سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بهترین خدمات تکنولوژیک در هواپیمایی ها


در حالیکه بسیاری از مسافران لوازم الکترونیکی خود از جمله آی‌پد، کیندل و گوشی‌های هوشمند را برای گذران وقت در پرواز به‌همراه می‌برند، عده‌ای دیگر نیز متکی به امکانات ارائه شده توسط خط‌هوائی مورد نظرشان هستند.

 
 
 
 
  صبح بخیر: در حالیکه بسیاری از مسافران لوازم الکترونیکی خود از جمله آی‌پد، کیندل و گوشی‌های هوشمند را برای گذران وقت در پرواز به‌همراه می‌برند، عده‌ای دیگر نیز متکی به امکانات ارائه شده توسط خط‌هوائی مورد نظرشان هستند. از این‌رو در این راستا، شرکت‌های هواپیمایی درصدد ارایه امکاناتی نظیر مانیتورهای پشت صندلی و برنامه‌های بیشمار جهت جلب رضایت مسافران هستند.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کمیته جوایز هواپیمایی Skytrax در سال ۲۰۱۵، این ۱۰ خط هوایی از لحاظ ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران، به عنوان خطوط برتر در کل دنیا شناخته شده‌اند و نکته‌ی جالب اینکه هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در این لیست جای ندارند و کلیه رده‌ها متعلق به شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه و آسیایی است

ایرفرانس (Air France)

بسته‌ی سرگرمی این هواپیمایی به مسافران شامل فیلم‌، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ویژه کودکان و انواع بازی است که بصورت ماهانه به‌روز رسانی می‌شود. نکته جالب توجه این است که در هواپیماهای A380 مسافران قادر به دانلود برخی برنامه‌ها نظیر راهنما، نقشه مترو، بازی‌ و نمایشگر برنامه‌ها بر روی لوازم الکترونیکی خود و بدون پرداخت هزینه هستند.

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز

 ایرتایلند (َAir Thailand)

این خط هوایی نیز برای سرگرم کردن مسافران در حین پرواز مانیتورهایی را در پشت صندلی‌ها تعبیه کرده و پکیج کاملی از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی آلبوم‌های موسیقی را برای آن‌ها فراهم کرده است. این هواپیمایی به منظور رفاه بیشتر مسافران صندلی‌های بخش عادی را نیز بازسازی کرده تا مسافران از امکانات ارایه شده به نحو احسن استفاده کنند.

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز

ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic)

این هواپیمایی نیز مانند سایرین پکیج متنوعی از برنامه‌های تلویزیونی را گردآوری کرده است. علاوه بر این، این شرکت صندلی‌ها را به نحوی تنظیم کرده است که امکان چرخش صندلی و گفتگو با مسافران در ردیف پشتی نیز امکان پذیر است.

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز

کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

مسافران این شرکت هواپیمایی می‌توانند با استفاده از سیستم StudioCX، در مانیتورهای پشت صندلی به تماشای فیلم‌ و برنامه‌های تلویزیونی پرداخته یا به موسقی دلخواه خود گوش دهند. ویژگی بارز این هواپیمایی برای مسافران امکان دانلود اپلیکیشن مجله Cathay Pacific’s Discovery است که حاوی مطالب گوناگون از جمله راهنمای سفر، سبک زندگی و غذا است.

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز

خطوط هوایی ترکیه (Turkish Airlines)

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز

خطوط هوایی الاتحاد (Al-Etihad)

در حین پرواز با هواپیماهای این شرکت، مسافران می‌توانند از فیلم‌، مستند، برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌ و برنامه‌های رادیویی استفاده کنند. علاوه بر این، کتاب‌های متنوعی به‌همراه فایل‌های صوتی از اشعار پابلو‌نرودا برای بزرگسالان و حتی کتاب‌های داستان گرایم برای کودکان در طول پرواز قابل استفاده است.

ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران در حین پرواز


ویدیو مرتبط :
مقاومت در برابر واگذاری شرکت هواپیمایی دولتی و زیان دهی بالای شرکت هواپیمایی هما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی رشته الكترونیك هواپیمایی



 

 

الکترونیک هواپیمایی

 

 

دیباچه:

بخش عمده‌ای از سیستم‌های زمینی که سلامت و ایمنی یک پرواز را تضمین می‌کنند، تجهیزات الکترونیکی هستند. افرادی که با این تجهیزات کار کرده و آنها را تعمیر می‌کنند باید علاوه بر آشنایی با الکترونیک عمومی، با الکترونیک تخصصی هواپیما نیز آشنا باشند؛

 

یعنی در سازمان هواپیمایی کشوری نیاز به تلفیقی از یک دوره الکترونیک عمومی با الکترونیک تخصصی است. در ضمن، این دوره آن‌قدر کوتاه نیست که بتوان به عنوان یک دوره کوتاه مدت، به فارغ‌التحصیلان کاردانی یا کارشناسی برق آموزش داد. از این رو، دوره تخصصی الکترونیک هواپیمایی در مقطع کاردانی و کارشناسی در وزارت علوم ارائه شده است و فارغ‌التحصیلان این رشته، با توجه به توان و تخصص خود، در سازمان هواپیمایی کشوری به کار گمارده می‌شوند.

 

دروس رشته الکترونیک هواپیمایی، به ویژه در مقطع کارشناسی، شباهت بسیاری به دروس رشته مهندسی برق گرایش مخابرات دارد؛ یعنی حدود 90% دروس این دو رشته مشابه است و 10 یا حداکثر 15 درصد از دروس نیز دروس تخصصی الکترونیک هواپیما مثل دوره‌های تخصصی ILS، VOR یا دوره‌های مقررات ناوبری است. به همین دلیل، فارغ‌التحصیل این رشته به غیر از صنعت هواپیمایی می‌تواند در صنعت مخابرات نیز مشغول به فعالیت شود.

 

توانایی‌های لازم :

توانایی‌های لازم برای این رشته مانند رشته اویونیک هواپیما است.

 


موقعیت شغلی در ایران :

سازمان هواپیمایی کشوری به تخصص‌ فارغ‌التحصیلان این رشته‌، نیاز بسیاری دارد.مثلاً برای سیستم‌های زمینی که در فرودگاه‌ها نصب می‌شود یا نقاط کور داخل کشور مثل کویر که هواپیما از آنجا عبور می‌کند و باید بتواند موقعیت خود را در این مناطق نیز به فرودگاه گزارش کند،‌ نیاز به متخصصان الکترونیک هواپیما است؛ افرادی که به تعمیر، نگهداری و سرویس سیستم‌های الکترونیکی موجود می‌پردازند.

 


درس‌های این رشته در طول تحصیل :

دروس پایه:

ریاضی عمومی، ریاضی کاربردی،‌ فیزیک.

 


دروس اصلی و تخصصی:


مدار الکتریکی، الکترونیک، مدارهای منطقی، اندازه‌گیری الکتریکی، ماشین‌های الکتریکی، نقشه‌کشی صنعتی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، اصول فرستنده و گیرنده، سیستم‌های کمک‌ناوبری، سیستم‌های مخابرات هواپیمایی، قوانین رادیویی، زبان تخصصی هواپیمایی، کارآموزی CNS/ATM (بسیاری از درس‌های این رشته همراه با آزمایشگاه است)

منبع:parsidoc.com