سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تست هوش اتوبوس ها



اردوی تفریحی ,معمای اتوبوس

مدرسه ای می خواهد دانش آموزان خود را به اردوی تفریحی ببرد . تعداد دانش آموزانی که قرار است به این اردو بروند 300 نفرند و از تعداد کل اتوبوس هایی که قرار است دانش آموزان را به اردوگاه ببرند دو تا نمی توانند بیایند و باید بقیه اتوبوس ها هرکدام پنج نفر را اضافه سوار کنند . حالا شما باید بگویید که تعداد اتوبوس های موجود چند عدد است ؟

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

پاسخ تست هوش اتوبوس ها
در ابتدا قرار بوده که دوازده تا اتوبوس برای انتقال دانش آموزان به اردوگاه بیایند و در نتیجه هرکدام باید بیست و پنج نفر از دانش آموزان را سوار می کردند ولی به هر دلیلی که مهم نیست دو تا از اتوبوس ها نیامده اند در حال حاضر ده اتوبوس موجود است که هر کدام سی نفر را سوار می کنند .


اما راه حل ریاضی تست هوش اتوبوس ها ؟
اساسا در این سبک تست هوش ها که نیاز به محاسبات عددی داره باید بتونید معادلات لازم رو بنویسید . در این جا هم به همین ترتیب است . شما می تونید تعداد اتوبوس هایی که باید می آمداند را n  و تعداد دانش آموزانی که قرار بوده سوار هر اتوبوس شود را m  بگیرید و بعد دو معادله برای حل دو مجهول موجود بنویسید و حل کنید به این صورت :
n * m = 300
( n - 2 ) * ( m + 5 ) = 300
و در نهایت با حل یک معادله درجه دو جواب تست هوش رو به دست بیارید .
 منبع:hoosheparsi.ir


ویدیو مرتبط :
جواب تست هوش ( تست هوش پیدا کردن چهره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تست: هوش هیجانی ات چنده؟


«من هیچ حرفی نزدم اما او از چشم هایم، حسم را خواند؟» برای شما هم پیش آمده که چشم هایتان احساس واقعی تان را لو دهد؟