سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بهشتی در دل جهنم +عکس


در دل کویرهای گرم و سوزان جنوب لیبی دریاچه ای با نام "اوباری" وجود دارد. اطراف این دریاچه بقدری سر سبز و زیبا است که باورش بسیار سخت است که در دل کویر چنین مکانی وجود داشته باشد.

مشرق: در دل کویرهای گرم و سوزان جنوب لیبی دریاچه ای با نام "اوباری" وجود دارد. اطراف این دریاچه بقدری سر سبز و زیبا است که باورش بسیار سخت است که در دل کویر چنین مکانی وجود داشته باشد. این سرسبزی باعث شده دو روستا در اطراف این دریاچه زیبا بوجود آید.

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم

بهشتی در دل جهنم


ویدیو مرتبط :
اعضای داعش به جای حوریان بهشتی از اتش جهنم میل میکنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهشتی کوچک در دل زاگرس +عکس


درمیان کوه‌های دست در هم فشرده زاگرس بهشتی پنهان است با نام بلبر، سرسبز و دارای نسیمی مهربان چون مادر با جاذبه‌های بکری که برای همیشه در ذهن انسان باقی می‌ماند.

مشرق: لبخند زیبای آفرینش بر لبان طبیعت زیبا و دلربای کردستان آرامش و آسایش لحظات را بر آراستگی و آسودگی به یک آشنایی ماندگار مبدل می‌کند. کلام نوازشگر طبیعت کردستان با تمام بضاعتش عشق را در معنای راستینش به مهمانان هدیه می‌کند.

شور و شعف وصف‌ناپذیر از دیدن این همه زیبایی در بیننده به وجود می‌آید و زایش هرلحظه را به گونه‌ای جدیدتر و زیباتر در ذهن مجسم می‌کند که هرچه از دیدن آن بهره‌ببری احساس می‌کنی سیراب نمی‌شوی و آتش فراوانی برای سیراب‌شدن داری...

طبیعت زیبای کردستان سال‌هاست با میهمانانش گرم و صمیمی است و بدون تنگ‌نظری یکسان و برابر برای تمام میهمانانش جلوه‌گری می‌کند. اینجا طبیعت زیبا مانند عشوه‌گری است که دوست دارد که عاشقانش را به دام زیبای خویش بیفکند و تا ابدیت نازها و زیبای‌هایش را برای آنها به ارمغان آورد.

درمیان کوه‌های دست در هم فشرده زاگرس بهشتی پنهان است با نام بلبر، سرسبز و دارای نسیمی مهربان چون مادر با جاذبه‌های بکری که برای همیشه در ذهن انسان باقی می‌ماند.

اینجا روستای زیبای بلبر بهشت گم شده ایران است، روستایی در اورامانات و در میان کوه‌های سربه فلک کشیده کوهسالان در کنار سیروان، طولانی‌ترین رودخانه کردستان.

این روستا یکی از زیباترین و دلرباترین روستاهای کردستان از توابع سروآباد است، روستایی با طبیعتی بکر و رویایی، بهشت کوچکی در دل کردستان است.

روسـتای بلـبرهمچـون دیگر روسـتاهای هورامان سابقـه‌ای دیریـنه‌ دارد. بلبـر یک واژه یونانی است که «بل» به معنی "خدای آب‌ها" می‌آید، بلبر روی هم رفته به معنی «جلوی آب» است، تاریخ‌نویسان و ریش‌سفیدان روســتا، سابقه بلبـر را صدها سال قـبل از میلاد حضرت مسیح می‌دانند.





نخستین کسانی که به روستای بلبر آمده‌اند و از پایه‌گذاران روسـتا به حساب آمده‌اند، دو برادر بوده‌اند که یکی از آنها فرزندان زیادی داشته است، ولی دیگری از نعمت فرزند بی‌بهره بوده است، این دو برادر خیــلی باهم صمیــمی و مهربــان بوده‌اند در وقت کوبیــدن خرمن‌هایشان از کاه‌ها و گندم‌های خود روی خرمــن‌های دیگری گذاشته‌اند به گونه‌ای که به کاه‌کوب مشهور شده‌اند، هنوز هم نام آنها بر سر زبان‌ها باقـی است از نسل این دو برادر طایفه‌ای هنوز هم وجود دارد که به نام «کاکوا» شهرت یافته‌اند.

بلبر روستایی از دهستان شالیار، بخش اورامانات، شهرستان سروآباد استان کردستان است، دره‌ای، سرد نیمه مرطوب در فاصله 72 کیلومتری سروآباد...







کوه اورامان در جنوب و غرب و کوه کوسالان در شرق آبادی قرار گرفته است. مردمانی سختکوش که کار و پیشه بیشتر آنها کشاورزی، باغداری و دامداری، پرورش زنبور عسل و گلیم‌بافی است.

سطح زراعی روستا 19 هکتار و سطح باغات آن نیز 67 هکتار است. گندم، جو، نخود، عدس، توت، انگور، زردآلو، گردو، هلو و سیب ...

بلوط، بنه، ارزن، ون، زالزالک، گلابی، آلبالو و انجیر پوشش درختی در این روستای زیبای را تشکیل می‌دهد.

گل ختمی، گل گاوزبان، گل شقایق، بومادران، شیرین‌بیان، پونه و گون که کاربرد دارویی و صنعتی دارند نیز به وفور در کوه‌های سرسبز و طبیعت بکر روستای بلبر دیده می‌شود.

زیارتگاه امام‌زاده سی‌عبدالله نیز از جاذبه‌های مذهبی روستای دلربای بلبر است.