سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تبدیل گوشی موبایل به یک پنل خورشیدی


شرکت نوپا یوبیکیوتس انرژی پوششی را تولید کرده است که از مولکول های ارگانیک با توانایی جذب پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید شکل گرفته است. از آن جایی که نور در طیف مرئی (برای انسان ها) قرار ندارد، این پوشش شفاف به نظر می رسد.

وبسایت عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: به جای آن که برای شارژ باتری تلفن همراه خود در پی پریز برق باشید چه اتفاقی رخ می دهد اگر همه آن چه نیاز داشته باشید تنها مقداری نور خورشید باشد؟ یک شرکت نوپای MIT پوشش شفافی را معرفی کرده است که سطوح مختلف را به پنل های خورشیدی تبدیل می کند.

تبدیل گوشی هوشمند به یک پنل خورشیدی

به طور معمول پنل های خورشیدی فوتون ها را از پرتوهای خورشید جذب می کنند و آنها را به برق تبدیل می کنند. پنل های خورشیدی تیره هستند زیرا مواد تیره نور مرئی بیشتری را جذب می کنند. ایده پنل های شفاف به طور معمول نادیده گرفته می شود زیرا با تعریفی که ارائه شد هیچ گونه نور مرئی را جذب نمی کنند و تنها از آنها عبور می کند.

اما شرکت نوپا یوبیکیوتس انرژی پوششی را تولید کرده است که از مولکول های ارگانیک با توانایی جذب پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید شکل گرفته است. از آن جایی که نور در طیف مرئی (برای انسان ها) قرار ندارد، این پوشش شفاف به نظر می رسد. هنگامی که فوتون ها به سطح برخورد می کنند الکترون ها را تحریک می کنند که در قالب یک جریان الکتریکی نیروی دستگاه را تامین می کنند.

به گفته مایلز بار، موسس شرکت، شما می توانید این پوشش را روی هر سطحی - ساعت هوشمند، تلفن های همراه، پنجره، یا حتی خودرو - قرار داده و آن را تبدیل به یک منبع الکتریکی کنید.


ویدیو مرتبط :
پنل (کاغذ) خورشیدی یولک گجتی برای شارژ گوشی و سایر وسایل الکترونیکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفن همراهتان را به پنل خورشیدی تبدیل کنید



اخبار علمی,خبر های علمی,پنل خورشیدی

یک شرکت وابسته به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پوشش شفافی ساخته که سطوح را به پنل خورشیدی تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، معمولا پنل‌های خورشیدی فوتون‌ پرتوهای خورشیدی را گرفته و آن‌ها را به برق تبدیل می‌کنند. این پنل‌ها تیره هستند زیرا هر چه ماده تیره‌تر باشد، نور مرئی بیشتری را جذب می‌کند. اما ایده پنل‌های شفاف ممکن است غیرمحتمل بنظر برسد زیرا نمی‌توانند نور مرئی را جذب کنند و نور از میان آن‌ها عبور می‌کند.

شرکت Ubiquitous Energy یک پوشش از مولکول‌های ارگانیک ساخته که پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز خورشید را جذب می‌کند. از آنجایی که این نور در طیف‌های مرئی قرار ندارد، پوشش به شکل واضح و شفاف دیده می‌شود.

این ماده همچنین نیمه‌رسانا است. زمانی که فوتون‌ها به سطح برخورد می‌کنند، الکترون‌ها را که به شکل جریان الکتریکی برای تامین نیروی دستگاه جاری می‌شوند برانگیخته می‌کند.

اخبار علمی - ایسنا