سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بهترین عکس نجومی سال 2014


جیمز وودند با ثبت این تصویر فوق‌العاده از شفق قطبی بر فراز دریاچه‌ای یخ‎زده در ایسلند توانستن جایزه برتر رقابت‌های عکاس نجومی سال 2014 / 1393 را از آن خود کند.

خبرآنلاین: جیمز وودند با ثبت این تصویر فوق‌العاده از شفق قطبی بر فراز دریاچه‌ای یخ‎زده در ایسلند توانستن جایزه برتر رقابت‌های عکاس نجومی سال 2014 / 1393 را از آن خود کند.

در این تصویر رقص نور شمالگان را بر فراز مرداب یخ‌زده Jökulsárlón در پارک ملی Vatnajökull ایسلند می‌بینید. بازتاب شفق قطبی نیز به خاطر سطح نسبتا صاف دریاچه (ناشی از یخ‌زدگی آن) جلوه‌ای دوچندان به این چشم‌انداز بخشیده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ‌تر، بر روی آن کلیک کنید.

بهترین عکس نجومی سال 2014

شفق قطبی زمانی ایجاد می‌شود که ذرات باردار خورشیدی که طی فوران‌های تاج خورشیدی یا CMEs در فضا رها شده‎اند با میدان مغناطیسی زمین برخورد می‌کنند. هنگامی‌که این ذرات به زمین می‌رسند، به سمت قطبین مغناطیسی زمین (قطب جنوب مغناطیسی در نزدیکی قطب شمال جغرافیایی و قطب شمال مغناطیسی در نزدیکی قطب جنوب جغرافیایی) هدایت می‌شوند و به طور هم‌زمان شفق شمالی موسوم به Aurora Borealis و شفق جنوبی موسوم به Aurora Australis را ایجاد می‌کنند. برخورد این ذرات با مولکول‌های موجود در جو زمین باعث انتقال انرژی به آنها و درخشیدن مولکول‌های جو می‌شود.

رنگ شفق قطبی به این بستگی دارد که کدامیک از گازهای موجود در جو توسط ذرات خورشیدی برانگیخته می‌شوند. متداول‌ترین شفق‌های قطبی به رنگ سبز هستند که از برانگیخته شدن اتم‌های اکسیژن بالاتر از ارتفاع 100 کیلومتری سطح زمین ایجاد می‌شوند. اما گاهی اوقات نیز ذرات باردار خورشیدی به اعماق جو نفوذ می‌کنند و با برانگیخه کردن اتم‌های نیتروژن در ارتفاعات پایین‌تر، نورهای نادرتر ارغوانی-صورتی-بنفش را ایجاد می‌کنند.

زمانی‌که خورشید به بیشینه فعالیتش در چرخه 11 ساله نوسانات مغناطیسی خود می‌رسد، زیبایی و وفور شفق‌های قطبی به حد اعلای خود می‌رسد. اما این زیبایی هزینه‌هایی نیز برای بشر به دنبال دارد. با اوج گرفتن فعالیت‌های خورشیدی و رخ دادن طوفان‌های شدیدتر، خطوط هواپیمایی مجبور خواهند شد تا مسیر پروازهای قطبی خود را تغییر دهند و همچنین احتمال دارد که اغتشاشاتی در تجهیزات مخابراتی و خطوط انتقال برق ایجاد شود.

شایان ذکر است رقابت برترین عکاس نجومی سال، هر سال از سوی رصدخانه گرینویچ برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
عکس های نجومی سال 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس



"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس

اگر می خواهید با یکی از جدیدترین محصولات شرکت اتومبیل سازی " BMW " آلمان آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شرکت اتومبیل سازی آلمانی " BMW " اخیرا طرح مفهومی یکی از مدل های جدید خود را ارائه کرده است. " BMW i8 Concept Spyder " این مدل جدید است که با توجه به نمای ظاهری بدون سقف عرضه شده است. طراحی آیرودینامیک ، استفاده از مواد کامپوزیتی و کربنی برای کاهش وزن و همچنین موتور الکترونیکی از جمله خصایص این مدل جدید است.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

تفاوت های اصلی بین مدل " i8 coupe " و " i8 Spyder " در حذف سقف در مدل " Spyder " ، کاهش طول در این مدل نسبت به " i8 coup " و همچنین استفاده بهتر از طراحی آیرودینامیک در مدل " Spyder " است. یک موتور الکترونیکی به قدرت 129 اسب بخار به همراه یک موتور توربوشارژ به قدرت 220 اسب بخار نیرو می گیرد که در نهایت نیروی در حدود 349 اسب بخار را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

در 30 کیلومتر اول این خودرو تنها با استفاده از موتور الکترونیکی حرکت کرده و پس از آن موتور بنزینی اتومبیل فعال می شود. باطری های لیتیومی این خودرو با استفاده از جریان 240 ولت به زمانی در حدود 2 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

شرکت " BMW " اعلام کرده است که این خودرو شتاب 0 تا 100 خود را در 5 ثانیه یا کمتر بدست می آورد. این مدل به احتمال زیاد در سال 2014 به بازار عرضه می شود/باشگاه خبرنگاران