سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویری جالب از اولین جراحی پلاستیک دنیا


این تصاویر باورنکردنی اولین جراحی پلاستیک را نشان می دهند که بر روی چهره یکی از سربازان جنگ جهانی اول انجام شده است.

 
 


صبح بخیر: این تصاویر باورنکردنی اولین جراحی پلاستیک را نشان می دهند که بر روی چهره یکی از سربازان جنگ جهانی اول انجام شده است. این تصاویر همچنین نشان دهنده مهارت اولین جراح پلاستیک، دکتر هارولد گیلیز است که می خواست به سربازانی که دچار جراحات عمیق شده بودند کمک کند و چهره آنها را به حالت عادی بر گرداند.



دکتر گیلیز بین سال های 1917 تا 1925 حدود 11000 جراحی را در بیمارستان کویین انجام داد . در طول جنگ حدود 2328 سرباز در این بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند. تصاویر زیر به یکی از بیماران دکتر گیلیز، ویلیام اسپرکلی تعلق دارند که در سال 1920 از بیمارستان مرخص شد.



جهان پزشکی و به خصوص جراحی پلاستیک پیشرفت خود را تا حد زیادی به دکتر گیلیز مدیون است. بدون زحمات و تلاش های دکتر گیلیز، علم پزشکی هرگز نمی توانست شاهد پیشرفت روزافزون جراحی پلاستیک در جهان امروز باشد.





ویدیو مرتبط :
جراحی ترمیمی و زیبایی پلک .جراحی پلاستیک (بلفاروپلاستی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری جالب از اولین های دنیا /عکس


 
 



 تصاویری جالب از اولین های دنیا

اولین هارد دنیا با حجم 5 مگا بایت


اولین کامپیوتر دنیا


اولین عکس گرفته شده در دنیا



اولین بطری کوکا کولا

اولین گوشی تلفن همراه