سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تحویل پیتزا با هلیکوپتر! +عکس


گزارش ها از شهر مومبای (بمبئی) در هند حاکی از تحقیقات پلیس آن شهر در مورد استفاده یک رستوران از هواپیمای بدون سرنشین برای تحویل پیتزا به مشتریان است.

ایسنا: گزارش ها از شهر مومبای (بمبئی) در هند حاکی از تحقیقات پلیس آن شهر در مورد استفاده یک رستوران از هواپیمای بدون سرنشین برای تحویل پیتزا به مشتریان است.

 فرارو در ادامه نوشت: طبق گزارش "اکونومیک تایمز" ، روزنامه انگلیسی زبان چاپ هند، پیتزافروشی فرانسسکو می گوید که با موفقیت توانسته از یک هواپیمای کوچک چهار ملخه بدون سرنشین، برای تحویل پیتزا به یک مشتری استفاده کند که در آسمانخراشی ساکن بوده است. این محل در فاصله حدود یک و نیم کیلومتری رستوران قرار داشته و هواپیما با استفاده از کنترل از راه دور هدایت می شده است.

شهر مومبای به خاطر داشتن ترافیک سنگین مشهور است، به همین دلیل، این رستوران می گوید که استفاده از هواپیمای بدون سرنشین روشی است بدون آلودگی محیط زیست که موجب صرفه جویی در وقت هم می شود.

درویدیویی که این رستوران منتشر کرده، استفاده از هواپیما برای تحویل پیتزا نشان داده می شود.

پلیس مومبای می گوید در حال تحقیق از مقامات هوانوردی کشوری در مورد کسب مجوز استفاده از هواپیما توسط این رستوارن است.

یک از مسئولان مرکز کنترل ترافیک هوایی گفته است که "طبق روال معمول، برای پرواز هر جسم پرنده ای، باید مجوز اخذ شود".

یکی از فرماندهان پلیس محلی هم به خبرگزاری پی تی آی هند گفته است: "ما نسبت به اشیاء پرنده در آسمان که با کنترل از راه دور هدایت می شوند، بسیار حساس هستیم."

شبکه آی بی ان از قول برخی منابع گزارش کرده که نیروهای امنیتی هند به احتمال وقوع حملات تروریستی با استفاده از پاراگلایدر یا هواپیمای بدون سرنشین حساسیت زیادی دارند. یک منبع هم به روزنامه اکونومیک تایمز گفته است که ارتفاع پرواز هواپیمای بدون سرنشین مورد بحث بیش از ۱۳۰ متر نیست و اختلالی در ترافیک هوایی ایجاد نمی کند. ضمنا این جسم پرنده هیچوقت از محدوده کنترل فرد هدایت کننده آن خارج نمی شود.

سال گذشته، شرکت آمازون گفت مشغول آزمایش امکان تحویل بسته های پستی توسط هواپیماهای بدون سرنشین است ولی ارائه این خدمات پنج سال طول خواهد کشید.

تحویل پیتزا با هلیکوپتر! +عکس


ویدیو مرتبط :
تحویل پیتزا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین روش تحویل پیتزا +عکس


دومینو در سال گذشته با انتشار ویدئویی ادعا کرد که قصد دارد در آینده پهپادها را برای رساندن پیتزا به مشتریانش به کار گیرد.

باشگاه خبرنگاران: دومینو در سال گذشته با انتشار ویدئویی ادعا کرد که قصد دارد در آینده پهپادها را برای رساندن پیتزا به مشتریانش به کار گیرد.

هوای گرم مرداد ماه بسیاری را به کنار دریاچه‌ای کشانده که در دل جنگل‌ها قرار گرفته است. ساعت ۲ بعد از ظهر با استفاده از گوشی موبایل چند پیتزا سفارش می‌دهم تا همراه دوستانم رفع گرسنگی کنیم.

یک ربع بعد پیامی روی گوشیم ظاهر می‌شود که می‌گوید سفارش شما در راه است و تنها نیم ساعت پس از سفارش، صدای چرخش آرام ملخ‌های "پیتزاکوپتر" را می‌شنوم که کنارم به زمین می‌نشیند و پیتزاها را تحویل می‌دهد و به مغازه برمی‌گردد.

جدیدترین روش تحویل پیتزا +عکس

پهپادها و انواع پرنده‌های بی‌سرنشین که در طول چند سال گذشته تنها برای سرگرمی ساخته می‌شدند، پس از سبک‌تر شدن دوربین‌های فیلمبرداری و بالا رفتن کیفیت ضبط آنها کم‌کم مورد استفاده فیلم‌سازان قرار گرفتند تا ضبط نماهای زیبای هوایی را با کمترین هزینه برای ساخت فیلم‌ها فراهم کنند.

امروزه اما به تدریج سر و کله انواع بالگردها و پهپادها به سرویس‌دهندگان و صاحبان کسب‌ و کارهای متنوع کشیده شده است.

اما استفاده از پهپاد حتی به این موارد هم محدود نمی‌شود. اخیرا ارائه خدمات تحویل غذا در محل با استفاده از این پرنده‌های کوچک هم مورد توجه قرار گرفته است.

سال گذشته وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های زیادی از کلیک تاکوکوپتر صحبت می‌کردند و شایعات زیادی پیرامون این پهپاد مطرح می‌شد که قرار بود تاکو را که نوعی لقمه مکزیکی است، به دست مشتریان برساند.

"دومی‌کوپتر" نام پهپادی است که قرار است در آینده وظیفه پیک هوایی و رساندن پیتزاهای این شرکت را به مشتریان ایفا کند.

استفاده از فناوری‌های نو زندگی را برای مردم ساده‌تر و سود بیشتری به جیب صاحبان کسب‌وکار سرازیر می‌کند. از سویی مشکلات احتمالی چون هک کردن این سامانه‌ها، سوءاستفاده از آن در حملات تروریستی و سرقت محموله‌ها می‌تواند تنها گوشه‌ای از نگرانی‌های این سناریو باشد.

این هلی‌کوپتر که از راه دور هدایت می‌شود، شبیه پهپادهایی است که در بازی "کال آو دیوتی" به کار گرفته شده با این تفاوت که به جای مسلسل، پیتزا حمل می‌کند.

غذاخوری‌هایی که خدمات ارسال غذا به محل را نیز ارائه می‌دهند، برای رساندن غذا به مشتریان خود عمدتا با چند مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

نخستین مساله رساندن غذا در زمان مناسب به مشتری است به شیوه‌ای که گرم بماند اما راه‌های پر پیچ و خم یا راه‌بندان‌ها و مسیرهای شلوغ این مهم را دشوار می‌کند. از سوی دیگر چنین کاری نیاز به سامانه‌ای قوی از پیک‌های موتوری آشنا به منطقه دارد که عمدتا می‌تواند هزینه نیروی انسانی را افزایش دهد و در نهایت بهای تما‌م شده غذا را بالا ببرد.

حمل پیتزا در جعبه یا کیسه‌ای ویژه که در زیر این پهپاد قرار گرفته، انجام می‌شود که گرم نگه‌داشتن غذا را ممکن می‌کند.

پیش از این استفاده از پهپادها تنها برای مصارف نظامی بود اما کاربردهای تجاری می‌تواند تعداد این وسایل پرنده را زیادتر کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های تجاری برای استفاده بیشتر از این گونه وسائل می‌تواند قیمت نهایی آن را پایین بیاورد و از سوی دیگر تعداد آنها را افزایش دهد.

ایده‌هایی این چنین آینده‌ای متفاوت را به پیش چشمانمان می‌آورد که چندان هم دور از دسترس نیست اما چنین پیشرفت‌هایی همواره نگرانی‌هایی را نیز در کنار دارند.