه آهن و توقف حرکت قطارها

جدایی طلبان در شهر دونیتسک (شرق اوکراین)، کنترل ساختمان دادستانی را به دست گرفتند وپرچم "جمهوری مردمی دونیتسک" را برفراز این ساختمان جایگزین پرچم اوکراین کردند.

درگیری ها میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای پلیس و ارتش اوکراین در شرق این کشور روز جمعه وارد مرحله خشونت باری شد. دو بالگرد ارتش اوکراین به دست جدایی طلبان سرنگون و دو خلبان آن کشته شدند.

جدایی طلبان در شرق اوکراین با حمله به ساختمان های دولتی و پلیس، خواستار جدایی این مناطق از کشور اوکراین و پیوستن آنها به خاک روسیه هستند.

در مقابل، دولت اوکراین با اعزام ارتش و نیروهای امنیتی به استان های شرقی، به دنبال سرکوب جدایی طلبان و توقف پیشروی آنهاست.


اکثر ساکنان مناطق شرقی اوکراین را روس تباران و روس زبان تشکیل می دهند.

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

استان های شرقی اوکراین با روسیه همسایه هستند. قبل از این منطقه خودمختار کریمه در جنوب کریمه نیز با برگزاری همه پرسی، از خاک اوکراین جدا شد و خاک روسیه پیوست گرچه دولت کی یف موافق این روند نبود.

مهمترین تحولات روز جمعه اوکراین به این شرح است:

-  جدایی طلبان در شهر دونیتسک (شرق اوکراین)، کنترل ساختمان دادستانی را به دست گرفتند وپرچم "جمهوری مردمی دونیتسک" را برفراز این ساختمان جایگزین پرچم اوکراین کردند. 26 نفر در درگیری های جدایی طلبان و پلیس و نیروهای امنیتی در شهر دونیتسک زخمی شدند.

تجمع مقابل ساختمان پلیس دونیتسک برای تصرف آن ادامه دارد.

- جدایی طلبان در شهر رومبوی در شرق اوکراین ضمن مقابله با حمله ارتش، مانع از ورود نظامیان ارتش اوکراین به شهر شدند.

-  اعضای گروه اعزامی سازمان توسعه و امنیت اروپا همچنان در گروگان نیروهای شبه نظامی حامی روسیه در شهر سلافیانسک در شرق اوکراین قرار دارند.

 

شرق اوکراین

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان / اشغال ساختمان راه آهن و توقف حرکت قطارها

-  وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: دو فروند بالگرد ارتش اوکراین برفراز شهر سلافیانسک به وسیله موشک های قابل حمل، هدف گیری و سرنگون شده اند. در این حادثه دو نفر از نظامیان اوکراین کشته شدند.
هم اکنون جدایی طلبان حامی روسیه کنترل شهر شرقی سلافیانسک را در دست دارند.

- ارتش اوکراین پس از سرنگونی دو بالگرد ارتش این کشور، عملیات نظامی علیه جدایی طلبان را به حالت تعلیق درآورد.

-  جدایی طلبان در شهرهای شرقی اوکراین ضمن تشکل گروه های مسلحانه به نام واحدهای دفاع مردمی، در حال ایجاد موانع در مقابل پیشروی ارتش و تلاش برای تصرف ساختمان های دولتی و مراکز پلیس هستند.

 

جدایی طلبان شرق اوکراین

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

-  وزارت کشور اوکراین اعلام کرد جدایی طلبان حامی روسیه ساختمان دادستانی و رادیوتلویزیون شهر لوهانسک در شرق این کشور را ترک کردند. این ساختمان ها از روز سه شنبه گذشته به تصرف جدایی طلبان درآمده بود. به گفته وزارت کشور اوکراین، تخلیه این ساختمان ها  به دنبال انجام سلسله گفتگوهایی میان دو طرف، انجام شد.

- جدایی طلبان حامی روسیه در شهر شرقی دونیتسک، ساختمان و ایستگاه اصلی راه آهن را اشغال کردند و با قطع برق، مانع از حرکت قطارها شدند.

-  دولت مسکو از دولت مرکزی اوکراین خواست "عملیات مجازات گرانه" خود را در شرق این کشور، متوقف کند.

- دولت مرکزی اوکراین پس از یک سال دوباره دستور داد انجام خدمت سربازی برای همه جوانان اجباری شد. این تصمیم در واکنش به خشونت های شرق اوکراین گرفته شده است.

 
جدایی طلبان پس از اشغال ساختمان استانداری لوهانسک در شرق اوکراین

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

حمله ارتش اوکراین به مناطق شرقی

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

اخبار بین الملل  - عصرایران