سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا


مدعی جدید عنوان قوی‌ترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، موتورسیکلت 200 اسب بخاری Woxan Wattman است که طراحی خارجی آن بر اساس پوشش محافظ خارجی بدن عقرب صورت پذیرفته است.

خبرآنلاین: مدعی عنوان قوی‌ترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، «وکسان واتمن» است که می‌تواند با یک شارژ کامل 200 اسب بخار نیرو تولید کند و در حالی که فقط350 کیلوگرم وزن دارد، به شتاب‌گیری صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت طی 5.9 ثانیه دست یابد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت 170 کیلومتر بر ساعت است.



جذابیت یک موتورسیکلت الکتریکی چند وجهی است! فناوری بدیع، طراحی ظاهری، شتاب قابل توجه و از همه مهم تر تفاوت آن با دیگر موتورسیکلت‌ها شما را وسوسه می‌کند تا خریدار یک موتورسیکلت الکتریکی شوید.

از نظر خیلی‌ها، بهترین بخش یک موتورسیکلت الکتریکی منبع تامین نیروی آن است. موتور واتمن هم قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 10500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 200 نیوتن متر است. گشتاور و قدرت تولیدی واتمن آن‌قدر گسترده است که نیازی به تعویض دنده نیست و بنابراین خبری از جعبه دنده نخواهد بود.

از سوی دیگر پک باتری یون لیتیومی آن دارای ظرفیت 12.8 کیلووات‌ساعت است. وزن پک باتری هنوز اعلام نشده اما به احتمال زیاد حدود 100 کیلوگرم معادل 30 درصد از وزن کل موتورسیکلت خواهد بود. کمپانی تخمین می‌زند که واتمن با یک دور شارژ کامل بتواند 180 کیلومتر را پشت سر بگذارد. هم چنین محاسبات نشان داده اند که با میانگین سرعت 33.6 کیلومتر بر ساعت، باتری‌ها 5.3 ساعت دوام خواهند آورد. شارژ سریع واتمن یعنی 80 درصد از ظرفیت آن در 30 دقیقه، نیازمند برق 220 ولت و منبع برق 150 آمپر است.

طراحی منحصربه‌فرد واتمن یک نوآوری در طراحی موتورسیکلت به حساب می‌آید. در این روش قاب یا فریم فلزی لوله‌ای معمول تا حد زیادی با یک پوشش محافظ خارجی آلومینیومی جایگزین شده که اجزای سیستم انتقال قدرت را پوشش می‌دهد. در حالی که سیستم تعلیق جلو نسبتا متعارف است، چرخ عقب از یک سیستم تعلیق چهار لینک موازی بهره می‌برد که سواری پایدار و راحتی را به ارمغان می‌آورد. در نتیجه طراحی روانی حاصل شده که به جای تمرکز بر جزئیات جدا از هم توجه ما را به کلیتی یک دست سوق می‌دهد.

قطعا واتمن نیرومندترین موتورسیکلت نیمه تولیدی الکتریکی در دنیا است چرا که حداکثر قدرت 200 اسب بخاری آن «لایتنینگ سوپربایک » را با 165 اسب بخار قدرت پشت سر می‌گذارد.

با این حال، عملکرد آن در بعضی زمینه‌ها از رقبای دیگرش ضعیف تر است: شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.4 ثانیه به طول می‌انجامد اما لایتنینگ در مدت زمان 3 ثانیه از حالت سکون به این سرعت دست می‌یابد. همچنین حداکثر سرعت لایتنینگ 265 کیلومتر بر ساعت است در حالی که واتمن تنها 170 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

برای جبران این کاستی‌ها واتمن باید وزن زیادی را از دست بدهد تا علاوه بر نیرومندترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی نیز لقب بگیرد اما متاسفانه ساختار ویژه پوشش محافظ خارجی این امر غیرممکن می‌کند. در حال حاضر وزن آن 140 کیلوگرم بیشتر از وزن لایتنینگ است؛ یعنی بیشتر از نیمی‌از وزن لایتنینگ.

واتمن بر اساس سفارشات به صورت جزء به جزء مونتاژ خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود قیمت آن بسیار بالا باشد.

















ویدیو مرتبط :
چاقوی الکتریکی قوی حتما ببین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از کوچکترین کاروان دنیا! + عکس



 

 

تصاویری از کوچکترین کاروان دنیا

 

یک مبتکر انگلیسی با استفاده از مواد بسیار سبکی موفق شده است کوچکترین کاروان دنیا را بسازد.به گزارش خبرگزاری مهر، "یانیک رید" یک محقق انگلیسی آژانس حمل و نقل محیطی این کاروان را که Qtvan نام دارد ساخته است.

 

تصاویری از کوچکترین کاروان دنیا

 

این کاروان که توسط یک موتور سیکلت چهارچرخ کاملا برقی کشیده می شود یک کابین کوچک در ابعاد ۲ متر در ۷۵ سانتیمتر است.

 

این وسیله نقلیه کوچک که حتی می تواند داخل یک سوپر مارکت شود ۵ هزار و ۵۰۰ پوند (حدود ۷ هزار یورو) قیمت دارد.

 

تصاویری از کوچکترین کاروان دنیا

 

براساس گزارش لارپوبلیکا، این کاروان که وسیله ای بسیار مناسب برای سفرهای نزدیک است بسیار مجهز بوده و با یک تختخواب، تلویزیون با نمایشگر پلاسما و سیستم صوتی استریو مبلمان شده است./خبرگزارى مهر