سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تئاتر آوالون، قصری ایرانی در شیکاگو +عکس


در ماه هاى پایانى ۱۹۲۵ معمار امریکایى، جان ابرسون، ساخت تاتر آوالون را در خیابان ٧٩ شرقى شیکاگو به پایان برد.

شهرفرنگ: در ماه هاى پایانى ۱۹۲۵ معمار امریکایى، جان ابرسون، ساخت تاتر آوالون را در خیابان ٧٩ شرقى شیکاگو به پایان برد. او در طراحى تاتر آوالون از عودسوزى ایرانى که پیش تر در مغازه ى عتیقه‌فروشی در نیو اورلئان دیده بود الهام گرفته بود.

حال و هواى سالن نمایش قرار بود قصرى ایرانى را در زیر آسمان شب تداعى کند. بعدها تاتر آوالون براى طراحى داخلى پر نقش و نگار و غریبش، موزاییک هاى دست ساز، و خطاطى شرقى نما و نقوش هندسى اش زبانزد شد.







ویدیو مرتبط :
درباره شهر شیکاگو ، بخش اول : جاذبه های شیکاگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر دو کتف دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو بر اثر حمله نژادپرستانه شکست+عکس




اخبار حوادث - هر دو کتف دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو بر اثر حمله نژادپرستانه شکست+عکس

در آمریکا، پلیس یک نوجوان را به اتهام حمله نژاد‌پرستانه به امید باباخانی، دانش آموز ۱۳ ساله ایرانی‌تبار مقیم شیکاگو دستگیر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت. در اثر این حمله، کتف امید باباخانی آسیب جدی دیده است.

بنابر مقررات آمریکا، نام فرد مهاجم به علت نوجوان بودن آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما امید باباخانی، روز پنجشنبه (۱۳ فوریه - ۲۴ بهمن) در گفتگو با بی‌بی‌سی ماجرا را چنین توصیف کرد: "روز دوشنبه داشتم با دوستم در کریدور مدرسه به سمت کمد شخصی‌ام می‌رفتیم که یک نفر از پشت صدایم زد هی! پرشین. می‌خوای با من دست و پنجه نرم کنی. من توجهی نکردم اما چند لحظه بعد او از پشت به من حمله کرد و کوبیدم به زمین و شروع کرد من را زیر باد کتک گرفتن. او همزمان حرف‌های رکیکی نسبت به مادر من به کار می‌برد. او هم کلاسی یا دوستی که از نزدیک همدیگر رو بشناسیم نیست. ما فقط هم مدرسه‌ای هستیم.

 

اخبار,اخبار حوادث,حمله نژادپرستانه در شیکاگو


منوچهر باباخانی، پدر امید، می‌گوید پسرم از کودکی علاقمند به شنا بوده و در این رشته خیلی پیشرفت کرده بود حالا با شکستگی در ناحیه هر دو شانه معلوم نیست آینده ورزشی او چه خواهد شد.

باباخانی حدود سه دهه است که از ایران مهاجرت کرده و همسرش آمریکایی است.

پلیس شیکاگو ابتدا مهاجم را به اتهام حمله فیزیکی مورد بازخواست قرار داده بود اما با مطرح شدن احتمال "نژادپرستانه" بودن آن، اکنون اتهام تازه‌ای متوجه او کرده است.

قرار است دادگاه رسیدگی به این پرونده روز چهارشنبه (۲۶ فوریه - هفتم اسفند) برگزار شود.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران