سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویری از مراحل پیوند صورت 16+


ریچارد لی نوریس که در یک حادثه شلیک گلوله در سال 1997 مجروح شد، اکنون با انجام عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال به راحتی می‌تواند بدون نگرانی از نگاه‌های خیره مردم در خیابانها قدم بزند.

خبرگزاری مهر: ریچارد لی نوریس که در یک حادثه شلیک گلوله در سال 1997 مجروح شد، اکنون با انجام عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال به راحتی می‌تواند بدون نگرانی از نگاه‌های خیره مردم در خیابانها قدم بزند.

ریچارد لی نوریس قربانی 37 ساله حادثه شلیک گلوله سال 1997 ، در وسیع ترین عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال اکنون نه تنها ظاهر صورت بلکه حس بویایی خود را نیز باز پس گرفته است.

نوریس در سال 1997 به طور اتفاقی به صورت خود شلیک کرد، حادثه ای که منجر به از دست دادن بینی و قسمت اعظم لبهای خود شد. درحالی که وی جراحی های متنوعی را برای نجات جانش از سرگذراند اما ظاهر وی به صورت وحشتناکی دگرگون شده بود.

پزشکان و جراحان جراحیهای متعددی را برای بازسازی استخوان فک و دیگر قسمتهای صورتش انجام دادند وی اخیرا نیز در یک جراحی وسیع پیوند صورت شرکت کرد.

تصاویری از مراحل پیوند صورت (16+)
آخرین تصویر نوریس پس از بهبودی عمل جراحی در سمت راست

پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در 19 تا 20 مارس در یک عمل جراحی 36 ساعته وسیع ‌ترین عمل پیوند کامل صورت تا به حال شامل دو فک، دندان‌ها و زبان را بر روی او انجام دادند.

جراح ارشد پلاستیک، ادواردو رودریگز که سرپرست این تیم جراحی بود، گفت: این پیوند شامل همه بافت‌های صورتی از پوست سر تا گردن، به همراه عضلات زیرین برای ایجاد حالات چهره و اعصاب حسی و حرکتی برای بازیابی حس و حرکت بود. هدف بازگرداندن کارکرد صورت و نیز ایجاد یک ظاهر خوشایند در بیمار بود.

وی سرپرست تیمی متشکل از 100 نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند.

ریچارد لی نوریس در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون می توانم به راحتی در خیابان قدم بزنم بدون این که نگران نگاه خیره عابران باشند. دوستانم در زندگی خود پیشرفت کرده اند، خانواده تشکیل داده و شغلی دارند، اکنون پس از 15 سال انزوا من نیز می توانم به زندگی جدیدی که به من بازگردانده شده ادامه دهم.

تصاویری از مراحل پیوند صورت (16+)
تصاویری از مراحل بهبودی صورت نوریس، به همراه ظاهر اولیه صورت وی پیش از شلیک گلوله

این عمل جراحی با هزینه مالی دفتر تحقیقات نیروی دریایی در آمریکا انجام شده است و محققان اظهار داشتند که روزی این تکنیک ممکن است مورد استفاده برای سربازانی باشد که در جنگ زخمی شده اند.

نوریس 15 سال را در انزوا گذرانده بود، وی از ماسک صورت استفاده می کرد و تنها در شب‌ها به خرید می رفت تا از نگاه خیره دیگران دوری کند.

این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در جهان انجام می شود اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورت به شمار می آید که تا کنون انجام شده است.


ویدیو مرتبط :
عمل زیبایی صورت با استفاده از پیوند صورت و پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از جدیدترین پیوند کامل صورت


یک زن 26 ساله لهستانی که چهره اش به دلیل رشد یک تومور کاملا از ریخت افتاده بود با پیوند صورت، صاحب یک چهره جدید شد.

خبرگزاری مهر: یک زن 26 ساله لهستانی که چهره اش به دلیل رشد یک تومور کاملا از ریخت افتاده بود با پیوند صورت، صاحب یک چهره جدید شد.

 این زن که هویت او "جوانا" اعلام شده است در دومین جراحی پیوند صورت لهستان، چهره جدید به خود گرفت.

وی پیش از این جراحی قادر به جویدن، بلعیدن و یا صحبت کردن نبود.



دکتر آدام ماچوسکی که هفته گذشته سرپرستی این جراحی 23 ساعته را بر عهده داشت امیدوار است این پیوند صورت که 80 درصد پوست روی صورت او را تعویض کرده است توانایی های از دست رفته جویدن و بلعیدن غذا و صحبت کردن را به او باز گرداند.

چهره و صورت جوانا به دلیل تومور نوروفیبروماتوسیس کاملا از ریخت افتاده بود. این بیماری ژنتیکی است که موجب رشد تومورهای خوش خیم در امتداد اعصاب می شود.

این بیماری همچنین موجب بروز مشکلاتی برای استخوانها، فشار بر روی اعصاب نخاعی، درد شدید، ناتوانی در یادگیری و مشکلات بینایی و شنوایی می شود و هیچ درمانی ندارد.



اگرچه بسیاری از افراد مبتلا، این بیماری را از یکی از والدین خود به ارث می برند، اما تا 50 درصد به طور تصادفی از یک جهش ژنی و پیش از تولد خود به آن مبتلا می شوند.

با وجود ظاهر هشدار دهنده، بزرگ شدگی و تورم صورت موسوم به نوروفیبروماس که ناشی از رشد سلول هاست، این بیماری سرطانی و مسری نیست.

پس از این جراحی که در مرکز سرطان و موسسه سرطان شناسی گلیویچ لهستان انجام شده وضعیت عمومی جوانا در حال حاضر حاد اما با ثبات گزارش شده است.

دکتر آناند ساگر متخصص ژنتیک می گوید: تومور صورت جوانا دیگر عود نمی کند چرا که پوست صورت جدید او از ژنهای دیگری ساخته شده است.



در ماه مه این جراحان نخستین جراحی پیوند صورت را بر روی مردی انجام دادند که طی یک تصادف صورتش پاره شده بود. گفته می شود روند بهبود این مرد ادامه دارد.

جراحی صورت آن مرد، 27 ساعت طول کشید و چند هفته پس از تصادف وی انجام شد.

نخستین جراحی پیوند کامل صورت در ماه مارس 2010 بر روی یک کشاورز اسپانیایی انجام شد. صورت او به دلیل شلیک تصادفی تفنگ از بین رفته بود و امکان تنفس، بلع و صحبت کردن را از او گرفته بود.