سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تروری که سبب ساز جنگ جهانی اول شد


ترور " آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد امپراطوری اتریش مجارستان " در ژوئن ۱۹۱۴ به دست " گاوریلو پرنسیپ" از جوانان ملی گرای صرب جرقه شروع جنگ جهانی اول بود.

سایت جوان و تاریخ: ترور " آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد امپراطوری اتریش مجارستان " در ژوئن ۱۹۱۴ به دست " گاوریلو پرنسیپ" از جوانان ملی گرای صرب جرقه شروع جنگ جهانی اول بود.

پس از این ترور "گاوریلو" را دستگیر کردند و سوفی و آرشیدوک فردیناند را به بیمارستان منتقل کردند. تلاشها برای زنده نگاه داشتن آنها بی نتیجه بود و هر دوی آنها بسرعت و یکی پس از دیگری جان باختند. گاوریلو پرینسیب ۱۹ ساله، به علت سن کم از مجازات اعدام جان به در برد و به همراه همدستش «ایوان گرانچه ویچ» که اسلحه را پنهان کرده بود به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

گاوریلو پرینسیپ چند ماه قبل از پایان جنگ جهانی اول در زندان درگذشت.در توضیح حرکت او در میان مردمان یوگسلاوی سابق اختلاف نظر است و گروهی او را قهرمان و گروهی تروریست می دانند. کشته شدن آرشیدوک فرانتس به دست او، جرقه جنگی جهانی را زدکه علاوه بر مرگ بیشمار انسانها، باعث تجزیه بسیاری از ملتها نیز شد و خود زمینه ساز جنگ جهانی دوم گشت.

تروری که سبب ساز جنگ جهانی اول شد+عکس


ویدیو مرتبط :
آیا دین سبب جنگ میشود؟-حمزه تزورتس(رد شبهات ملحدین)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دژاگه بین 16 بازی‌ساز در جام جهانی


هافبک تیم ملی فوتبال ایران در بین ۱۶ بازی‌ساز جام جهانی برزیل قرار گرفته است.